Whatsapp

مشاوره رایگان

جان مایه و نقطه الهام سبک دکوراسیون ساحلی

فهرست

سبک دکوراسیون ساحلی همانطور که از نام آن پیداست با الهام از فضای ساحلی طراحی شده و در واقع از نمادهای ساحلی و دریایی برای ایجاد فضایی آرامش بخش در محیط خانه استفاده می‌شود، حال این نمادها کدامند:

با شنیدم نام ساحل نخستین چیزهایی که به ذهن ما خطور می‌کند و حتی فکر کردن به آن نیز باعث می‌شود آرامشی مطلق روح و جسم ما را احاطه کند قدم زدن بر روی شن‌های گرم ساحلی و گوش دادن به صدای امواج دریاست.

سبک دکوراسیون ساحلی تنها مختص خانه‌ها و ویلاهای ساحلی نیست بلکه امروزه این نوع دکوراسیون در خانه‌های مدرن شهری نیز اجرا می‌شود.

ویژگی عمده و برجسته سبک دکوراسیون ساحلی

 دکوراسیون ساحلی برای اینکه اصولی اجرا شود و به خوبی القا کننده حس آرامش باشد بایستی هفت ویژگی مهم در آن رعایت شود که در ادامه این ویژگی‌ها را عنوان می‌کنیم.

سبک دکوراسیون ساحلی

رنگ در سبک دکوراسیون ساحلی

یکی از عناصر اساسی و مهمی که به خوبی جلوه هر سبک دکوراسیونی را به محیط القا می‌کند انتخاب و به کارگیری درست و اصولی از طیف رنگ‌ها است. در سبک دکوراسیون ساحلی در فضای داخلی خانه از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که در ساحل به چشم می‌خورند مثل سفید، کرم روشن، لیمویی، سبز، فیروزه‌ای و … .

نورپردازی در سبک دکوراسیون ساحلی

اگر خواستار ایجاد حس و حال یک محیط ساحلی در درون خانه‌تان هستید در نورپردازی‌ها باید از نور سفید بسیار زیاد در طی روشنایی روز استفاده کنید و هنگام شب مانند محیط ساحل که با نور کشتی و دیگر المان‌ها روشن می‌شود، فضای داخلی خانه‌ را با المان‌هایی نظیر نور فانوس روشن کنید.

استفاده از چوب در دکوراسیون ساحلی

برای اینکه به محیط داخلی منزل‌تان گرما و صمیمیت ببخشید می‌توانید از چوب استفاده کنید که در سبک دکوراسیون ساحلی نیز از چوب استفاده بسیاری می‌شود و این موضوع صمیمیت دکوراسیون ساحلی را چند برابر می‌کند که این استفاده از چوب در قالب کفپوش، مبلمان و دیگر وسایل منزل نمود پیدا می‌کند.

پارچه

برای اینکه محیط داخلی خانه تداعی کننده یک روز تابستانی شیرین لب ساحل باشد بهتر است در انتخاب پارچه‌ها و بخصوص پارچه پرده، نوعی را انتخاب کنید که القا کننده حس خنکی باشد‌ و همچنین نازک بوده تا بخش عظیمی از نور بیرون به داخل محوطه خانه وارد شود.

نکات مربوط به دکوراسیون ساحلی

هوای جاری در محیط

یکی دیگر از نشانه‌های سبک دکوراسیون ساحلی که بهتر است در اجرای آن مورد توجه قرار گیرد فراهم آوردن شرایطی است که هوای تازه و مطبوع در محیط خانه

جاری باشد به همین دلیل در اجرای این سبک باید از پنجره‌های بزرگ استفاده شود که به طور همیشگی باز هستند.

عناصر دکوراتیو

المان‌ها و مجسمه‌هایی که در سبک دکوراسیون ساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به شکل طبیعی خود باشند مانند صدف، حصیرهای بافته شده، فانوس و … . برای مثال می‌توانید برای تزئین حاشیه قاب عکس از صدف استفاده کنید. به طور کلی سعی کنید در استفاده از وسایل تزئینی به گونه‌ای جزئیات را طراحی و انتخاب کنید که یادآور محیط ساحل باشند.

مبلمان

بخش بزرگی از محیط خانه که به نوعی شخصیت خانه را شکل می‌دهد مربوط به انتخاب مبلمان است که در دکوراسیون ساحلی تخت و مبل‌ها بهتر است از چوب طبیعی ساخته شده باشند و جنس پارچه روتختی و کوسن‌ها نازک و خنک بوده و از رنگ‌های ساحلی در آن‌ها استفاده شده باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

ویژگی انواع مختلف سبک دکوراسیون ساحلی

سبک دکوراسیون ساحلی تنها محدود به یک نوع خاص نیست بلکه انواع مختلفی دارد که هر یک علاوه بر خصوصیات ثابت و مشترک این نوع سبک که شامل رنگ‌های زیبا و دوست داشتنی اقیانوسی، رنگ سفید، نور فراوان و ترکیبی از پارچه‌ها و مواد طبیعی در فضای داخلی خانه است، ویژگی‌های متغیر و متفاوتی نیز دارند. در ادامه معرفی مختصری در خصوص هر یک از انواع مختلف سبک دکوراسیون ساحلی ارائه می‌دهیم.

نوع مدیترانه‌ای:

ویژگی‌های این نوع سبک دکوراسیون ساحلی در استفاده از چند مورد به خصوص خلاصه می‌شود که عبارتند از:

    • رنگ روشن
    • فلز و آهن‌های سیاه
    • چوب‌های مستحکم
    • دکوریجات و لوازمی که دارای حکاکی هستند.

این نوع دکوراسیون، سال‌های متمادی است که در خانه‌های ساحلی کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا و یونان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع جزایر استوایی:

این نوع سبک نیز با الهام از اعتقادات و آداب رسوم مردم بومی ساکن جزایر هاوایی و اقیانوس آرام شکل گرفته است که عناصر به کار گرفته در این نوع سبک عبارتند از:

    • طرح و نقش مناطق استوایی
    • عناصر طبیعی نظیر چوب درخت ساج
    • دکوریجات دریایی و بومی مناطق مذکور

نوع آمریکایی:

پرطرفدارین سبک دکوراسیون ساحلی، نوع آمریکایی آن بوده که به عنوان سبک مدرن و معاصر نیز شناخته می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن ایجاد آرامش و راحتی است. ویژگی‌های اصلی این سبک در استفاده از چند تکنیک و مورد بخصوص خلاصه می‌شود:

      • فراوانی نور طبیعی در فضای داخلی
      • رنگ سفید با طیف گرم
      • رنگ اقیانوسی
      • مبلمان راحتی
      • دکوریجات دریایی

به طور کلی باید گفت اگر از آن دسته افرادی هستید که از وجود طبیعت و عناصر طبیعی و قرار گرفتن در معرض آن‌ها احساس آرامش می‌کنید سبک دکوراسیون ساحلی انتخاب مناسبی برای تغییر حس و حال فضای داخلی منزل‌تان است که به هیچ وجه برایتان تکراری نخواهد شد. همچنین این سبک تابستانی همیشگی را به فضای خانه شما می‌بخشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.