Whatsapp

مشاوره رایگان

آینده در منزل

آینه در منزل

فهرست

بهترین محل برای آینه در منزل

بهترین محل برای آینه در منزل با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی ممکن است متفاوت باشد، باید توجه داشت‌ که اندازه و شکل ظاهری آینه هم در این موضوع بی تاثیر نیست.  آینه از لحاظ کار کرد هم  برای آراستگی ظاهری مورد توجه است و هم جنبه تزیینی دارد و از سوی طراحان و افراد مختلف به شکل گسترده در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرد.‌ مثلا وجود آینه بزرگ و جا نمایی درست آن در قسمت های مختلف منزل مثل سالن پذیرای می تواند عملکرد و بازده مطلوبی داشته باشد. اما باید توجه داشت که نصب و جا نمایی آینه بزرگ ممکن است در اتاق خواب و سرویس بهداشتی زیاد مورد توجه و جالب نباشد.

برای استفاده از آینه در منزل باید به چه نکاتی توجه شود؟

قبل از تهیه و جا نمایی آینه باید به این نکته توجه شود که آینه قرار است برای چه فضایی تهیه شود و  بعد از نصب چه کارکردی از آن مد نظر است آیا غرض از تهیه و نصب  آن بیشتر جنبه تزیینی و هماهنگی در دکوراسیون داخلی را دارد یا برای آراستگی ظاهری مورد توجه است. در خیلی از موارد‌ جنبه های تزیینی و زیبایی دیداری آینه به شکل مکمل مورد توجه قرار می گیرد.  اگر جنبه تزیینی آینه مورد توجه باشد باید قبل از هر کاری منظره ای که قرار است در آن منعکس شود بررسی  شود.

مثلا  نصب یک آینه روی دیواری که پنجره مقابل آن قرار می گیرد می تواند باعث شود تا منظره جالب و دلنشین فضای بیرون به فضای داخلی منعکس شود ولی اگر آینه روی دیواری مقابل فضای خصوصی یا تاریک جا نمایی شود می تواند زیاد جالب نباشد و فضای مات و دلگیر را در قالب نمای آینه ترسیم کند. نکته مهم دیگر آن است که اگر آینه در جای مناسب جا نمایی و نصب شود علاوه بر آنکه از شرایط بهتری برای کاربردی بودن برخوردار می شود می تواند به یک نقطه کانونی جذاب از لحاظ دیداری تبدیل گردد و از لحاظ انعکاس نور، زیبایی ظاهری و تصویر ذهنی به عنوان یک نقطه اعتدال در دکوراسیون داخلی عمل نماید‌.

 

آینه در منزل

 

نصب آینه در سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از بخش های مهم خانه است که نصب و جا نمایی درست آینه در آن می تواند نقش مهم و غیر قابل انکاری در زیبایی دیزاین داخلی داشته باشد. منتهی در انتخاب آینه مناسب برای سالن پذیرایی باید نوع قاب آینه و رنگ آن با سایر وسایل پذیرایی همخوانی داشته باشد تا یکنواختی وسایل در دیزاین پذیرایی از نظر دیداری فراهم گردد. اندازه آینه که در سالن پذیرایی  نصب و جا نمایی می شود می تواند تاثیر قابل توجهی در انعکاس نور و زیبایی فضای داخلی داشته باشد. البته باید توجه داشت که اندازه آینه باید از تناسب لازم با فضای جا نمایی از نظر مساحت و ریتم چینش وسایل برخوردار باشد چون عدم تناسب می تواند باعث برهم خوردم نظم ظاهری و نابهنجاری دیداری شود. اگر در سالن پذیرایی میزی رو به دیوار قرار داشته باشد می توان یک آینه در امتداد طول میز بر روی دیواری که میز به آن چسبیده است جا نمایی کرد. با بکار گیری این روش فضای پذیرایی بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید و این کار باعث می شود تا جلوه و زیبایی میز بیشتر شود. همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که استفاده از چیدمان وسایل تزیینی بر روی میز باعث انعکاس آن ها در آینه شده و زیبایی ظاهری آن دوچندان می شود.‌

 

آینه در منزل

نصب آینه در حمام و سرویس های بهداشتی

به طور معمول در سرویس های بهداشتی و حمام ها آینه نصب می شود و به جرات می توان گفت که آیینه جزء جدایی ناپذیر این محل ها محسوب می شود. معمولا در حمام ها و سرویس های بهداشتی به شکل استاندارد و تعریف شده محل جا نمایی آینه بالای کاسه روشویی است هرچند ممکن است بنابر سلیقه آینه در قسمت های دیگر حمام و سرویس های بهداشتی نصب شود. منتهی نصب آینه در بالای روشویی ها مناسب تر و پذیرفته تر می باشد. هرچند آینه های که در بالای روشویی ها نصب می شوند به همراه روشویی و به شکل یک مجموعه ارائه می گردد اما در زمان نصب باید به تناسب میان کاشی دیوار، کاسه روشویی، آینه و قاب آن دقت شود تا از نظر ظاهری قابل تحمل باشد. حتی خیلی از مواقع اگر سرویس بهداشتی از فضای لازم برخوردار باشد در مقابل آینه اول بالای روشویی یک آینه دوم هم نصب می شود تا براحتی بتوان‌ پشت سر خود را همزمان دید. البته نصب آینه دوم در سرویس بهداشتی همانطور که گفته شد یک کار استاندارد نیست و بیشتر سلیقه ای است. دمعمولا در سرویس های بهداشتی از آینه های قاب دار استفاده می شود تا علاوه بر حفظ زیبایی دیداری فضای سرویس بهداشتی بزرگتر به نظر برسد.

نصب آینه در ورودی منزل

یکی از بهترین فضاها برای نصب و جا نمایی آینه ورودی منزل است. نصب یک آینه زیبا و قدی در ورودی منزل هم از نظر عملکرد برای آراستگی ظاهری می تواند مناسب باشد و این آینه  هرچه از نظر اندازه، شکل ظاهری و قاب  شرایط بهتری داشته باشد می تواند باعث  جذابیت و شیک شدن این بخش از منزل شود. البته باید توجه داشت که نصب و جا نمایی یک چوب لباسی مناسب، میز و نیمکت کوچک در کنار این آینه می تواند در هنگام عوض کردن لباس بسیار کارآمد و مناسب باشد.

نصب آینه در اتاق خواب

اتاق خواب از فضاهایی است که نصب آینه در آن سلیقه ای است. خیلی از افراد تمایل دارند در اتاق خواب و کنار میز آرایش آینه های رومیزی داشته باشد خیلی از افراد هم برای پوشیدن لباس و اطمینان از آراستگی ظاهری در اتاق خواب آینه های قدی نصب می کنند. اما خیلی از افراد به دلیل آنکه ممکن است در هنگام بیدار شدن از خواب ظاهر مرتبی نداشته باشند و ظاهر نامرتب خود را باعث پایین آمدن روحیه برای آغاز یک روز پر نشاط بدانند تمایلی به نصب آینه در اتاق خواب نداشته باشد. در اتاق خواب ها بنا بر شرایط ممکن است محل نصب و جا نمایی آینه متفاوت باشد. یعنی همانطور که گفته شد بعضی افراد از آینه رومیزی برای میز توالت یا آرایش استفاده کنند بعضی مواقع در صورت مناسب بودن شرایط درب از نظر استحکام و محل قرار گیری ممکن است آینه پشت درب اتاق خواب یا انواع کمد نصب شود.  همچنین در صورت بزرگ بودن اتاق خواب ممکن است از آینه های قدی برای نصب و جا نمایی روی دیوار استفاده شود.

 

آینه در منزل

سخن پایانی

در فضاهای مختلف منزل مسکونی بر اساس طرح و نقشه، دیزاین داخلی یا سلیقه می توان از انواع آینه استفاده نمود. نصب و جا نمایی آینه در فضاهای مختلف منزل می تواند هم کارکرد آراستگی ظاهری افراد داخل منزل و هم کارکرد تزیینی و زیبایی دیداری فضای داخلی را داشته باشد که هر کس متناسب با شرایط، نوع مناسب آن را نصب می کند. بطور کلی ورودی خانه و سالن پذیرایی می تواند بهترین محل برای نصب آینه در منزل در نظر گرفته شود چون نصب آینه در ورودی منزل و سالن پذیرایی هم باعث بالا رفتن کیفیت آراستگی ظاهری می شود و هم می توان جذابیت ظاهری دیزاین داخلی را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.