Whatsapp

مشاوره رایگان

تلویزیون را در کجا قرار دهیم که زیبایی بیشتری داشته باشد ؟

تلویزیون را در کجا قرار دهیم که زیبایی بیشتری داشته باشد ؟

فهرست

تلویزیون و سیستم صوتی به یکی از ضروری ترین اکسسوری های زندگی امروزی تبدیل شده است و شما کمتر خانه ای را خواهید دید که در آن حداقل یک تلویزیون نباشد ؛ از این رو مکان قرار دادن آن بسیار حائز اهمیت می باشد . در این مقاله سعی نموده ایم ، ایده آل ترین مکان برای قرار دادن میز تلویزیون و لوازم جانبی آن را مورد بررسی قرار دهیم .وجود تلویزیون‌ها مثل حضور اعضای خانواده حائز اهمیت است. بنابراین محل قرارگیری تلویزیون و جای مناسب با دکوراسیون و ابعاد خانه ، نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد.

طبق تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته است بیش از ۹۶% خانه‌ها دارای تلویزیون هستند .پس مکان قرار دادن این وسیله کاربردی باید بسیار اصولی و هوشمندانه انتخاب شود و عوامل بسیاری را مدنظر قرار دهیم .در ادامه این نوشتار قصد داریم تا بهترین جای خانه را برای قرارگیری تلویزیون به شما معرفی کنیم تا بهترین دید و منظره را داشته باشد .

 

محل قرارگیری تلویزیون

محل قرارگیری تلویزیون ، نقطه کانونی خانه شما

صرف نظر از متراژ منزل شما و فضای اتاق نشیمن ، محلی که تلویزیون در آن قرار دارد ، به مهم ترین و شلوغ ترین بخش خانه تبدیل خواهد شد . شما و خانواده تان بیشترین ساعات را برای دیدن سریال مورد علاقه تان ، مسابقه فوتبال و گپ و گفتگو با خانواده و لذت بردن از یک جمع خانوادگی در جلوی تلویزیون سپری می کنید .

برخی افراد به جای آن که تلویزیون را در سالن نشیمن و هال قرار دهند ، دوست دارند یک اتاق را به تی وی روم تبدیل کنند و در اتاق نشیمن فقط به گفتگو و مطالعه و خوردن یک استکان چایی سپری کنند .ولی این مستلزم آن خواهد بود که خانه تان اتاق خالی برای این منظور داشته باشد .

یکی دیگر از راه های پیدا کردن جای مناسب میز تلویزیون مشخص کردن نقطه کانونی پذیرایی است، این نقطه با توجه به شکل و فرم اتاق نشیمن یا پذیرایی در خانه های مختلف، در مکان های مختلفی قرار می گیرد. بهترین حالت این است که در نقطه کانونی میز تلویزیون را قرار داده و سپس مبلمان خود را جلوی آن بچینید.

تلویزیون را در کجا قرار دهیم که زیبایی بیشتری داشته باشد ؟

استانداردهای لازم برای اتاق نشیمن

داشتن تلویزیون بزرگ به چه قیمت ؟ عده ای تصور می کنند داشتن یک تلویزیون هر چه بزرگ تر باشد ، زیبایی بیشتری به خانه شان خواهد داد و آن را نشانه قدرت و ثروت می دانند .

یک قانون کلی دیگر نیز وجود دارد که می گوید فاصله مطلوب بیننده از صفحه تلویزیون دو و نیم برابر طول تلویزیون است. البته نظرات مختلفی در این باره وجود دارند مثلا برخی از کارشناسان جدید معتقدند که اندازه تلویزیون امروزه باید نسبت به اندازه اتاق بزرگتر باشد و به این ترتیب فاصله مطلوب با تلویزیون یک و نیم برابر طول تلویزیون است. برای بینندگانی که در فاصله ۳ متر و نیمی قرار دارند، یک تلویزیون ۵۵ تا ۶۰ اینچی مناسب است گرچه ممکن است برخی تلویزیون های ۶۵ تا ۷۰ اینچی نیز برای چنین فاصله ای در نظر بگیرند.

همه ما عادت کرده‌ایم که در فضای اتاق نشیمن حتماً میز تلویزیون قرار داده و تلویزیون را روی آن بگذاریم. این میز می تواند از هر جنسی و هر ابعادی باشد . امروزه میزهای تلویزیون زیبایی از جنس سنگ ، چوب طبیعی ، ام دی اف ، شیشه و … وجود دارند . در بین تمامی این متریال ها ، عنصر چوب طبیعی مزایای زیادی دارد . چوب همیشه زیبا و دلنشین بوده و هیچ گاه از مد نمی افتد .برای مشاهده میز تلویزیون دست ساز چوبی مجموعه زد دیزاین ، به آدرس ما مراجعه نمایید .

خرید میز چوبی

نصب تلویزیون بر روی دیوار :

در برخی موارد به جهت این که فضای مورد نظر شما بسیار کوچک است ، شما مجبور خواهید بود تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید . با این کار تا حد زیادی فضای شما بزرگ تر جلوه می کند .

برای قرار دادن اکسسوری و لوازم جانبی می توانید از طبقات و شلف هایی که بر روی دیوار و در زیر تلویزیون قرار می گیرند استفاده نمایید .

نکته مهم : هرگز تلویزیون خود را پشت به پنجره قرار ندهید، تضاد ایجاد شده بین نور تلویزیون و نور مستقیم پنجره، باعث آزار چشم شما و در نهایت آسیب رسیدن به آن می شود. علاوه بر این صفحه تلویزیون هم تیره و تاریک خواهد شد. در صورتی که مجبور به این کار هستید از پرده هایی با پارچه های ضخیم برای جلوگیری از ورود نور این پنجره استفاده کنید.

محل قرارگیری تلویزیون

باید و نباید های محل قرارگیری تلویزیون :

از قرار دادن میز تلویزیون در جلوی رادیاتور، شوفاژ و بالای شومینه هم صرف نظر کنید. قطعات الکترونیکی داخل تلویزیون حساس بوده و در معرض گرمای ایجاد شده توسط این منابع نابود خواهد شد.

علاوه بر این کنار وسایل گرمایشی در فصل زمستان، بهترین مکان برای نشستن و استراحت کردن است و همان طور که می دانید، نزدیکی تلویزیون با محل استراحت باعث آسیب رسیدن به چشم های شما می شود.

گوشه های خانه را نادیده نگیرید، خیلی از اوقات گوشه ها برای قرارگرفتن و دیده شدن تلویزیون کارایی بهتری دارند، چون این نقاط معمولاً نورگیر نبوده و تصویر ارائه شده از تلویزیون را بهتر به نمایش می گذارند.

می توانید با ست کردن میز تلویزیون و میز جلو مبلی خود ، زیبایی فضا را دو چندان نمایید .میزهای جلو مبلی انواع و مدل های بسیار متنوعی دارند که با توجه به ابعاد منزل خود می توانید خریداری نمایید .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.