Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون خانه دوبلکس

دکوراسیون خانه دوبلکس

فهرست

دکوراسیون خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس یکی از پرطرفدارترین و زیباترین طراحی منزل می باشد. جهت طراحی منازل دوبلکس نیاز به یک خانه دو طبقه هست. به همین دلیل منازلی که به قصد طراحی دوبلکس ساخته می شوند باید به صورت دو طبقه باشند. تفاوت خانه های دوبلکس با خانه های دو طبقه های معمولی در این است که اولا سعی می شود این شکل از معماری برای متراژ های متوسط به بالا اجرا شود و در ثانی راه پله های این نوع از معماری بصورت مجزا و در گوشه ای از ملک بصورت پوشیده و مخفی قرار داده نمیشود. بلکه در دکوراسیون خانه دوبلکس راه پله به تناسب کار یا میل مالکین به صورت استفاده از راه پله های چوبی، فلزی و یا شیشه ای در محوطه ای باز و مشخص بدون هیچ پوشیدگی طبقه اول را به طبقه دوم متصل می کند.  معمولا در این نوع از معماری سالن بزرگ پذیرای و آشپزخانه و گلخانه های بزرگ در طبقه اول و اتاق خواب ها در طبقه دوم قرارداده می شوند که زیبایی خیره کننده ای به این نوع معماری می بخشد.

دکوراسیون خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس از نظر معماری به چند دسته تقسیم می شوند؟

به طور معمول خانه های دوبلکس از نظر معماری به دو دسته کلاسیک و جدید تقسیم می شوند. در نوع کلاسیک به دلیل روال قدیمی و دقت در کارهایی که شاید امروز زیاد باب میل نباشند هزینه های بیشتر را به خود اختصاص می دهند. باید متذکر شد که صرف هزینه های زیاد دلیل برخوب بودن این خانه ها نیست.

دکوراسیون خانه دوبلکس کلاسیک

خانه های با این روال و هزینه های ساخت زیاد شاید امروزه از نظر راحتی و تنوع عملکرد مناسبی نداشته باشند. در طراحی و دکوراسیون خانه دوبلکس باید به این نکته توجه کرد که هدف سازندگان از آن بنا بر اساس شکل و زیبایی بنا قرار دارد. یا ساختار عملگراینه و چگونگی استفاده از آن بنا مورد نظر است.

در روش طراحی عمل گرایانه بهتر است تقسیم فضا های ساختمان بر اساس یک لابی و پذیرایی بزرگ و با کیفیت صورت بگیرد.در بحث فرم یا شکل ظاهری، بنا بر اساس  ابعاد، اندازه، نقشه، وضعیت مالی مالک، وضعیت آب و هوایی منطقه، و شرایط زمین شناسی و پست و بلندی زمین طراحی و اجرا می شود.

دکوراسیون خانه دوبلکس مدرن

چگونگی طراحی راه پله در خانه های دوبلکس

چگونگی طراحی راه پله در خانه های دوبلکس به دلیل نقش مهمی که در ساختار معماری و زیبایی این نوع خانه ها بازی می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین موضوع در مورد این راه پله ها جنس آن ها می باشد که قطع می تواند در تراز زیبایی کلی بنا موثر باشد.

معمولا یکی از سوال های رایجی که در ساخت منازل دوبلکس پیش می آید این است که آیا استفاده از انواع چوب با رنگ آمیزی متنوع در بهتر است یا استفاده از انواع پله ها ی فلزی از جنس آهن یا استیل که به صورت شبکه های مختلف یا ساده و صاف هستند و یا استفاده از انواع پله های شیشه ای با تنوع و شکلهای متنوع. کدام یک می تواند شکل و طراحی زیبا به بنا بدهد.

علاوه بر جنس این پله ها شکل ظاهری آن ها هم می تواند در زیبایی کار تاثیر بسزایی داشته باشد. اشکال مختلفی از راه پله برای زیبایی خانه های دوبلکس طراحی می شود که از رایج ترین آن ها راه پله های گرد، نیم دایره، سه طرفه و…. را می توان نام برد.

دکوراسیون خانه های دوبلکس

هرچند اجرای هر یک از انواع راه پله بستگی به متراژ شکل و فرم بنا یا سلیقه سازندگان بنا دارد و هر یک از این عوامل می توانند بر شکل سازه موثر باشند.

امروزه هرچند راه پله گرد برای اجرا در این خانه ها بیشتر مورد توجه است و جذابیت دارد ولی این نوع راه پله هم مشکلات خاصی همچون نقاط پرت و پلا استفاده ای برجا می گذارد که غیر قبل پذیرش است.

دکوراسیون خانه دوبلکس و طراحی داخلی

دکوراسیون خانه دوبلکس هم به دو روش کلاسیک و مدرن انجام می شود. در روش کلاسیک معمولا بعد از ورود به فضای داخلی خانه ابتدا وارد یک لابی بزرگ شده. به عبارتی فضای ساختمان های دوبلکس در لابی تقسیم می شود و برای رفتن به هر جای خانه ابتدا باید به لابی رفت و از آنجا به طبقه بالا و یا جاهای دیگر در طبقه پایین و جاهای مورد نظر نقل مکان کرد.

در طراحی های کلاسیک دکوراسیون خانه دوبلکس استفاده از سقف های کناف و ایجاد زرق و برق های زیاد در جاهای مختلف بنا ممکن است صورت بگیرد که بجز هزینه ارزش خاصی نداشته باشد. ولی در طراحی مدرن حتی المقدور از هزینه و کارهای اضافی اجتناب می شود تا فضای مناسب و راحت شکل بگیرد.

رنگ آمیزی هم می تواند به زیبایی نمای داخلی ساختمان های دوبلکس کمک کند مثلا استفاده از رنگ های سفید و براق  برای فضای کلی و استفاده از رنگ قهوه ای برای کادر بندی و متنوع کردن فضا می تواند مفید و اثرات غیر قابل انکاری داشته باشد.

در طراحی اتاق خواب های خانه های دوبلکس وجود یک تراس ما بین تمام اتاق خواب ها که همه به آن راه داشته باشند می تواند در زیبایی کار بسیار قابل توجه باشد. یا اگر امکان یک چنین کاری نیست بزرگترین اتاق می تواند تراس خوب و بزرگی داشته باشد. در خانه های دوبلکس مساحت اتاق ها حداقل باید بین ۱۸ تا ۲۵ متر باشد تا بتواند جلوه های زیبایی خانه های دوبلکس را برای بیننده باور پذیر کند.

دکوراسیون خانه دوبلکس

همچنین می توان برای دکوراسیون خانه دوبلکس در طبقه اول فضایی به شکل نور گیر که خاصیت گلخانه ای داشته باشد ایجاد کرد تا بتوان با قراردادن گل های تزیینی و مینیاتوری در این فضا حال و هوای مجموعه را عوض نمود و متقابلاً سطح زیبایی عمومی کار را هم افزایش داد.

در فضای بیرونی خانه های دوبلکس هم می توان با اجرای طراح های فضای سبز مناسب در کنار استخری زیبا و چشم نواز بر زیبایی بیشتر این نوع ساختمان ها افزود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.