Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون اداری و نکات آن

دکوراسیون اداری و نکات آن

فهرست

دکوراسیون اداری و نکات آن

دکوراسیون اداری و نکات آن در این مقاله مورد برسی دقیق قرار میگیرد  با اجرای صحیح دکوراسیون اداری ، راندمان کاری را ارتقا دهید. شما تخصصی دارید و می­خواهید محیطی را برای استفاده از تخصص­تان ایجاد نمایید. این محیط به اصلاح کاری باید، چه از ویژگی­هایی برخوردار باشد تا بیشترین راندمان و یهترین کارایی، همراه با حس آرامش را داشته باشد؟ آیا نیاز به سبک خاصی در طراحی دکوراسیون محیط کاری و اداری است؟

هر محیط کاری تشکیل شده است از تعدادی میز و صندلی، قفسها و یک سری لوازم ضروری و تزئینی. اگر این اقلام بدون برنامه و بی نظم و یا به اشتباه چیده شوند، سبب بروز مشکلاتی از قبیل: سردرگمی، عدم عبور و مرور راحت بین پرسنل و ارباب رجوع، امکان آسیب رساندن به وسایل، عدم نظافت کامل و درست محیط و… می­شود که تمام این عوامل باعث می­شود تاراندمان کار به شدت افت کند و نتیجه مطلوب حاصل نشود.دکوراسیون های اداری

نکات مهمی که در دکوراسیون اداری باید بدان توجه نمود

طراحی دکوراسیون اداری، باید به گونه­ای باشد تا علاوه بر حفظ رسمی بودن و نظم محیط کاری، بتواند با هر سلیقه­ای (چه کارمندان و چه ارباب رجوع) نیز ارتباط برقرار کند. بنابراین طراحی و اجرای دکوراسیون اداری نیاز بیشتری به تخصص و مهارت نسبت به دکوراسیون منازل مسکونی می­طلبد.  ما در این نوشتار به ذکر نکاتی پرداخته­ایم که می­تواند در این امر یاری گر شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر نور در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

میزان به اندازه­ی نور، در محیط­های کاری از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. اگر محیط کارتان به نور طبیعی دسترسی ندارد و یا میزان آن کم است، لازم است به نور پردازی در طراحی دکوراسیون اداری و استفاده از نور مصنوعی، بسیار دقت و توجه شود. اگر در طراحی دکوراسیون اداری نور پردازی به شیوه صحیح طراحی و اجرا شود فضای کاری برای کارمندان مطلوب­تر و کار و کارآمدتر خواهد شد. میزان نور مناسب و با کیفیت در محیط کار باعث افزایش بهره­وری کارکنان می­شود و در مقابل نور کم و ضعیف، موجب خستگی چشم و درد در ناحیه سر شده و از انرژی افراد نیز می­کاهد. در نتیجه راندمان کار پایین می­آید.

نکته­ی قابل توجه اینکه، نورپردازی در ساختمان های بزرگ باید به گونه ای هوشمندانه طراحی شود تا تمامی نقاط اداری از نوری یکسان برخوردار باشند. همچنین اولویت نورپردازی در ساختمان­های عریض، با بخش­هایی است که از پنجره­ها فاصله دارند یعنی مرکز ساختمان.

تاثیر رنگ در دکوراسیون اداری

از دیگر مواردی که در طراحی و دکوراسیون اداری باید مد نظر قرار داد انتخاب رنگ مناسب برای دفتر کار و مبلمان (میز و صندلی­ها) می­باشد. رنگ­ها، تاثیرگذاری بالایی بر نحوه­ی عملکرد پرسنل و کارمندان دارد. رنگ­ها به سه دسته­ گرم (افزایش حس رقابت، صمیمیت و نشاط) سرد (ایجاد محیطی آرام، متمرکز و راحت) و خنثی تقسیم بندی می­شوند

تاثیر مبلمان در دکوراسیون اداری

در طراحی داخلی اداری، تهیه مبلمان و میزها و صندلی­های شیک، مناسب و دارای استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب مبلمان و نحوه­ی چیدمان آنها، بستگی به نوع سبکی که استفاده می­کنید و مقدار فضای کاری دارد.

انواع سبک در دکوراسیون اداری

وقتی شما قصد دارید محیط کار خود را طراحی کنید،حتما به این موضوع فکر می­کنید که  ابتدا به نوع سبک دکوراسیون اداری آن فکر می کنید که چطور می­توان محیطی را ایجاد کرد که علاوه بر استفاده بهینه از تمام فضا، بتوان در آن راحت به کار و فعالیت پرداخت، آرامش خود و کارمندان حفظ شود و در عین شیک و زیبا باشد. برای این منظور باید شناخت کافی در مورد انواع سبک­های طراحی دکوراسیون اداری داشته باشید.

  1. سبک کلاسیک

سبک کلاسیک، سبکی پرطرفدار، توسعه یافته همراه با جزئیات زیادمی­باشد. ایده­آل برای فضاهای بزرگ است. از مشخصات این سبک می­توان به: مبلمان چوبی، درهای شیشه­ای، پارکت و کف چوبی، رنگ­های کرم، قهوه­ای و سفید، استفاده از گل و گیاه طبیعی و مصنوعی و تابلوهایی با طرح و رنگ­هایی متنوع اشاره نمود. برای نورپردازی هم می­توانید از لوسترها، مشعل­های کلاسیک و نورهای مخفی و هالوژنی استفاده کنید.

  1. سبک مینیمالیست

در این سبک که تأکید دارد بر روی ساده سازی، اغلب از رنگ­های روشن دارای زرق و برق استفاده می­شود. اشیای به کار رفته در این سبک بیشتر به صورت اشکال هندسی چون: مستطیلی، مثلثی و دایره‌ای هستند. دارای زمینه شلوغی نیست و هیچ یک از وسایل بیش از اندازه استفاده نمی­شوند.

  1. سبک روستیک

سبکی که سادگی برای آن اهمیت دارد و از سازه­های روستایی و طبیعی با تناژ رنگ نقره­ای، قهوه­ای، خاکستری، آجری و برای ایجاد تنوع خرمالویی استفاده می­شود. متریال پرکاربرد در ساخت مبلمان آن چوب، سنگ و فلز است. از عناصر اصلی آن وجود پنجره و نورهای طبیعی می­باشد.

  1. سبک رترو

رنگ­ها مهمترین عنصر و اولویت اصلی در این سبک می­باشند. رنگ­های شاد و پر انرژی مانند: نارنجی، قرمز، صورتی، آبی نیلی، زرد خردلی و ارغوانی در این سبک بسیار خود نمایی می­کنند. مبلمان آن الهام گرفته از مدلهای قدیمی ِ متناسب با دوره­ی امروزی است. و نوعی حس نوستالژیک را القا می­کند.

جمع بندی:

طراحی دکوراسیون اداری از اصول مهمی است که امروزه هر شرکتی برای افزایش راندمان کاری در کنار ایجاد محیطی آرام و دور از استرس برای کارمندان خود باید به آن توجه نماید. رعایت اصول ارگونومیک و همچنین ایجاد فضایی بکر و خلاقانه متناسب با شغل و حرفه ای که با آن سروکار دارید از جمله عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اداری محسوب می­شود. در طراحی دکوراسیون اداری به شیوه­ی امروزی، دیوار دیگر کاربردی ندارد. از مزایای این شیوه تسلط بیشتر مدیران بر کارمندان، دسترسی آسان­تر کارمندان به یکدیگر و ایجاد فضایی دوستانه تر و صمیمی­تر می باشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.