Whatsapp

مشاوره رایگان

اصول طراحی اتاق کودک

اصول طراحی اتاق کودک

فهرست

اصول طراحی اتاق کودک

برخی از افراد تصور می کنند که طراحی اتاق خواب تنها خرید یک سیسمونی و یا تخت و کمد می باشد. ولی طراحی اتاق برای کودکان تنها در خرید لوازم  وسایل کودک خلاصه نمی شود و شما باید اصول طراحی اتاق کودک را رعایت کنید. طراحی این اتاق باید بر اساس عواطف و جنسیت کودک طراحی شده و بتواند آرامش و راحتی را برای کودک به دنبال داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با اصول و قوانین طراحی اتاق کودک تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

رنگ مناسب در اصول طراحی اتاق کودک

رنگ ها به صورت مستقیم بر روی رفتار و عواطف کودکان تاثیر می گذارد. به همین دلیل انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی می توان گفت که رنگ های شاد مناسب ترین گزینه برای اتاق به شمار می رود. معمولا رنگ هایی همچون آبی، صورتی، بنفش، یاسی و سبز از جمله رنگ های بسیار رایج برای اتاق کودکان می باشد. بهتر است برای اتاق کودکان از تک رنگ استفاده نکنید و ترکیبی از رنگ ها را برای دکوراسیون اتاق کودک به کار ببرید.

رنگ مناسب در اصول طراحی اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک

وجود نور کافی در اتاق کودکان یکی از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان می باشد. نورهای زیبا و رنگارنگ می تواند باعث ایجاد انگیزه و روحیه بیشتر در خانه شود. در صورت وجود پنجره در اتاق کودک پرده ها را کنار زده تا نور طبیعی وارد خانه شود. همچنین در انتخاب رنگ نورپردازی به این نکته توجه کنید که نور باعث آزار چشم کودکتان نشود.

اصول طراحی اتاق کودک و کاغد دیواری اتاق کودک

از دیگر اصولی طراحی اتاق کودک طرح کاغذ دیواری می باشد. امروزه کاغذهای دیواری در طرح ها و مدل های گسترده ای وجود دارد. سن و جنسیت می تواند در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر می گذارد. این طرح و مدل کاغذ دیواری می تواند خوابی آرام و راحت را برای فرزندتان به دنبال داشته باشد. همچنین می توانید با انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی جلوه ایده آلی را به اتاق کودک ببخشید.

کفپوش اتاق کودک در اصول طراحی اتاق کودک

کفپوش اتاق خواب کودک یکی از مهم ترین بخش از اتاق است که نه تنها در طراحی دکوراسیون اتاق کودک اهمیت بسیاری دارد، بلکه بر روی بهداشت و سلامت کودک نیز تاثیر می گذارد. کفپوش اتاق کودک باید با سایر دکوراسیون اتاق کودک هماهنگی داشته باشد و آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب نکند. همچنین این کفپوش ها نباید سر و لغزنده باشد تا خطرآفرین نشود.

کفپوش اتاق کودک در اصول طراحی اتاق کودک

تخت اتاق کودک

خواب آرام و راحت بر روی سلامتی کودکان تاثیر بسیاری دارد. این تخت باید بسیار راحت باشد تا خوابی آرام را برای کودکان رقم بزند. ارتفاع تخت کودک باید به صورت کاملا استاندارد بوده و محافظ و نرده نیز داشته باشد تا از مانع از سقوط افراد شود. همچنین رنگ تخت نیز باید باید بر اساس رنگ کمد و سایر عناصر موجود در خانه انتخاب شود.

پرده اتاق کودک

از دیگر اصول طراحی اتاق کودک می توان به پرده اشاره کرد. رنگ پرده باید زیبا و ترجیحا طرح دار باشد و به راحتی باز و بسته شود و به راحتی بتوان آن را کنار زد. همچنین پرده اتاق کودک باید قابل شستشو بوده و از ضخامت مناسبی برخوردار باشد تا نور کافی برای اتاق کودک را فراهم کند.

اصول طراحی اتاق کودک و استفاده بهینه از فضا

از جمله مهم ترین اصول طراحی اتاق کودک استفاده بهینه از فضا می باشد. کودکان نیاز به فضای زیادی برای بازی کودکان دارند. به همین دلیل نیازی نیست که از لوازم و وسایل زیادی برای خانه استفاده کنید و می توانید تنها با استفاده از لوازم و وسایل کمتر، فضای بیشتری را به بازی کودکان اختصاص دهید.

اصول طراحی اتاق کودک و استفاده بهینه از فضا

اصول چیدمان اتاق کودک

در واقع نوع چیدمان شما تعیین کننده زیبایی و جذابیت اتاق کودک است. شما باید به گونه ای تمامی لوازم را بچینید که همه چیز مرتب بوده و هیچ لوازم اضافه و غیر ضروری در خانه وجود نداشته باشد. لوازم و وسایل نباید سر راه قرار گیرد تا آسیبی به کودکان وارد نکند.

استفاده از گلدان برای اتاق کودک

وجود گل و گیاه هوا را تصفیه کرده و آلودگی را از بین می برد. به همین دلیل بهتر است که حداقل یک گلدان در اتاق کودکان قرار دهید. دقت کنید که گیاه استفاده شده در اتاق کودک باعث ایجاد آلرژی نشده و بیماری برای افراد ایجاد نکند.

استفاده از نقاشی دیواری

نقاشی های دیواری فانتزی می تواند قوه تخیل کودکان را افزایش دهد به همین دلیل بسیاری از طراحان دکوراسیون بر اساس روحیات و علاقه مندی های آن ها نقاشی های دیواری مخصوصی را طراحی می کنند.

استفاده از نقاشی دیواری

طراحی اصولی اتاق خواب چه تاثیری بر روی کودکان دارد؟

کودکان روحیه حساسی دارند و انتخاب رنگ و طرح برای اتاق خواب می تواند احساسات و عواطف آن ها را تحریک کند. بنابراین طراحی اتاق کودک باید کاملا اصولی و بر اساس روحیات و جنسیت انتخاب شود. در نتیجه با اصول طراحی اتاق کودک می توانید فضایی بسیار ایده آل و مناسب داشته باشید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.