Whatsapp

مشاوره رایگان

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون

فهرست

طراحی دکوراسیون وابسته به عناصر مختلفی است. امروزه عناصر متنوعی برای فضا سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از عناصری که از دیرباز در دکورسازی و فضا سازی دخیل می باشد، شیشه است. عنصری شفاف و درخشان که پای نور را به فضا های داخلی و بسته می کشاند. در حال حاضر انواع گوناگونی از این عنصر وجود دارد. برای هر قسمتی از فضا می توانند استفاده شوند. زیبایی خلق شده به واسطه این گروه از وسایل در طراحی فضا، بسیار فوق العاده است.  آیا انواع شیشه مورد استفاده در طراحی دکوراسیون را می شناسید؟؟ به کار گیری این عنصر در آراستن محیط چه مزیت هایی به دنبال دارد؟؟ در ادامه، به پاسخ این سوال ها خواهید رسید.

طراحی دکوراسیون با شیشه

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون، هنری دیرینه و البته جذاب است. اما شاید گفته شود در چه قسمتی از فضا از شیشه استفاده می شود. پنجره های یک فضا می توانند مزین به شیشه های دلخواه فرد شود. گاهی حتی دیوارها نیز شیشه ای می شوند. گاهی هم سقف یک مکان مزین به این عنصر شفاف می شود. برای ایجاد پارتیشن و حتی قفسه بندی راهکار جالبی است. وسایل موجود در یک فضا نیز می تواند از این متریال انتخاب شود. این وسایل شیشه ای می توانند همانند میز و صندلی کاربردی باشند. ضمن این که انواع تزئینی آن ها به صورت لوستر، مجسمه و …  به کار گرفته می شود. نوع شیشه به کار گرفته شده بسته به سلیقه و نوع چیدمان محیط متفاوت است.  انواع این عنصر شفاف و درخشان شامل موارد زیر می باشد.

انواع شیشه در طراحی دکوراسیون

  • طرح دار: نمونه ای که دارای طراحی های گوناگون می باشد. این طراحی ها حالتی مات به این نمونه می بخشند. میزان عبور نور و درخشانی آن نیز کاهش یافته و پوشش مناسبی برای پنهان نمودن فضاهای درونی است.
  • رنگی: با کمک اکسیدهای فلزات تولید می شود. با توجه به نوع رنگ و درجه روشنی یا تیرگی آن، میزان عبور نور دستخوش تعییر قرار می گیرد.
  • رفلکس: پوشش متالیک، نقطه تمایز این نمونه با نمونه های ساده است. اجازه عبور گرما و نور خورشید را نمی دهد. حفظ انرژی درونی فضا از مزیت های آن است. تابش مستقیم نور را مهار کرده و آن را با درجه ای ملایم به فضا می دهد.
  • استین گلاس: شیشه ای شفاف که از تکه های کوچک رنگی ایجاد شده است. در حقیقت روی آن تصویر سازی کرده اند. برای فضا سازی و داشتن پارتیشن عالی هستند. عدم جذب گرد و غبار از خصایص مثبت آن می باشد.
  • شیشه ایمنی: نمونه ای با مقاومت بالا و خطرات کم تر است. به راحتی نمی شکند و در صورت شکستن لبه تیز ندارد. این نمونه معمولا در ویترین مغازه ها به کار گرفته می شود.
  • شفاف: پرکاربردترین نمونه در طراحی دکوراسیون می باشد. اگر توجه کنید لبه های این نمونه دارای رنگ سبز یا آبی می باشند. این رنگ به واسطه حضور اکسید آهن در آن است.

طراحی دکوراسیون با شیشه

مزایای شیشه در طراحی دکوراسیون

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون یک سری مزیت هایی را به دنبال دارد:

۱.بزرگنمایی فضا

اگر قصد دارید محیط خود را بزرگ تر از آن چه که هست نشان دهید از شیشه استفاده کنید. شیشه به سبب درخشان بودن خود، محیط های بیرونی را نیز به فضاهای درونی می افزاید. این امتداد داشتن فضا سبب بزرگ تر نشان دادن محیط می شود.

۲.زیبایی چشمگیر

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون زیبایی خارق العاده ای را رقم می زند. روشنایی بخش محیط بوده و حس تمیزی و ظرافت را در محیط القا می نماید. دکوری ساده و در نهایت زیبایی خواهید داشت.

۳.روشنایی محیط

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون یک مزیت مهم با خود به همراه دارد. راهی برای ورود جریان نور به درون محیط می باشد. دریچه ای که به واسطه آن نور به محیط وارد شده و روشنایی بخش می شود. به کمک آن نیازی به نور مصنوعی در طول روز نیست. مصرف برق و انرژی نیز پایین می آید. البته تا حدودی نیز انرژی گرمایی در محیط تزریق می نماید.

۴.امنیت مناسب

اگر قصد استفاده از شیشه برای فضا سازی دارید، باید بدانید قدرت ایمنی خوبی دارد. متریالی مقاوم نسبت به آب و حرارت است.  نمونه های مختلفی جهت امنیت بصری فضا نیز دارد. نسبت به متریال دیگر درجه تخریب پذیری پایینی دارد.

جمع بندی

یکی از چندین عنصر مهم در طراحی دکوراسیون، شیشه می باشد. عنصری با طیف تنوع بالا و کاربردهای گوناگون که انواع سلایق را پوشش می دهد. مزیت های زیادی برای این متریال برشمرده شد. با کمک آن می توانید فضایی زیبا، راحت و دلنشین خلق کنید. استفاده از آن در طراحی دکوراسیون برای بسیاری از افراد بسیار جذاب است.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.