Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع پارتیشن خانگی

انواع پارتیشن خانگی

فهرست

انواع پارتیشن خانگی

دیوارهای پارتیشن تقسیم کننده های عمودی هستند که برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان به  اتاق ها و مناطق گردش مانند راهروها استفاده می شوند. انواع پارتیشن خانگی و دیوارهای پارتیشن و کاربردهای آنها در بخش های زیر مورد بحث قرار می گیرد.

 دیوار پارتیشن آجری

  • دیوار پارتیشن آجری ساده
  • دیوار پارتیشن آجری تقویت شده
  • دیوار پارتیشن آجری
  1. دیوار پارتیشن آجری سفالی

  2. دیوارهای پارتیشن شیشه ای

  • دیوار پارتیشن ورق شیشه ای
  • دیوار پارتیشن بلوک شیشه ای توخالی
  1. دیوار پارتیشن بتنی

  • دیوار پارتیشن بتنی درجا ریخته گری شده
  • دیوار پارتیشن اسلب بتنی پیش ساخته
  1. دیوار پارتیشن اسلب گچی

  2. دیوار پارتیشن تخته فلزی

  3. ورق A.C. یا G.I. ورق دیوار پارتیشن

  4. دیوار پارتیشن چوبی-پشمی

  5. دیوار پارتیشن چوبی

انواع دیوارهای پارتیشن

بسته به مواد مورد استفاده دیوارهای پارتیشن ممکن است به انواع زیر تقسیم شوند:

دیوار پارتیشن آجری از انواع پارتیشن خانگی

یکی از انواع پارتیشن خانگی دیوار پارتیشن آجری می باشد. سه نوع دیوار پارتیشن آجری وجود دارد که شامل دیوار پارتیشن آجری ساده، دیوار پارتیشن آجری تقویت شده و دیوار پارتیشن آجری است.

 

دیوار پارتیشن آجری

دیوار پارتیشن آجری ساده

این از آجرهای ساده ساخته شده است و متداول و مقرون به صرفه است. آجرها به صورت کشسان در ملات سیمان گذاشته می شوند. ضخامت دیوار پارتیشن آجری ساده ۱۰ سانتی متر یا نصف آجر است. ارتفاع توصیه شده حداکثر ۲ متر برای ساخت و ساز در یک روز است. از دو طرف گچ بری شده است. اگر دیوار آجری به درستی ساخته شده باشد، محکم و مقاوم در برابر آتش است

دیوار پارتیشن آجری تقویت شده از انواع پارتیشن خانگی

دیوار پارتیشن آجری تقویت شده مشابه پارتیشن آجری ساده است. اما آجر تقویت شده به دلیل قرار دادن آرماتورها بسیار قوی تر است. در هر دوره سوم یا چهارم تقویت کننده هایی که از نوارهای مش سیم یا آهنی استفاده می شود، قرار می گیرند. عرض نوار سیم تقویت شده بین ۲۵ تا ۲۸ میلی متر و ضخامت آن ۱.۶ میلی متر است. قطر میله فولادی ۶ میلی متر است. ضخامت دیوار برابر با ۱۰ سانتی متر یا نصف آجر است

این نوع دیوار پارتیشن زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که به پیوند طولی بهتر نیاز باشد و هنگامی که دیوار پارتیشن باید بارهای فوق العاده تحمیل شده را تحمل کند.

دیوار پارتیشن آجری

دیوار پارتیشن آجری شامل آجر کاری است که در چارچوب اعضای چوبی ساخته شده است. چارچوب چوبی از پایه های عمودی (ناودانی) تشکیل شده است. اعضای افقی (خم کردن)، آستانه و سر به شرح زیر توضیح داده شده است. ناودانی ها بین ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی متر فاصله دارند و با تکه های تکان دهنده در موقعیت خود قرار می گیرند. قطعات خسته کننده در گل میخ ها در فاصله ۶۰ تا ۹۰ سانتی متری عمودی قرار می گیرند. چارچوب چوبی پایداری پارتیشن را در برابر بارهای جانبی و ارتعاشات ناشی از باز شدن درب و پنجره های مجاور ایجاد می کند. آجرها معمولا به صورت مسطح چیده می شوند ، اما ممکن است روی لبه نیز چیده شوند. آجرکاری از دو طرف گچ بری شده است. ملات سیمان نسبت ۱: ۳ استفاده می شود. اندازه ناودانها و خراش به ضخامت دیوار پارتیشن بستگی دارد. برای دیوار پارتیشن ضخامت ۱۰ سانتی متر، ناودان ها و خاردارها باید ۱۵ سانتی متر عرض داشته باشند به طوری که پس از گچ کاری آجرکاری از هر دو روی، چارچوب چوبی ممکن است با سطح دیوار هم سطح شود.

سطوح قاب چوبی که با کار آجری در تماس است با قیر زغال سنگ پوشانده شده است. این نوع دیوارهای پارتیشن از معایب تاخیر چوب رنج می برد. ملات مورد استفاده ممکن است به خوبی به اعضای چوب نچسبد و بنابراین آجر احتمالا بعد از مدتی شل می شود.

دیوار پارتیشن آجری سفالی

مورد دیگری که جزء انواع پارتیشن خانگی است پارتیشن آجری سفالی است. بلوک هایی که برای دیوارهای پارتیشن آجری خشت استفاده می شوند، از خاک رس یا سفال ساخته شده اند. بلوک ها ممکن است توخالی یا جامد باشند. آجرهای توخالی معمولا برای دیوارهای پارتیشن سبک استفاده می شوند. بلوک ها در ملات قرار داده می شوند. دیوارهای پارتیشن آجری توخالی سفت و سخت، مقرون به صرفه، مقاوم در برابر آتش و عایق صوتی خوب حرارتی هستند. اندازه بلوک های توخالی با بافت مواد متفاوت است. ضخامت این نوع دیوار پارتیشن بین ۶ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر متغیر است. دیوارهای پارتیشن آجری توخالی مشابه دیوارهای تحمل سازه ساخته شده اند. شیارهایی در بالا، پایین و کناره های بلوک برای بهبود پیوند بین بلوک و گچ ارائه شده است.

دیوارهای پارتیشن سفالی

دیوارهای پارتیشن شیشه ای از انواع پارتیشن خانگی

آنها ارزان، سبک و آسان در ساخت هستند و حریم خصوصی مناسب و عایق صدا را ارائه می دهند. چنین دیوارهایی از ورق شیشه ای یا بلوک های شیشه ای توخالی ساخته شده اند که در زیر مورد بحث قرار می گیرد. این دیوار با ثابت کردن ورق شیشه در یک چوب ساخته شده است. چارچوب چوبی شامل تعدادی پایه افقی و عمودی است که فاصله مناسبی با یکدیگر دارند تا کل منطقه را به تعدادی تابلو تقسیم کنند.

پانل ها ممکن است مستطیل یا مربع باشند و اندازه آنها بسته به انتخاب هر فرد متفاوت است. دیوار پارتیشن ورق شیشه ای سبک ، ضد حشرات موذی، ضد رطوبت و ضد صدا است. شیشه های سیمی، شیشه های ضد گلوله و شیشه های سه لایه نمونه هایی از ورق های شیشه ای قوی هستند که برای ساخت دیوار پارتیشن ورق شیشه ای مناسب هستند.

انواع پارتیشن خانگی

دیوار پارتیشن بلوک شیشه ای توخالی

اندازه بلوک های شیشه ای توخالی مربعی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، ۱۴X14cm یا ۱۹X19cm با ضخامت ۱۰cm است. لبه های اتصال به صورت داخلی رنگ آمیزی شده و به بیرون سنباده زده می شوند تا به پیوند بین ملات و بلوک شیشه ای کمک کند. دو طرف جلو و عقب تزئین شده اند و یا به صورت ساده باقی مانده اند. شیشه بلوک در ملات سیمان و ماسه ریز ریخته می شود. اگر ارتفاع بلوک ها بیش از ۲۵ سانتی متر باشد در هر دوره تقویت می شود. نوع دیگری از بلوک شیشه ای وجود دارد که دارای شیارهای دندانه دار و شیارهای انتهایی نیز می باشد.

دیوار پارتیشن بلوک شیشه ای توخالی

دیوار پارتیشن بتنی از انواع پارتیشن خانگی

این شامل دال بتنی، ساده یا تقویت شده است که به طور جانبی توسط اعضای عمودی پشتیبانی می شود. این صفحات ممکن است از پیش ساخته شده در محل ریخته گری باشند.

ضخامت دیوار پارتیشن بتنی درجا ریخته گری شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلی متر است که به صورت یکپارچه با ستون های میانی ریخته می شود. هم در جهت عمودی و هم افقی سفت و پایدار است اما چارچوب آن پرهزینه است. آرماتور متشکل از میله های فولادی ملایم یا پارچه B R C در مرکز ضخامت دیوار قرار می گیرد. مخلوط بتنی که معمولا در کار استفاده می شود M15 است.

دیوار پارتیشن بتنی

دیوار پارتیشن اسلب بتنی پیش ساخته

دیوار از واحدهای اسلب بتنی پیش ساخته ساخته شده است. ضخامت واحد پیش ساخته بین ۲۵ تا ۴۰ میلی متر متغیر است. واحدهای پیش ساخته در پست های پیش ساخته ایمن می شوند. اتصالات باید با ملات پر شود. مخلوط بتن M15 است.

دیوار پارتیشن اسلب گچی

صفحات گچی یا تخته های گچ از گچ سوخته یا گچ پاریس، مخلوط با خاک اره یا سایر مواد فیبری برای کاهش وزن آن ساخته می شوند. واحدهای تخته گچ در قالب آهنی یا چوبی با اندازه ۱ تا ۲ متر طول ، ۳۰ سانتی متر ارتفاع و ضخامت ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر تهیه شده است. آنها مجهز به شیارهای مناسب برای ایجاد اتصالات سفت و سخت هستند. سطح دال گچ ممکن است صاف یا خشن باشد. قسمت اول گچ کاری نشده است اما سطح خشن به عنوان کلید گچ عمل می کند.

انواع پارتیشن خانگی

دیوار پارتیشن تخته فلزی

دیوار پارتیشن فلزی نازک، قوی، با دوام و قابل ملاحظه ای در برابر آتش مقاوم است. دیوارهای پارتیشن فلزی با قرار دادن کانال های ۲ سانتی متری یا ۲.۵ سانتی متری به صورت عمودی (که به آنها ناودانی گفته می شود) و بستن تسمه فلزی به آن در یک طرف ساخته می شوند. گچ به دو طرف فلز اعمال می شود. در صورت نیاز به پارتیشن مقدس ، چوب فلزی به کانالهای طرفین ثابت می شود و سپس گچ بر روی آن اعمال می شود.

دیوار پارتیشن تخته فلزی

دیوار پارتیشن چوبی-پشمی

پشم چوب از الیاف چوبی بلند درهم پیچیده، فشرده نشده، پوشیده و با سیمان یا گچ به هم چسبانده شده و دارای سطح باز خشن است که کلید عالی برای گچ را فراهم می کند.

دیوار پارتیشن چوبی-پشمی

دیوار پارتیشن چوبی از انواع پارتیشن خانگی

این نوع دیوارهای پارتیشن که از یک چارچوب چوبی تشکیل شده است یا در طبقه زیرین و یا در کنار دیوارها پشتیبانی می شود. چارچوب شامل یک چیدمان سخت از اعضای چوبی است که ممکن است از هر دو طرف گچ گرفته یا با روکش و غیره پوشانده شود. چنین پارتیشن هایی مقاوم در برابر آتش نیستند و چوب تشکیل دهنده پارتیشن به احتمال زیاد پوسیده می شود یا توسط مورچه های سفید خورده می شود. استفاده از دیوارهای پارتیشن چوبی در حال کاهش است.

انواع پارتیشن خانگی

 

با مطالب ارائه شده در مورد انواع پارتیشن خانگی اکنون شما بهتر می توانید در مورد انتخاب پارتیشن خانگی تصمیم بگیرید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.