Whatsapp

مشاوره رایگان

آیینه در دکوراسیون

بکارگیری آیینه در دکوراسیون

فهرست

نکاتی ناب از بکارگیری آیینه در دکوراسیون

بکارگیری آیینه در دکوراسیون داخلی به عنوان یک عنصر تزیینی که می تواند باعث ارتقاء کیفیت دیدار دیزاین داخلی شود از مسائل بدیهی در طراحی دکوراسیون داخلی است. افراد با سلیقه های گوناگون از طرفداران سبک کلاسیک تا مینیمال می توانند از آینه به عنوان تکمیل کننده سبک دکوراسیون داخلی استفاده کنند. آیینه ها از نظر شکل ظاهری از تنوع بالایی برخوردار هستند که از طرح های پر طرفدار آن می توان به آیینه های تمام قد، پازلی، گرد و دکوراتیوی اشاره کرد. هرچند در هر فضایی می توان از هر نوع آیینه ای استفاده کرد. اما در هرحال رعایت تناسب ظاهری باید در اولویت کار باشد.

چگونه می توان به شکل موثر از آیینه در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟

شاید هنوز هم افرادی باشند که از آیینه فقط به عنوان وسیله ای برای دیده شده و نمایش ظاهر خود استفاده کنند که آراستگی و مرتب کردن شرایط ظاهری از اولویت های آن است و  برای آن  جایگاهی به عنوان عنصری تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی قائل نیستند.

اما آیینه از این قابلیت برخوردار است که تبدیل به  کانونی برای جذب نگاه ها در فضای داخلی شود و از یک عنصر بی روح و غیر موثر به ابزاری کانونی برای جذب نگاه مخاطبان مبدل شود.

مثلا بکارگیری مدل های بزرگ آیینه با قاب های خاص و منحصر به فرد  و جا نمایی آن در بهترین جاهای منزل می تواند شرایطی را رقم بزند که با تبدیل شدن به کانون دیداری باعث بهبود و ارتقاء کیفیت دیزاین داخلی گردد.

استفاده از آیینه های بزرگ و دراز چه تاثیری می تواند در کیفیت دیزاین داخلی داشته باشد؟‌

استفاده از آیینه های بزرگ و دراز در اتاق ها و فضاهای کوچک می تواند یک ایده و ابتکار مناسب برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک باشد.

معمولا آینه ها برای بازتاب نور و باز نشان دادن فضاها در جاهای مختلف مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین استفاده و جا نمایی درست آیینه در کنار زیبایی می تواند چندین کارکرد به شکل همزمان داشته باشد.

 

آیینه در دکوراسیون  داخلی

 

بکارگیری آیینه در دکوراسیون چه مزیت ها و فوایدی می تواند داشته باشد؟

 

از مزیت های منحصر به فرد به کار گیری آیینه در فضاهای مختلف می توان به ساختار تزیینی، وسیله ای برای بازتاب انعکاس نور و روشن تر کردن فضای پیرامونی، باز نشان دادن فضا که می تواند باعث بالا رفتن کیفیت دیداری شود، همچنین جا نمایی درست آیینه در فضاهای  دکوراسیون داخلی از این قابلیت برخوردار است که فضاهای ساده را با هزینه کم بسیار مجلل و لوکس نشان دهد.

استفاده از آیینه در ابعاد و شکل های متنوع می تواند باعث تغییرات کلی در فضای پیرامونی شود و محیط را از یکنواختی خارج کرده آن را چند وجهی نشان دهد. همچنین از قابلیت های آیینه می توان به استفاده و جا نمایی در فضاهای خالی  و حتی گاهی کامل نمودن یک دکوراسیون اشاره نمود.

مثلا قرار دادن چند آینه با شکل های هندسی متنوع در کنار یکدیگر هم می تواند شکلی جدید و جذاب به وجود بیاورد و هم  جذابیت دیداری فضای داخلی را چند برابر کند.

زمان بکارگیری آیینه در دکوراسیون برای باز نشان دادن فضای پیرامونی به چه نکاتی باید توجه شود؟

زمانی که قرار باشد از قابلیت باز نشان دادن فضای پیرامونی به وسیله آیینه استفاده شود باید به این نکته توجه داشت که از جا نمایی آیینه به صورت ر ندوم در هر جای فضای داخلی به صورت سلیقه ای  و دلخواه باید حتی المقدور خود داری شود.

در این شرایط اگر هدف از نصب آیینه باز نشان دادن جلوه دیداری یک فضا، وسیله، منظره زیبا، یک اثر هنری یا نور و … باشد می تواند بالاترین فایده و کیفیت را داشته باشد. همچنین خیلی از اوقات هدف از نصب و جا نمایی آیینه بازتاب و انعکاس نور شمع، لوستر، لامپ سقفی یا دیواری است.

به همین دلیل از نظر جلوه های دیداری همه چیز به نصب و جا نمایی درست آیینه بر می گردد که این کار باید با طراحی و برنامه ریزی قبلی انجام شود.

از نکات مهم دیگری که در زمان نصب و جا نمایی آینه باید به آن توجه شود انتخاب جای مناسب برای آینه است چون اگر در این کار دقت نشود ممکن است باعث شود از هدف که برای نصب آن در نظر بوده  فاصله گرفته شود.

 

آیینه در دکوراسیون  داخلی

نصب و جا نمایی آینه در دکوراسیون

از نصب و جا نمایی آیینه در فضاهایی که از نظر ساختاری نیازی به نصب آینه ندارند باید حتی المقدور خود داری شود چون ممکن است باعث خارج شدن فضا از توازن شود. مثلا نصب آیینه در فضاهای مختلف آشپزخانه یا اتاق خواب ممکن است زیاد جالب نباشد.گاهی اوقات روی دیوار بین کابینت و سینک ظرف شویی آیینه نصب می شود که ممکن است از نظر دیداری برای فضای آشپزخانه جالب نباشد و پاشیده شدن قطرات آب بر سطح آن باعث آسیب دیدن آن شده و زحمت تمیز کاری و تعمیر آیینه را افزایش دهد. همچنین نصب آینه در اتاق خواب روبروی تخت و سرویس خواب ممکن است از نظر دیداری جالب نباشد چون هر زمان که شخص از خواب بیدار شود به شکل ناخواسته ظاهری ژولیده و بهم ریخته خود را مشاهده خواهد کرد. حتی در فنگ شویی هم جا نمایی و استفاده از آینه در اتاق خواب توصیه نمی شود. چون معتقدند نصب آینه در اتاق خواب باعث انعکاس انرژی می شود که گاهی اوقات ممکن است انرژی منفی باشد و تعادل روحی و روانی فرد را بهم بزند. حتی وجود آینه در اتاق خواب را به عنوان  حضور عنصر سوم شخص در اتاق و فضای خصوصی می دانند.در فنگ شویی معتقدند که اگر قرار باشد در اتاق خواب آینه نصب و جا نمایی شود بهتر است در بالای شومینه باشد چون شومینه منبع گرما و انرژی است و آینه مظهر و عنصری از آب است که قرار گرفتن و جا نمایی آن بر روی شومینه می تواند باعث تعادل انرژی های مختلف شود.

 

آیینه در دکوراسیون  داخلی

بکارگیری آیینه در دکوراسیون

نحو بکارگیری آیینه در دکوراسیون  داخلی

برای بکارگیری و استفاده از آیینه در دکوراسیون داخلی باید به این نکته توجه شود که بعضی از فضاها مثل راهرو ورودی خانه، راهرو بین اتاق ها، دیواره کنار راه پله و … می توانند جاهای مناسبی برای جا نمایی و نصب آیینه باشند. جا نمایی آیینه در این فضاها باعث انعکاس نور و بزرگ نشان دادن فضا می شود همچنین قرار دادن آیینه در ورودی خانه باعث می شود که فرد در هنگام ورود و خروج از خانه نسبت به آراستگی ظاهر خود اطمینان حاصل کند. البته باید توجه داشت که در هر فضایی از خانه می توان آیینه در طرح ها و ابعاد مختلف نصب و جا نمایی کرد و معمولا آیینه ها از تنوع بالایی در شکل و اندازه برخوردار هستند و حتی در صورت پیدا نکردن آیینه مناسب می توان با مراجعه به مراکز مختلف نسبت به سفارش آیینه با ابعاد و شکل مورد نظر اقدام نمود. معمولا در اتاق های نشیمن و پذیرایی بزرگ نصب و جا نمایی آیینه هایی با ابعاد بزرگ می تواند مناسب و چشم نواز باشد چون در صورت جا نمایی درست همانند یک تابلو نقاشی، هنری بزرگ جلو گری خواهد کرد.

سخن پایانی

بکارگیری آیینه در دکوراسیون داخلی اگر بر اساس یک طرح و نقشه مناسب باشد می تواند تاثیر شگفت انگیزی در ارتقاء کیفیت دیداری فضای داخلی داشته باشد. آیینه ها در ابعاد و اشکال گوناگون تولید و عرضه می شوند که هر کس می تواند متناسب با شرایط فضای داخلی نسبت به تهیه و نصب آن ها اقدام کند منتهی اگر کسی بخواهد به شکل درست و اصولی از آیینه استفاده کند باید نکات ناب و مهم را در نظر بگیرد و از نصب و جا نمایی سلیقه ای و دلبخواهی آیینه در فضای دکوراسیون خود داری کند چون ممکن است از نظر کار کرد و جلوه های دیداری مناسب نباشد و توازن فضا را با چالش  مواجه کند‌.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.