Whatsapp

مشاوره رایگان

اصول چینش خانه با اکسسوری

فهرست

چیدمان، طراحی دکوراسیون و فضا سازی از واژه های دنیای امروزی هستند. اما چیدمان فضا، هنری دیرینه است که همیشه مورد توجه بوده است. افراد معمولا جذب محیط های زیبا و چشمگیر می شوند. در طراحی دکوراسیون یک فضا، وسایل فرعی و اصلی وجود دارد. به طور حتم یک سری از ابزار و وسایل در یک محیط ضروری هستند. در حالی که برخی وسایل ضروری نیستند و فقط جهت پر کردن فضا می باشند. این گروه از وسایل، اکسسوری ها هستند. یک سری لوازم جانبی غیر ضروری که محیط پیرامون را دلنشین و زیبا تر خواهند کرد. اما آیا شما در مورد این لوازم جانبی چیزی می دانید؟ بیایید در ادامه با اصول چینش خانه با اکسسوری ها آشنا شویم. با کمک این وسایل جانبی متنوع می توانید خانه ای جذاب برای خود بسازید.

اکسسوری ها در خانه

اکسسوری های مورد نظر برای چینش خانه، دامنه وسیعی دارند. انتخاب از میان این دنیای وسیع به چند عامل وابسته است. در وهله اول سلیقه فرد ساکن یک خانه چگونه است؟ این سلیقه و علاقه شخصی افراد حتما نقش بسزایی دارد. در وهله دوم باید این لوازم جانبی، متناسب با دکوراسیون محیط گزینش شوند. بنابراین در انتخاب و محل قرار گیری آن ها بایستی دقت نمود.

گل و گیاه

یکی از انواع اکسسوری های متناسب با طراحی دکوراسیون خانه، گل و گیاه می باشد. حضور گلدان ها حس و حال طبیعت را در فضا طنین انداز می کند.  حس آرامش روحی و روانی چیزی است که به واسطه این عنصر طبیعی و زنده رقم می خورد. سبزی و طراوات به پیرامون خود می بخشند. ضمن این که باعث تهویه محیط درونی خانه نیز خواهند شد. در اصول چینش خانه با اکسسوری ها باید به محل قرارگیری این عناصر توجه نمود. نور کافی برای رشد آن ها لازم است. باید بدانید هر گیاهی به چه میزان نوری نیاز دارد و شرایط مناسب را برای رشد گیاهان فراهم آورید.

اکسسوری آینه و شیشه

آینه و شیشه با ظاهر سیقلی و شفاف خود زیبایی و جلال یک محیط را چند برابر می کنند. این گروه نیز در زمره اکسسوری های مورد نیاز برای چینش خانه قرار می گیرند. آینه ها علاوه بر زیبا بخشی، کاربردی هم هستند. می توان از آینه های شکل دار استفاده نمود. شیشه ها به عنوان دیوار، سقف، وسایل دکوری و کاربردی نمود پیدا می کند. به طور مثال یک میز شیشه ای، ضمن زیبایی محتویات درونی خود را به نمایش می گذارد.

اکسسوری لوازم منزل

کوسن

کوسن ها یکی دیگر از اکسسوری ها جهت چینش و دکوراسیون خانه می باشند. روی مبل، صندلی و تخت خواب قرار می گیرند. حتی می توان از آن ها برای نشستن روی زمین استفاده نمود.  حضور وسایل پارچه ای به شکل رومیزی و یا حتی وسایل بافته شده، محیط را دگرگون می کند. این گروه از وسایل معمولا تلفیقی از رنگ های گوناگون می باشند. بنابراین به کمک این لوازم جانبی می توان رنگ و هنر را به درون محیط وارد نمود.  در انتخاب رنگ این گروه دقت کنید تا هارمونی فضا را بر هم نزند.

اکسسوری های روشن‌ کننده

شمع و وسایل روشنی بخش، یکی دیگر از لوازم جانبی در طراحی دکوراسیون هستند. شمع ها در ظاهر گوناگون و با ابعاد متنوعی تولید می شوند. روشنی محیط و گاه خوش بو نمودن آن را بر عهده می گیرند. در نهایت با کمک آن ها، فضا حالتی رمانتیک و آرام به خود خواهد گرفت. در هر جایی می توان آن ها را قرار داد. روی میز یا گوشه یک قفسه می تواند یکی از این موارد بی شمار باشد.

وسایل تزئینی

در اصول چینش خانه با اکسسوری ها باید بدانید لوازم دکوری و تزئینی نیز داریم. مجسمه های گوناگون، دکوری ها و حتی تابلوهای نقاشی در این بخش قرار می گیرند.  انواع و اقسام آن ها در اندازه های گوناگون موجود است. باید توجه کنید که در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید. شلوغی بیش از حد و استفاده بی رویه از این دکوری ها، محیط را دلخراش می نماید.

کتاب

یکی دیگر از اکسسوری های مهم جهت چینش خانه، کتاب است. در اصول چینش این وسیله باید بدانید که لازم نیست حتما آن را درون قفسه یا کتابخانه بگذارید. چرا آن را روی میز نگذارید و گلدانی روی آن قرار ندهید. امتحان کنید و چند کتاب را روی عسلی یا میز بگذارید. یک وسیله تزیینی، شمع و … روی آن قرار دهید. یک تغییر کوچک اما دوست داشتنی خواهد بود.

جمع بندی

اصول چینش خانه با اکسسوری ها نیازمند آشنایی با این وسایل جانبی است. در این جا با مفاهیم اصلی آشنا شدید. هر کدام از موارد را که بخواهید در محیط قرار دهید، به هماهنگی آن با محیط توجه کنید. ضمن این نباید  بیش از حد از آن ها استفاده نمایید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.