Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع کاربرد ظروف سنگی

انواع کاربرد ظروف سنگی

فهرست

 

استفاده از ظروف سنگی امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است و افراد زیادی برای صرف وعده های غذایی و یا به منظور تزئینات از این ظروف استفاده می کنند. این ظروف از انواع سنگ های موجود در طبیعت بدست می آیند و از ظاهر و کیفیت مختلفی برخوردار می باشند. در ادامه به انواع کاربرد ظروف سنگی می پردازیم تا با بررسی آن بتوانیم از این ظروف به صورت ایده آل در خانه استفاده کنیم.

 

انواع کاربرد ظروف سنگی جهت صرف وعده های غذایی 

یکی از اصلی ترین انواع کاربرد ظروف سنگی، صرف غذا و نوشیدنی در این ظروف است. بنابراین شما می توانید انواع مواد غذایی را در این ظروف پخته و نوشیندی های لذت بخش و خنکی را در این لیوان ها میل کنید. خوردن غذا در ظروف سنگی باعث می شود که املاح و مواد معدنی راحت تر و سریع تر جذب بدن شده و از بروز انواع بیماری های کم خونی، ناراحتی های قلبی، آسم و … جلوگیری می کند.

 

انواع کاربرد ظروف سنگی جهت تامین موارد مورد نیاز برای بدن

یکی از مهم ترین کاربرد ظروف سنگی، تامین مواد مورد نیاز برای بدن است. با توجه به این که این ظروف از سنگ های موجود در دل طبیعت تولید می شوند، دارای مقادیر بسیاری مواد معدنی هستند که برای بدن بسیار مفید است. بنابراین صرف وعده های غذایی در داخل این ظروف آرامش بخش بوده و از بروز بسیاری از بیماری ها خصوصا سرطان جلوگیری می کند.

 

انواع کاربرد ظروف سنگی

 

آنتی باکتریال

یکی از ویژگی های بارز ظروف سنگی آنتی باکتریال بودن آن است. این ظروف سلامت بالایی دارند و در هنگام پخت غذا هیچ واکنشی نشان نمی دهد. به همین دلیل استفاده از این ظروف خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش داده و برای افراد مبتلا به قند خون مناسب است. بنابراین شما می توانید حتی غذای کودک خود را نیز با اطمینان کامل در این ظروف پخت کنید.

 

انواع کاربرد ظروف سنگی جهت پذیرایی در ظروف سنگی

ظروف سنگی زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد و از این رو شما می توانید از آن برای پذیرایی نیز بهره ببرید. حتی برخی از تولید کنندگان از متریال های دیگر نیز به صورت ترکیبی استفاده می کنند. به عنوان مثال ظروف سنگی را با مس ترکیب کرده و بدین صورت زیبایی و جذابیت آن را افزایش می دهند. بسیاری از افراد از ظروف سنگی را برای زیبایی خانه نیز به کار می برند. در حال حاضر مدل های مختلفی از ظروف سنگی وجود دارد که هر یک دارای مدل های مختلفی بوده و برای هر نوع دکوراسیونی ایده آل می باشد.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی از انواع کاربرد ظروف سنگی صرفه جویی در مصرف انرژی است. ظروف سنگی حرارت را به سرعت به خود جذب می کنند و از این رو می توانند با کمترین حرارتی غذای شما را بپزند. همچنین این ظروف غذا را نیز گرم نگه می دارد و شما می توانید با قرار دادن درب بر روی آن تا مدت ها غذای خود را گرم نگه دارید.

 

خوش طعم شدن غذا

غذاهای تهیه شده در ظروف سنگی طعم و مزه خاصی دارند. همچنین شستشوی ظروف سنگی نیز بسیار ساده و آسان است. برای تمیز کردن این ظروف تنها کافیست که با یک اسکاچ نرم ظرف را از چربی ها و آلودگی ها پاکسازی نمایید. از طرفی ظروف سنگی از ته گرفتن غذا جلوگیری می کند و از این رو هدر رفتن کمتری دارد.

 

افزایش سرعت پخت غذا

یکی از ویژگی های بارز ظروف سنگی، بالا بودن سرعت پخت غذا است. در واقع از این ظروف می توانید همانند یک زودپز استفاده کرده و غذا را سریع در آن تهیه کنید. همچنین با توجه به این که ظروف سنگی غذا را با ملایمت پخت کرده و حرارت را به سرعت به تمامی قسمت های ظرف پخش می کند، غذای بهتری خواهید داشت.

 

انواع کاربرد ظروف سنگی

 

درمان کمبود آهن با ظروف سنگی

یکی از ویژه ترین کاربرد ظروف سنگی، بهبود کمبود آهن است. در داخل ظروف سنگی مقادیر بسیاری املاح و مواد معدنی وجود دارد که می توانید عناصر بسیار مفید و ارزشمندی را وارد بدن شما کند. بنابراین در صورتی که با کمبود ویتامین و آهن در بدن خود مواجه هستید، توصیه می کنیم که از ظروف سنگی برای پخت غذا بهره ببرید تا بدن سالم تر و ایمن تری داشته باشید.

 

چه غذاهایی را می توان در ظروف سنگی پخت کرد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین انواع کاربرد ظروف سنگی طبخ غذا می باشد. حال این سوال پیش می آید که آیا می توان هر غذایی را در داخل این ظروف پخت. با توجه به این که در هنگام پخت غذا در ظروف سنگی هیچ فعل و انفعالاتی در آن اتفاق نمی افتد، شما می توانید انواع دمنوش ها و قهوه و سایر غذاها را در داخل آن پخت کنید. تهیه گوشت و آبگوشت در داخل این ظروف طعمی بسیار دوست داشتنی را به ارمغان می آورد.

 

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.