Whatsapp

مشاوره رایگان

۸ راهکار کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

۸ راهکار کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

فهرست

از آن جا بیشتر ساعات یک فرد خانه دار در آشپزخانه سپری می شود و در واقع این بخش ، قلب تپنده هر خانه ای می باشد چیدمان و دیزاین آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود . اگر چیدمان آشپزخانه کوچک ، اصولی و استاندارد نباشد باعث سردرگمی و گیج شدن ما حین آشپزی و به خصوص هنگام مهمانی ها خواهد شد .

اینگونه تصور نکنید که داشتن یک آشپزخانه بزرگ نعمت بسیار بزرگی است که از آن محروم هستید ؛ بلکه با چیدمان اصولی و زیبا شاید بتوان آشپزخانه کوچک را حتی کارآمدتر و مدرن تر از نوع بزرگ آن چیدمان کرد . اگر صاحبخانه هستید تجهیز ، بازسازی و کابینت کردن آشپزخانه کوچک هزینه کمتری برایتان خواهد داشت و اگر مستاجر بوده ، می توانید با فاکتور گرفتن از بسیاری از وسایل غیر ضروری مثل تعداد زیادی وسایل برقی و … در بودجه خود صرفه جویی نمایید .

داشتن آشپزخانه بزرگ با تعداد زیادی کابینت و پنجره رو به فضای باز ، بسیار ایده آل می باشد ولی با توجه به کوچک شدن متراژ خانه ها ، اکثرا با چیدمان آشپزخانه کوچک  به مشکل بر می خوریم . ما در این مقاله سعی نموده ایم با ارائه ۸ راهکار کاربردی و فوق العاده   ، فضای شما را دلبازتر و منظم تر کنیم تا از بودن در آشپزخانه و کار در آن ، نهایت لذت را ببرید .

۱. معجزه رنگ در چیدمان آشپزخانه کوچک

رنگ ها می توانند فضا را کوچکتر و یا بزرگ تر از واقعیت نشان دهند . حتی در بسیاری موارد رنگ ها می توانند دمای اتاق را ۲ تا ۳ درجه گرمتر و یا خنک تر نشان دهند . تمام این موارد به خطای دید ما مربوط می شود که از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است .

اگر برای چیدمان آشپزخانه کوچک ، به دنبال انتخاب رنگ برای کابینت ها ، رنگ لوازم برقی ، میز و صندلی ، فرش و هر آیتم دیگری که به محض ورود به آشپزخانه به چشم می خورد هستید ، به سراغ روشن ترین و براق ترین رنگ ها بروید .

رنگ روشن مثل سفید ، شیری ،طوسی بسیار کمرنگ ،  نباتی ، کرم و … فضا را دلبازتر و روشن تر نشان می دهند . پس اولین راهکار انتخاب رنگ روشن برای محیط آشپزخانه می باشد .

۲. لباسشویی را از آشپزخانه بیرون ببرید

خیلی سال است که در طراحی کابینت ها ، فضایی برای قراردادن ماشین لباسشویی تعبیه می شود و فضای نسبتا زیادی را نیز اشغال می کند ؛ ولی خوب است بدانید که در معماری و طراحی نوین چه خارجی و چه ایرانی در صورت داشتن فضای دیگر ، آن جا را برای قراردادن لباسشویی در نظر می گیرند و به اصطلاح به آن لاندری یا رختشورخانه گفته می شود.

لازم نیست یک اتاق و فضای زیادی داشته باشید ، فضای اضافی روی تراس ،زیر راه پله ، حمام و … ایده های خوبی برای قراردادن ماشین لباسشویی هست . زیرا در واقعیت دیدن لباس های کثیف در آشپزخانه صحنه زیبایی نخواهد داشت .

۸ راهکار کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

۳. شلف های تقسیم کابینت ، معجزه ایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

امروزه در بازار تقسیم کننده ها و نظم دهنده های زیادی برای انواع کابینت وجود دارد که بسیار سبک بوده و نیازی به هیچ گونه اتصال به کابینت ندارند و در صورت تغییر دکوراسیون می توانید به راحتی آن ها را جا به جا کنید .با استفاده از شلف ها ، می توانید وسایل بیشتری در هر کابینت قرار دهید و تا حد زیادی فضایتان آزاد می شود .

۸ راهکار کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

۴. جای ظروف پذیرایی و کریستال را عوض کنید

اگر فضای نشیمن و پذیرایی شما این اجازه را میدهد که بوفه ، ویترین ، شلف ، کنسول در آن قرار دهید ؛ حتما این کار ا انجام داده و وسایل پذیرایی و بسیاری از ظروف تزئینی خود را در آن قرار دهید و کابینت هایتان را خالی نمایید .در کنسول چوبی بالا ، از کشوها برای قراردادن قاشق و چنگال و پیش دستی های پذیرایی استفاده شده است .چنانچه به این سبک ویترین و کنسول های مدرن چوبی علاقمند هستید ، می توانید با مشاورین ما در مجموعه زد دیزاین ، در تماس باشید .

چیدمان آشپزخانه کوچک

۵.مینی بار یا چای بار طراحی کنید

اگر هال و اتاق نشیمن شما ، یک فضای پرت و کم استفاده دارد ، می توانید با یک حرکت هوشمندانه آنجا را تبدیل به یک کافی شاپ خانگی کنید . با قرار دادن لوازم و وسایل مربوط به انواع نوشیدنی از جمله چای ، قند و شکر ، قهوه و دستگاه های چای ساز و قهوه جوش و … ، هم یک دیزاین زیبایی به محیط اضافه کرده اید و هم فضای آشپزخانه را بازتر نموده اید .

چیدمان آشپزخانه کوچک

۶. شلف های چوبی ، بهترین ایده برای چیدمان آشپزخانه کوچک

اگر یک فضا در آشپزخانه و یا ورودی آن وجود دارد که جای قرار دادن هیچ وسیله ای نمی تواند باشد ، می توانید با نصب شلف های چوبی زیبا ، بسیاری از اکسسوری ها ، گلدان طبیعی ، شمع و … خود را روی آن قرار دهید .

۷. فضای بین کابینتی را دست کم نگیرید

معمولا بین کابینت ها دارای فضایی است که می توان از آن نهایت استفاده را برد . مثلا با قرار دادن شلف های آهنی زیبا و مدرن که امروزه بسیار ترند نیز شده است ، بسیاری از لوازم خود از جمله انواع دمنوش ، ادویه و … را روی آن قرار داد تا از بهم ریختگی فضا جلوگیری به عمل آید .

۸.ارتفاع کابینت ها را دست کم نگیرید

سعی کنید برای مرتب به نظر رسیدن چیدمان آشپزخانه کوچک تان از فضای کابینت ها نهایت استفاده را ببرید و ظاهر آشپزخانه را شلوغ نکنید .ارتفاع کابینت ها را تا سقف و کشیده طراحی کنید . همچنین می توانید از کابینت هایی که حالت کمد دیواری داشته و هیچ فضای بین کابینتی ندارد ، سفارش دهید .با این راهکارهای ساده و استاندارد فضای شما تا حد زیادی بزرگ تر و دلبازتر به نظر می رسد .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.