Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون با سقف کاذب و کناف

دکوراسیون با سقف کاذب و کناف

فهرست

سقف کاذب و کناف

سقف کاذب و کناف، یکی از شیوه های نوین در صنعت ساخت و ساز هست که امروزه استفاده از آن برای دکوراسیون و طراحی داخلی منازل و حتی محیط کار بسیار رایج می باشد. در این مبحث تصمیم به معرفی و مقایسه این دو، یعنی سقف کاذب و کناف کرده ایم.

سقف کاذب و کناف چیست؟

همانطور که می دانید هستید امروزه یکی از مهمترین اهداف در صنعت ساخت و ساز مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله هست. برای این منظور از ابزار و مصالح سبک استفاده می شود.

استفاده از تیرچه برای سقف ساختمان ها، و پر کردن  بین  تیرچه ها با یونولیت که یک نوع‌  فم پلاستیکی فشرده است یکی از روش های رایج و کاربردی جهت سبک سازی سقف ساختمان و بنا هست.

هنگامی که سقف ساختمان ها با یونولیت پوشیده می شود اگر روی سقف های یونولیتی با گچ یا گچ و خاک سفید شود به دلیل جنس یونولیت و قابلیت کچ که در زمان استفاده گرم می شود، این گرمی باعث از بین رفتن آب و سفت شدن آن می گردد.

سقف کاذب و کناف

از بین بردن ترک های ریز سقف با سقف های کاذب و کناف

همین امر باعث می شود، ترک های بسیار ریز در سقف به وجود بیاید. به همین دلیل هست که امروزه دو سقفه کردن تمام سقف ها امری ضروری است. همچنین  امروزه برای  امنیت و راحتی کار سعی می شود لوله کشی آب و برق ساختمان و حتی تاسیسات مربوط به آتش نشانی را از زیر سقف عبور دهند.

یا حتی در بعضی از جاهای ساختمان لوله های کانال و یا هوا کش ها را از زیر سقف عبور می دهند. این موارد منجر به هم ریختگی نمای سقف ساختمان می شوند.

سقف کاذب و کناف

به همین دلیل برای از بین نرفتن زیبایی ظاهری کار باید روی آنها پوشانده بشود که بهترین روش استفاده از سقف های کاذب یا کناف است.

سقف کاذب و کناف علاوه بر اینکه موجب استحکام بیشتر ساختمان نسبت به دیگر موارد می گردد، زیبایی خاص و چشم نوازی را نیز به نما و دکوراسیون داخلی بنا می بخشد.

سقف کاذب و کناف

روش اجرای سقف کاذب و کناف به چه صورت است؟

برای دو سقفه کردن ساختمان ها، بواسطه کناف و سقف کاذب جهت پوشش موارد ذکر شده در مطالب قبلی و همچنین زیبا شدن دکوراسیون داخلی منازل باید مراحل نصب و اجرای آن را بطور صحیح انجام داد.

اولین و مهمترین اقدام جهت دو سقفه کردن بنا بوسیله سقف کاذب و کناف، پیدا کردن افراد متخصص و ماهر در این زمینه می باشد. معمولا افرادی که در شغل رابیتس کاری مشغول می باشند کار بهتر و قابل قبول تری را به شما تحویل خواهند داد.

استاد کاران این حرفه، با استفاده از میلگرد نمره ۸ یا ۱۰مشغول بکار می شوند.

سقف کاذب و کناف

سقف کاذب

با جوش دادن میلگردها به نقاط اتکایی که روی سقف درست کرده اند آن ها را محکم می کنند. بعد روی آنها را با تورهای آهنی که رابیتس نامیده می شوند و با سیم رابیتس به سقف محکم می کنند.

در نهایت به وسیله کچ و یک استاد کچ کار سوراخ های رابیتس ها با کچ پر شده و سقف کچ کاری می گردد.

پس از گچکاری یک فضای خالی بین گچکاری جدید روی رابیتس و سقف اصلی قرار می گیرد که از آن برای پوشاندن تاسیسات برق، آب، گرمایش، سرمایش و آتشنشانی استفاده می شود.

سقف کاذب و کناف

اجرای روش کناف

اما در روش کناف که جدیدتر و به روزتر از سقف کاذب هست مراحل کار کمی متفاوت است. کناف کاری به تازگی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای این منظور ابتدا نقشه نصب کناف ها بوسیله مهندسین طراح دکوراسیون داخلی کشیده می شود. سپس نقشه طراحی شده توسط مهندسان در اختیار استاد کاران کناف قرار می گیرد.

سپس استاد کاران ماهر در این زمینه، حد و اندازه ای که قرار است کناف نصب شود را مشخص می کنند. آنگاه با ایجاد شاسی های آهنی که به سقف و دیوارهای کناری با پیچ و پرس متصل می شوند اولین مرحله کناف کاری طی می گردد.

بعداز آن با کناف کچی که به طول ۲ متر در عرض ۱متر و قطر تقریبا ۱ تا ۲ سانتیمتر هستند، با پیچ به شاسی ها ی آهنی متصل می شوند. بعد برای از بین رفتن درز بین کناف ها، با بتون کناف بین آن ها پر می شود. به این ترتیب کناف ها آماده نقاشی می شوند.

سقف کاذب و کناف

تفاوت کناف و سقف کاذب چیست؟

  1. در استفاده از سازه کناف هم سرعت پیشرفت کار زیاد تر است هم نیازی به جوشکاری و بر شکاری میلگرد وجود ندارد.
  2. استقامت و دوام سازه در کناف کاری بیشتر از سقف کاذب هست.
  3. علاوه بر موارد گفته شده، کناف کاری برای نگهداری سرما و گرمای ساختمان نیز بهتر از سقف کاذب عمل می کند.
  4. در مواردی که صاحب ساختمان تصمیم به جمع کردن کناف و سقف کاذب داشته باشد تغییر  و جمع کرون کناف از سقف کاذب آسانتر  می باشد.
  5. سقف کاذب بهتر می تواند مانع رد و بدل شدن صدا بشود.
  6. اگر تاسیسات زیر کناف ها آسیبی دیده باشند باز کردن و ترمیم تاسیسات بسیار راحت تر و کم هزینه تر است تا استفاده سقف کاذب و رابیتس
  7. از نظر کثیف کاری، نخاله و ضایعات ساختمانی که بعد از اتمام کار باقی می ماند استفاده از کناف تمیزتر و بهتر است.
  8. امروزه به دلیل راحتی و کیفیت بالاتر استفاده از کناف رایج تر است.

سقف کاذب و کناف

همانطور که متوجه شدید؛ امروزه به دلیل ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی منازل و همچنین مقاوم سازی بنا در  برابر حوادث طبیعی استفاده از سقف کاذب و کناف بسیار رایج شده است. اما یکی از مهمترین ملاک ها جهت دست رسی به نتیجه مطلوب و دلخواه، سپردن کار به استاد کاران ماهر و با تجربه در این زمینه می باشد.

البته با توجه به مزیت های ذکر شده در مبحث قبلی میل و رغبت مردم برای استفاده از کناف بسیار بیشتر بوده و به دلیل بازار کار خوب افراد زیادی به سمت این رشته رفته اند.

بنابراین یکی از راه های انتخاب استادکار ماهر در این زمینه توجه به میزان سابقه و تجربه او هست. زیرا سابقه و تجربه بالا منجر به بالاتر رفتن کیفیت کار استادکار می گردد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.