Whatsapp

مشاوره رایگان

ایده استفاده از نیمکت فانتزی

فهرست

احتمالا با شنیدن نام نیمکت، دوران مدرسه و نیمکت های درسی برایتان تداعی می شود، ولی منظور ما از نیمکت، سازه هایی است که از آن می توان هم در محیط داخلی خانه و هم فضای باز و فضای شهری استفاده نمود. نیمکت فانتزی ، با خاص بودن طراحی شان، علاوه بر اینکه به عنوان وسیله ای برای نشستن و المانی جهتِ دکوراسیون داخلی و  دکوراسیون خارجی، در نظر گرفته می شوند، در ایجاد فضایی شاد، متفاوت و زیبا کارایی دارند.

نکات قابل توجه در ساخت نیمکت فانتزی

نیمکت ها را می توان در اشکال و فرم های گوناگون طراحی نمود. یک نیمکت می تواند یک اثر هنری یا یک جلوه بصری فوق العاده باشد. برای اینکه این سازه بیشتر به چشم بیاید و کارایی درستی داشته باشد، باید به نکاتی توجه داشت که در ذیل به این نکات اشاره می کنیم:

متریال به کار رفته در ساخت نیمکت فانتزی

با توجه به نوع کاربری، مهم است که نیمکت را از چه متریالی می سازند برای مثال: از متریال های مبتکرانه، برای ساخت انواع نیمکت فانتزی مناسب پارک ها، فایبرگلاس است. استفاده از طرح های فایبرگلاس یا روکش های برنز و مفرغی، علاوه بر ظاهری زیبا، از دوام بالا و قدرت تحملِ تغییرات جوی آب و هواییِ مطلوبی، برخوردار هستند.

  • چوب: نیمکت های چوبی با روکش های چرمی یا پارچه ای و یا حتی بدون روکش، علاوه بر زیبایی، حس صمیمیت، راحتی و حس طبیعت گرایانه خاصی را در افراد و محیط ایجاد می کنند.
  • بتن و سنگ: از نیمکت های قابل استفاده در فضای خارجی و باز، نیمکت بتنی است که با تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی ساخته می شود. در واقع نوعی نیمکت سنگی با خواص بسیار مقاوم تر از سنگ طیبعی می باشند و در سه مدل نیمکت بتنی طرح انگلیسی، نیمکت بتنی رومی و نیمکت بتنی کلاسیک تولید و عرضه می شوند
  • فلزات: نیمکت های فلزی که اغلب برای فضاهای باز یا به اصطلاح پارکی، مناسب هستند را از نظر نوع به سه دسته نیمکت های لوله ای، نیمکت های CNC و نیمکت های چدنی، تقسیم می کنند. همچنین می توان از چرم و پارچه، بعنوان روکش استفاده نمود البته برای نیمکت هایی که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

نیمکت

رنگ، طرح و شکل

  • رنگ: از المان‌هایِ مهم و تاثیرگذار در ظاهر زیبای نیمکت‌ ها، رنگ است. رنگ ها شور، هیجان، نشاط و زیبایی منحصر بفرد را به محیط القا می کنند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب، بسیار حائز اهمیت است.
  • طرح و شکل: استفاده از طرح های برجسته، صاف، خمیده و یا کشیده در قسمت تکیه گاه و حتی نشیمنگاه، از جمله ویژگی های نیمکت فانتزی است. از مزیت های این گونه نیمکت ها این است که آن را می توان با توجه به سلیقه مشتری، به هر شکل و شمایلی ساخت و هیچ محدودیتی در این کار نیست.

میزان راحتی نیمکت فانتزی

نیمکت های فانتزی حاصل خلاقیت و زیردستی طراحانی است که هم زیبایی و هم راحتی کاربران را مد نظر قرار می دهند. ممکن است افراد، زمان زیادی را برای استراحت، دورهمی و صحبت، مطالعه یا هر کار دیگری روی نیمکت صرف کنند، بنابراین این نکته اهمیت پیدا می کند که نیمکت ساخته شده علاوه بر زیبایی و کارایی، راحت نیز باشد.

دوام و ایمن بودن

یک نیمکت علاوه بر اینکه باید از لحاظ ساختاری به گونه ای باشد که وزن فردی که روی آن نشسته را تحمل و ایمنی شخص را تامین کند، باید در شرایط آب و هوایی و فصول مختلف سال نیز، از مقاومت خوبی برخوردار باشد

قیمت ساخت

زیبایی، طراحی، ابعاد نیمکت، متریال بکار رفته در ساخت و نوع کاربری آن (فضای داخلی یا خارجی) از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت یک نیمکت فانتزی است.

جمع بندی:

در ساخت نیمکت ها می توان از ایده های خلاقانه استفاده کرد، طرح های فانتزی نمونه ای از این نیمکت های خلاقانه است که جذابیت و شادابی خاصی را به محیط می بخشند. نیمکت های فانتزی، با توجه به نوع کاربری شان، می توانند از جنس چوب، فلز، فایبرگلاس و یا سنگ باشند. زیبایی ظاهری، میزان راحتی، کاربردی بودن آن، هماهنگی با محیط پیرامون، ایمن بودن، جانمایی مناسب و اقتصادی بودن از نکاتی است که باید در هنگام ساخت مد نظر قرار  داد.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.