Whatsapp

مشاوره رایگان

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

فهرست

انتخاب بهترین متریال برای میز (کانتر) آشپزخانه

آیا به دنبال بهترین مواد برای پیشخوان یا میز آشپزخانه خود هستید؟ برای شما سخت است که تصمیم بگیرید کدام یک را بخرید؟ این پست به شما راهنمایی می کند که بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

مطمئناً شما با این مساله که آشپزخانه شلوغ ترین قسمت خانه است، موافق هستید. از این رو، اطمینان حاصل می کنیم که همه وسایل موجود در آن برای تهیه و پخت غذا به درستی قرار گرفته اند. میز یا پیشخوان آشپزخانه یک عضو حیاتی در آشپزخانه است زیرا از آن برای فعالیتهای مختلف استفاده می کنیم.

بعضی از میزها با گذشت زمان دچار لک و خراش می شوند. برخی دیگر حتی به راحتی آسیب می بینند و تغییر رنگ می دهند. مسئله مهم دیگر مقاومت در برابر حرارت است. بنابراین، چگونه می توانید بهترین مواد را برای میز آشپزخانه خود انتخاب کنید؟

نگران نباشید، یک راه حل وجود دارد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که جوانب مثبت و منفی هر ماده را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای آشپزخانه و استفاده شما مناسب است و ما این کار را برای شما آسان تر کرده ایم.

در زیر لیستی از مواد مختلف و بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه به همراه مزایا و معایب تهیه شده است. کافیست تا قبل از خرید به این لیست نگاهی بیندازید تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

  • سنگ گرانیت

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

سنگ گرانیت

گرانیت معمولا بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه و رایج ترین انتخاب برای صاحب خانه ها و آشپزخانه های سنتی است. همانطور که در عکس ملاحظه میکنید، گرانیت یک منظره شفاف و زیبا خلق میکند. به دلیل تنوع سنگ ها، انتخاب یک سنگ مناسب ممکن است کمی سخت باشد. برای حفظ ظاهر زیبای سنگ، مایعاتی مثل آب، روغن و اسید باید به سرعت از روی پیشخوان پاک شوند.

مزایا:‌ چون این مواد طبیعی هستند، خواص منحصر به فردی دارند. در برابر گرما مقاوم هستند، بریدگی و خش نیز به آن ها آسیبی وارد نمیکند. در صورت درزگیری صحیح، پوشش صیقلی و مات آن ها میتوانند در برابر بیشتر لکه ها مقاوم باشند.

معایب: لبه ها و گوشه می توانند آسیب ببینند  و تعمیر آن ها توسط یک متخصص هزینه زیادی دارد. برای محافظت در برابر لکه ها، نگهداری دوره ای نیز لازم است.

  • کوارتز

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانها

گر یکی از آن افرادی هستید  که یک میز آشپزخانه بدون هزینه تعمیر و نگهداری  میخواهند ،کوارتز مورد نیاز شماست. در برابر لک ، اسید ، خراش ، حرارت و ضربه مقاوم است و نیازی به پوشش مانند میزهایی با سنگ طبیعی ندارد. کوارتز در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود است. کوارتز ترکیبی از مواد معدنی ، رنگ و رزین است. شکل ظاهری آن شبیه به گرانیت است.

بنابراین می توان کوارتز را یکی از بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه دانست که از هر نظر مناسب است.

مزایا: اگرچه به نظر می رسد سنگ طبیعی است اما نیازی به نگهداری ندارد. لازم نیست نگران وسایل داغ ، چاقوهای دندانه دار ، مواد ساینده و بیشتر لکه ها باشید. جدا از الگوهایی مانند سنگ مرمر و گرانیت، از طیف رنگی گسترده ای برخوردار است.

عیب: لبه ها و گوشه ها ممکن است مانند گرانیت تراشیده شوند. توصیه می شود از لبه های گرد استفاده کنید.

  • صفحات پیشخوان لمینیت

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

در بررسی بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه قطعا متریال نوین تر و ساخته شده نیز جایگاه ویژه یا دارند. میزهای لمینت به دلیل مقرون به صرفه بودن قیمت و به دلیل الگوهای جدیدی که شبیه سنگ طبیعی، چوب یا حتی کوارتز است، بسیار محبوب هستند. جدا از الگوها، طیف رنگی گسترده و مطابق مد روز دارند.

مزایا: ارزان است و نصب آن نیز آسان میباشد. لکه ها و گرما به لمینت آسیب نمی رسانند.

معایب: برش مستقیم روی آن ممکن است خسارات دائمی ایجاد کند.

  •  میزهای چوبی

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه : میز های چوبی

اگر می خواهید آشپزخانه تان شبیه کلبه های جنگلی به نظر برسد، میزهای چوبی کاملاً عالی خواهند بود. جدا از تزئینی بودن، کاربردی هم هستند. میزهای چوبی در صورت آب بندی صحیح، بهداشتی بوده و حتی می توانند برای خرد کردن گوشت استفاده شوند. چوب بسیار مقاوم در برابر حرارت است. از این رو، کاربران نگرانی در مورد قابلمه های داغ ندارند. بیشتر صاحبان خانه ترجیح می دهند میزهای چوبی را با سایر سطوح مانند سنگ طبیعی یا مهندسی شده مخلوط کنند. ترکیبی از چوب و رنگ سفید بسیار ایده آل به نظر میاید.

مزایا: جدا از زیبا بودن، گرما را نیز به فضا می آورد و احساس گرما خواهید کرد. ماندگاری لبه ها بیشتر از گرانیت یا بتن خواهد بود. همچنین می توانند بازیافت یا بازیابی شوند.

عیب: به منظور جلوگیری از آسیب به آب و جلوگیری از تکثیر میکروب ها از آنجا که یک سطح متخلخل است، آب بندی مناسب لازم است. در بازه های ۱۰-۲۰ ساله نیاز به اصلاح مجدد دارند.

  • سطح جامد

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

این ماده ساخته شده توسط انسان معمولاً از ترکیبی از گرد و غبار مرمر، بوکسیت ، اکریلیک ، اپوکسی یا رزین های پلی استر و رنگدانه ها تشکیل شده است. بیشتر اوقات برای نصب یکپارچه روی میز استفاده می شود.

مزایا: در انواع رنگها و الگوها موجود است. سطح جامد در برابر بیشتر لکه ها مقاوم است. در صورت وجود خار و خراش های کوچک، می توانید آن را ترمیم کنید.

معایب: به راحتی خراشیده و بریده می شوند.

  • پیشخوان کاشی

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

کاشی برای آشپزخانه

میزهای کاشی یک انتخاب عالی است خصوصاً اگر می خواهید جنس ارزان قیمتی بخرید که  نگهداری آسانی نیز داشته باشد. هماهنگی یا ترکیب کاشی و مطابقت دادن با سبک های مختلف طراحی آسان است. همچنین، میتوانید خودتان یک پیشخوان از جنس کاشی درست کنید و نیازی به شخص دیگری نخواهید داشت. کاشی به جذابیت آشپزخانه شما می افزاید.

مزایا: جدا از اینکه می توانید آن را با طرحها و رنگهای دیگری ترکیب کرده و مطابقت دهید، می تواند جلوه زیبایی به آشپزخانه شما بدهد. تمیز کردن آسان و مقاومت در برابر حرارت از مزایای دیگر کاشی می باشد. در صورت آسیب دیدن، تعویض آن نیز آسان است.

عیب: استفاده از کاشی به ناهمواری در سطح منجر می شود و مستعد ترک است.

  • میزهای قابل بازیافت

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

این یک انتخاب سازگار با محیط زیست است که از موادی قابل بازیافت از جمله بتن، شیشه، کاغذ، کامپوزیت و پلاستیک تشکیل میشود. میزهای بازیافتی معمولاً ترکیبی از محصولات قبل و بعد از مصرف می باشند که در طیف گسترده ای از رنگها و بافتها در دسترس هستند.

مزایا: منحصر به فرد و با دوام به نظر می رسند.  میز پیشخوان نیز نیاز زیادی به نگهداری ندارد و در برابر لکه ها، بریدگی ها، خراش ها و گرما مقاوم است.

معایب: ممکن است به خصوص هنگامی که اجسام سنگین روی آن ریخته می شود پوسته بشود. همچنین دوامی کمتر از سایر میزهای پیشخوان دارد.

  • بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه : پیشخوان های بتنی

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

میزهای بتونی بسیار قابل تنظیم هستند. شما می توانید هر رنگ و بافتی را انتخاب کنید. بتن با بسیاری از مواد مختلف مانند شیشه، کاشی و سنگ مرمر مطابقت دارد. گذشته از جذابیت ، از نظر انرژی موثر است زیرا با افزایش دما در خانه شما گرما را جذب و با سرد شدن گرما را آزاد میکند.

مزایا: هنگامی که درز های آن پر میشود، یک ظاهر یکپارچه ایجاد می کند. می توانید هر رنگی را برای آن انتخاب کنید و هنگامی که به درستی آب بندی شود، در برابر لک مقاوم است. همچنین در برابر گرما مقاوم است.

معایب: اگر به درستی آب بندی نشوند، نشانه هایی از روغن، نوشابه، اسید و سایر نشت ها را نشان می دهند. برای جلوگیری از وقوع این مساله لازم است هر سه سال یکبار بازبینی شود. احتمال ترک خوردگی نیز وجود دارد وتعمیر می تواند بسیار گران باشد.

اگر از پیشخوان های بتنی استفاده میکنید، انواع روشویی بتنی نیز می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد.

  • صفحات فلزی میز ضدزنگ

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

فولاد ضد زنگ ظاهری مدرن و صنعتی به آشپزخانه می بخشد. سطح فلز با هر رنگی هماهنگ است و در هر فضای داخلی خوب به نظر می رسد.  این یکی از ساده ترین مواد پیشخوان برای تمیز کردن است که در آن فقط لکه ها را با پارچه و صابون ملایم پاک می کنید. این میز بهداشتی ترین میز موجود است زیرا از تجمع باکتریها جلوگیری می کند.

مزایا: جدا از ظاهر متناسب، فولاد ضد زنگ تقریباً در برابر همه چیز مقاوم است.

معایب: ممکن است فرورفته و خراشیده شود. به خصوص اگر یک قاشق یا هر چیز دیگری روی آن بیندازید، پر سر و صدا نیز هست.

  • میزهای شیشه ای

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

صرف نظر از ظاهر ظریف و ساده، میزهای شیشه ای را می توان به هر شکلی برش داد و در طرح، بافت و رنگ های متنوع موجود است. این نوع مواد در آشپزخانه های مدرن مرسوم است اما گرانتر است. سهولت در تمیز کردن و مقاوم در برابر لک شدن. مانند فولاد ضد زنگ، شیشه نیز یک ماده بهداشتی است. برای اطمینان از دوام، یک شیشه با ضخامت حداقل ۱ اینچ  مورد نیاز است.

مزایا: با دوام بوده و به راحتی تراشیده نمی شود. تمیز کردن آن بسیار آسان است.

معایب: هنگامی که یک شی بسیار سنگین روی آن قرار می گیرد می تواند ترک بخورد.

  • بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه : پیشخوان های مرمر

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

رگه های خاکستری مرمر از نظر زیبایی بسیار خوشایند است. در واقع به پنهان کردن سایش کمک می کند و می تواند لکه های روشن را پنهان کند. این مواد به هر آشپزخانه شکل و قیافه ای بسیار زیبا میبخشد.

مزایا: اگر با شیرینی جات سر و کار دارید، سنگ مرمر بخاطر دمای پایین بسیار مناسب است. به طور گسترده ای در دسترس است و تمیز کردن آن آسان است.

عیب: گذاشتن مواد اسیدی (مانند لیمو) در روی آن ممکن است باعث ایجاد خراش یا لک شود. آب بندی منظم نیز لازم است.

  • پیشخوان های سنگ Soap

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

Soapstone  یک سنگ طبیعی غیر متخلخل است که در طیف وسیعی از رنگ های خاکستری از روشن تا تاریک موجود است. همچنین دارای رگه های ظریف است. برخلاف سایر سنگ های طبیعی، این ماده به روغن کاری سالانه احتیاج ندارد بلکه فقط به روغن کاری دوره ای نیاز دارد تا بتواند بهترین شکل را به خود بگیرد. استفاده از روغن معدنی همچنین به پنهان کردن هرگونه خراش سطح کمک می کند و باعث افزایش رنگ سنگ در طول زمان می شود.

مزایا: این سنگ طبیعی به دلیل وزن یافشار به طور غیرمنتظره ترک نخواهد خورد. بسیار غیر متخلخل است و نیازی به آب بندی ندارد.

معایب: یکی از نقاط ضعف این سنگ ها که هنگام لمس آن ها نیز کاملا مشخص است، نرم تر بودن جنس آن ها از سنگ های معمولی است. به همین دلیل، فرد باید مراقب باشد که مستقیماً روی آن چیزی بریده نشود و اجسام سنگین روی آن نیفتد.

  • پیشخوان سنگ آهک

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان سنگ آهک به دلیل شباهت چشمگیر آن به سنگ مرمر که بسیار گران است، به طور فزاینده ای به یک نوع محبوب از سنگ ها تبدیل شده است. زیبایی سنگ آهک یکی از مواردی است که آن را به ماده ای محبوب تبدیل می کند. ظاهری زیبا و ظریف به آشپزخانه می بخشد.

مزایا: از سنگ آهک می توانید در هر طراحی داخلی که در آشپزخانه خود دارید استفاده کنید.

معایب: به راحتی تغییر رنگ میدهد و تمایل زیادی به خراشیده شدن دارد. همچنین از قرار دادن اجسام داغ بر روی آن باید خودداری کنید.

  • بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه : سنگ تراورتن

بهترین متریال برای پیشخوان آشپزخانه

تراورتن به دلیل ظاهر مجلل پیچیده و شباهت آن با سنگ مرمر بسیار محبوب شده است. اگر سطح حفره دار آن را جایی که می تواند مواد غذایی و باکتری ها را به دام بیندازد و حتی مایعات را جذب کند ، پر نکنید، نیاز به نگهداری بیشتری دارد. با وجود نیاز به نگهداری زیاد، یکی از زیباترین موادی است که گرما و جذابیت را به طراحی آشپزخانه شما میبخشد.

مزایا: تراورتن یک سنگ طبیعی اقتصادی و سازگار با محیط زیست است که می تواند در رنگ های مختلف موجود باشد. جدا از مقاومت بالا در برابرلکه ها، می تواند در شرایط سخت آب و هوایی نیز دوام بیاورد.

معایب: نسبت به حلالهای اسیدی بسیار واکنش پذیر است و ممکن است تغییر رنگ دهد. برای تمیز کردن صفحات پیشخوان محصولات ویژه ای لازم است تا ظاهر آن را حفظ کند. از محصولات با پایه قلیایی برای تمیز کردن استفاده می شود تا از خطر سیاه شدن جلوگیری شود.

پس از دانستن مزایا و معایب استفاده از مواد مختلف میز آشپزخانه، امیدواریم که بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک را برای آشپزخانه خود استفاده کنید. در واقع گزینه های زیادی وجود دارد اما مطمئن شوید و یک مورد را انتخاب کنید که برای استفاده شما مناسب باشد.

آیا می توانید بگویید از کدام یک از میزهای پیشخوان بالا در خانه خود استفاده خواهید کرد؟

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.