Whatsapp

مشاوره رایگان

ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی

ترکیب چوب و سنگ در دکوراسیون داخلی

فهرست

ترکیب چوب و سنگ در دکوراسیون داخلی از گذشته های دور رایج و مورد توجه  اهل فن و افراد مشکل پسند بوده است. اما امروزه به دلیل پیشرفت های زیادی که در صنایع چوب و تولید سنگ های ساختمانی اتفاق افتاده است استفاده توامان از این نوع مصالح در دکوراسیون داخلی گسترش بیشتری پیدا کرده است و افراد مختلف سعی می کنند با استفاده از انواع چوب و سنگ متناسب با سلیقه خود و شرایط دکوراسیون داخلی زیبایی بصری فضای داخلی را افزایش دهند.

ترکیب چوب با چه نوع سنگ هایی بیشتر رواج داد؟

امروزه  از سنگ و چوب با تنوع زیاد در تولید مصالح ساختمانی استفاده می شوند. اما یکی از سنگ هایی که بیشتر در دکوراسیون داخلی به شکل مکمل با انواع چوب مورد استفاده قرار می گیرد سنگ مرمر می باشد. سنگ مرمر از سنگ های زیبا و دگرگون شده است که در مناطق مختلف جهان در انواع مختلف فراوری و تولید می شود. انواع سنگ های مرمر درعین سختی و استحکام از ظاهری ظریف و زیبا برخوردار هستند. تنوع رنگ هایی که در این نوع سنگ وجود دارد باعث شده است که از زیبایی خارق العاده ای برخوردار باشد مزیت استفاده از سنگ های مرمر در دکوراسیون داخلی نسبت به سنگ های دیگر در درخشندگی و شفافیت است که می تواند بخوبی نور را منعکس کند و باعث روشن شدن فضای داخلی شود، به همین دلیل باعث اقبال عمومی به این نوع سنگ  شده است. امروزه استفاده از بافتی با تلفیق چوب و سنگ در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در بخش های مختلف فضای داخلی مانند تی وی روم(فضای قرارگرفتن تلویزیون)، کانتر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … در طرح ها و ترکیبات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چگونه می توان از ترکیب سنگ و چوب برای طراحی داخلی استفاده نمود؟

در زمان استفاده توامان از سنگ و چوب برای طراحی دکوراسیون داخلی باید به این نکته توجه داشت که می توان برای ایجاد تعادل و تکمیل فضا های خالی از این نوع طراحی استفاده کرد. در این روش برای ایجاد هماهنگی بین عناصر مختلف سعی می شود از چوب و سنگ متناسب جنس و خاصیت آن ها در جای مناسب استفاده شود تا در آینده مشکل ساز نشود. برای مثال وقتی از چوب و سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود برای پوشش دهی و طراحی اطراف شومینه باید از سنگ استفاده شود تا هماهنگی بین عناصر مختلف مثل سنگ و آتش و چوب قابل توجیه باشد. در دکوراسیون با تلفیق چوب و سنگ، نور پردازی می تواند به عنوان رکن اساسی در زیبایی کار مورد توجه قرار گیرد و استفاده از نور طبیعی در اولویت باشد، به همین‌ منظور از پنجره های قدی و بلند با پرده های توری و روشن برای اینگونه از فضا ها استفاده می شود. تا نور خورشید از فضای کافی برای عبور و ورود به محوطه داخلی برخوردار باشد. در این روش از طراحی متناسب با وضعیت موجود می توان از سنگ و چوب به عنوان دو عنصر مکمل استفاده کرده و زیبایی کار را افزایش داد. مثلا متناسب با فضای داخلی می توان از سنگ برای پوشاندن کف استفاده کرد و در مقابل از قرنیز های طرح چوب برای حاشیه کار استفاده کرد یا برعکس این روش از کفپوش های چوبی برای پوشاندن کف استفاده شود و از قرنیزهای سنگی با ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر برای حاشیه کار استفاده شود که می تواند باعث زیبایی کار گردد. همچنین می توان از سنگ برای پوشاندن کف استفاده نمود و با شبکه بندی سقف به صورت دوسقفه از چوب برای پوشاندن زیر آن ها استفاده کرد. سقف های چوبی اگر به درستی طراحی شوند می توانند باعث زیبایی فضای داخلی شده و جلوه ای از طبیعت را به فضای داخلی منتقل کنند.

 

استفاده از ترکیب سنگ و چوب در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهای مناسب در دکوراسیون داخلی است که در آن می توان به روش های مختلف از سنگ و چوب به صورت مکمل برای زیبایی کار استفاده کرد که نوع و روش استفاده را معمولا طرح و سلیقه صاحب خانه و یا طراح مشخص می کند. از روش های معمول برای ترکیب سنگ و چوب برای طراحی آشپزخانه استفاده از اسلب های سنگ طبیعی برای کانتر یا صفحه کابینت است که قرار گرفتن آن ها در کنار کابینت های چوبی و یا ام دی اف های با طرح چوب می تواند زیبای کار را دوچندان کند. همچنین می توان از سنگ های مختلف برای سنگ فرش  کردن کف آشپزخانه استفاده نمود. از دیگر روش های طراحی برای استفاده مکمل از سنگ و چوب در آشپزخانه، می توان از کابینت های چوب یا طرح چوب برای پوشش دادن دیوارهای آشپزخانه استفاده کرد و برای پوشاندن کف از پارکت یا سنگ به عنوان کفپوش استفاده نمود. در این روش برای بکار گرفتن سنگ در طراحی داخلی می توان از صفحه های کابینت طرح سنگ استفاده نمود تا هماهنگی بین عناصر سنگ و چوب به خوبی رعایت شود و باعث زیبایی کار گردد.

 

ترکیب چوب و سنگ

ترکیب چوب و سنگ

استفاده از ترکیب چوب و سنگ برای فضای داخلی سرویس ها

به دلیل وجود آب و نم در سرویس های بهداشتی  سنگ از مصالحی است که می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در کف و بدنه آن ها باشد. همچنین امروزه از سنگ های اسلب برای پوشش دهی دیوارهای سرویس ها استفاده می شود، استفاده از این نوع  سنگها به دلیل نداشتن بند باعث زیبایی کار می شود. همچنین از چوب برای ساخت درب  و روشویی سرویس ها استفاده می شود. حتی گاهی از این حد هم پا را فراتر گذاشته و در برخی از موارد از چوب به صورت دو سقفه با پوشش دهی و نقاشی مناسب برای پوشاندن سقف سرویس ها استفاده می شود که می تواند باعث زیبای کار شود.

 

استفاده از سنگ و چوب برای فضای داخلی سرویس ها

 

هرچند گاهی استفاده از سنگ و چوب در طرحی دکوراسیون داخلی  را به نوعی الهام گرفته از سبک روستیک می دانند ولی باید توجه داشت که سبک روستیک به نوعی الهام گرفتن از زندگی روستایی برای دور شدن از هیجانات و زرق و برق زندگی شهری است. امروزه به دلیل زیبایی دکوراسیون داخلی در طرح های مدرن به صورت گسترده از چوب و سنگ استفاده می شود. چوب ها و سنگ های فراوری شده در این روش بسیار متفاوت از سبک روستیک است چون در سبک روستیک اولویت در سادگی و توجه به وسایل سنتی و بی آلایش است اما در زندگی مدرن از سنگ و چوب در طرح ها و شکل های بسیار زیبا و مدرن برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود.‌

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.