Whatsapp

مشاوره رایگان

انتخاب رنگ کوسن مبل

انتخاب رنگ کوسن مبل

فهرست

انتخاب رنگ کوسن مبل

کوسن مبل یکی از متعلقات مبلمان می باشد که حالت بالشتک و ضربه گیر دارد. این قطعه مبلمان علاوه بر ایجاد فضای راحت تر برای نشستن می تواند به عنوان یک فاکتور و المان مفید در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرارگیرد. مهمترین عواملی که در انتخاب نوع بالشتک یا کوسن مبل مورد توجه قرار می گیرد عبارتند از انتخاب رنگ کوسن مبل ، اندازه، شکل و تعداد کوسن ها، که هر کدام از این عوامل به تنهایی یا به صورت مکمل می توانند بر زیبایی نمای داخلی خانه تاثیر گذار باشند.

در انتخاب رنگ کوسن مبل به چه نکاتی باید توجه شود؟

انتخاب رنگ مناسب برای کوسن مبل می تواند یکی از مهمترین فاکتورها برای زیبا و چشم نواز کردن فضای دکوراسیون داخلی باشد. بدین منظور برای هماهنگ شدن رنگ کوسن مبل با طراحی دکوراسیون داخلی باید به نکاتی توجه شود. ما در این مبحث تلاش می کنیم به صورت خلاصه و مفید نکات مهم، جهت انتخاب  کوسن ایده آل برای منزل را برای شما بازگویی کنیم.

انتخاب کوسن ابتدا باید به رنگ و شکل ظاهری مبلمان توجه کرد. مثلا اگر رنگ و طراحی مبلمان ساده باشد، باید از کوسن هایی با رنگ های متنوع یا تند استفاده شود.

 انتخاب رنگ کوسن مبل

یا اگر مبلمان طرح دار باشد یا از نظر رنگ بندی متنوع باشد بهتر است از کوسن هایی ساده و بدون رنگ بندی  استفاده کرد. البته باید متذکر شده که لازم هست حتی المقدور رنگ آن با یکی از رنگ های به کار رفته در مبلمان یا راحتی هماهنگ شود. همچنین اگر طرح یا نمایی خاص برای کوسن ها مدنظر باشد می توان با چاپ کردن آن بر روی کوسن بر کیفیت و چشم نوازی آن افزود.

کوسن های سنتی، مدرن و متفاوت و انتخاب رنگ کوسن مبل

اگر کسی بخواهد تنوع در رنگ کوسن ها را زیاد کند بدون آنکه از زیبایی نمای داخلی منزل خود بکاهد می تواند از کوسن هایی با طرح گره یا کلاف استفاده کند. که هم می توان بنا بر جنس، رنگ و طراحی مبلمان از کلاف تک رنگ یا چند رنگ استفاده کرد.

اگر چیدمان منزل شما سنتی است استفاده از کوسن ‌های گلدوزی و زری ‌دوزی شده می ‌تواند برای شما انتخاب ایده آلی باشد. حال اگر شما از یک دکوراسیون مدرن پیروی می‌ کند، به شما استفاده از کوسن‌ های فانتزی را پیشنهاد می‌کنیم. بدون تردید برای خانه‌ های با چیدمان لوکس بهترین چیدمان به‌ وسیله کوسن ‌های طلایی و شال مبل ‌های پشمی است.

کوسن های سنتی

در کوسن مبل از چه رنگ هایی می توان استفاده کرد؟

در انتخاب رنگ کوسن مبل باید ابتدا به رنگ و طراحی مبل توجه کرد تا با انتخاب رنگ مناسب به یک هارمونی زیبا و مناسب رسید. در انتخاب رنگ بنابر سلیقه و چیدمان منزل می توان به چینش متضاد رنگ ها توجه کرد. مثلا برای مبلی با رنگ روشن می توان از رنگ های تیره و تند استفاده کرد. یا برای مبل های با رنگ تیره و تند می توان از کوسن هایی با رنگ راه راه یا رنگ های روشن و کم رمق استفاده کرد.

مثلا برای مبلی با رنگ زرشکی یا قهوه ای تیره می توان از کوسنی با رنگ کرم روشن استفاده کرد. برای مبل‌ های که رنگ خنثی دارند دست شما برای انتخاب رنگ کوسن بازتر است. برای این منظور شما به راحتی می ‌توانید از کوسن‌ های رنگی با هر جنس پارچه ‌ای بهره ببرید.

 انتخاب رنگ کوسن مبل

کوسن های ساده و تک رنگ برای دکوراسیون مدرن و مبل های گلدار

به عنوان مثال اگر مبل شما همانند تصویر خاکستری است، می‌ توانید از کوسن پشمی یا کوسن ساده نهایت استفاده را ببرید. این سبک چیدمان برای علاقه ‌مندان به دکوراسیون ‌های مدرن بهترین گزینه انتخابی به شمار می‌رود. اگر مبلمان رنگ خیلی روشن دارد برای بالا برد کیفیت کار می توان از رنگ های شاد و متنوع استفاده کرد. مثلا اگر مبلمان به رنگ کرم روشن باشد می توان از کوسنی به رنگ قرمز یا صدفی استفاده کرد.

اگر مبل های شما گلدار است، می‌ توانید از دو ایده پردازی بهره بگیرید. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های ترکیبی استفاده کنید. به این صورت که کوسن مبل گلدار را با گل مبل و کوسن ساده ترکیب کنید. انتخاب دیگر شما استفاده از کوسن ‌های رنگی ساده به صورت ترکیبی و تک رنگ است.

البته لازم به ذکر هست که همه این عوامل به سلیقه شما و محیط اطراف تان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر علاقه‌ مند به دکوراسیون شلوغ نیستید می ‌توانید از کوسن‌ های که هارمونی رنگ آن با مبل هماهنگ بوده و به صورت ساده طراحی شده، استفاده کنید.

توجه به هارمونی رنگ مبل و کوسن

کسانی که دنبال یک فضای آرام و دلنشین هستند و ترجیح می دهند از رنگ سفید برای مبلمان خود استفاده کنند. بهتر است  از کوسن هایی با رنگ همسان و مترادف استفاده کنند تا حالت سکون و آرامش فضای داخلی آن ها به هم نخورد. یکی دیگر از انتخاب ‌های که به لوکس شدن محیط منزل شما بسیار کمک می ‌کند استفاده از مبل مشکی است. از آنجاییکه رنگ مشکی به راحتی با هر هارمونی رنگی هم ‌خوانی دارد، شما می‌ توانید از کوسن ‌های مخملی قرمز، کوسن‌ های طلایی، کوسن آبی فیروزه ای و یا آبی نفتی کتانی و بسیاری کوسن ‌های دیگر در این ایده پردازی استفاده کنید.

هارمونی رنگ کوسن و مبل

کوسن سفید و صورتی هم می ‌تواند هارمونی رنگ خاصی را برای شما ایجاد نمایند. اگر  دنبال یک چیدمان مدرن هستید، کوسن ‌های فانتزی می‌ تواند گزینه  مطلوبی برای انتخاب شما باشد. چیدمان لوکس را می‌ توانید با کوسن ‌های طلایی و مشکی دنبال کنید. همچنین کوسن‌ های پشمی به هر شکلی شما را برای یک دکوراسیون شیک و مدرن همراهی می ‌کند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.