Whatsapp

مشاوره رایگان

فضای پشت تلویزیون

چگونه به بهترین شکل فضای پشت تلویزیون خود را دکور کنیم ؟

فهرست

در دنیای مدرن و ماشینی امروز ، کمتر خانه ایی را می توان پیدا کرد که در آن از تلویزیون خبری نباشد . حالا که این اکسسوری یکی از ارکان مهم زندگی ها شده است ، قطعا انتخاب لوازم جانبی آن و میز تلویزیون و دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون هم اهمیت ویژه ایی به خود خواهد گرفت .

ما در سری مقالات مجموعه زد دیزاین ، تا حدودی به امور دکوراسیون داخلی می پردازیم ؛ و شما را با باید و نباید های طراحی و تزئین هر بخش آشنا می کنیم . در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین چیدمان فضای پشت تلویزیون را برایتان شرح دهیم .

 

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون کجاست ؟

معمولا تلویزیون در هر فضایی قرار گیرد ، تبدیل به نقطه کانونی خواهد شد . یعنی توجه اکثر افراد را به خود اختصاص می دهد . بسیاری از افراد علاقمند هستند ، تلویزیون را در یکی از اتاق های خود قرار دهند و به اصطلاح تی وی روم ، داشته باشند .به همین دلیل داشتن دانش کافی برای تزئین دیوار پشت میز تلویزیون لازم است.

مقاله ای با ۹۸ مدل از جدیدترین مدل های میز تلویزیون را در این لینک بخوانید:

۹۸ مدل فوق العاده برای دیوار پشت تلویزیون

این اقدام مستلزم آن است که ، فضای کافی برای این کار داشته باشید .همچنین بهتر است فضای نشیمن و پذیرایی شما از یکدیگر مستقل باشند . دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون ، در اتاق و یا سالن نشیمن کمی متفاوت خواهد بود ، که بهتر است با یک مشاور و طراح داخلی مشورت نمایید .

از نگاه دیگر ، باید تلویزیون در خط مستقیم دید شما باشد . یعنی برای دیدن صفحه تلویزیون نباید گردن شما بالا یا پایین شود .همچنین فاصله شما از تلویزیون بسته به ابعاد و اینچ هر دستگاه متفاوت خواهد بود .

  • تلویزیون ۲۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۲۰۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۲۶ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۱۳۰ و حداکثر ۲۲۵ سانتیمتر
  • تلویزیون ۳۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۲۰۵ و حداکثر ۳۰۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۳۷ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۲۳۰ و حداکثر ۳۵۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۳۹ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۰۵ و حداکثر ۳۹۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۴۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۵۵ و حداکثر ۴۰۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۴۷ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۳۹۵ و حداکثر ۴۵۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۵۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۴۲۵ و حداکثر ۵۲۵ سانتیمتر
  • تلویزیون ۵۵ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۴۷۵ و حداکثر ۵۷۵ سانتیمتر
  • تلویزیون ۶۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۵۵۰ و حداکثر ۶۲۵ سانتیمتر
  • تلویزیون ۶۵ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۵۸۰ و حداکثر ۶۵۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۷۰ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۶۳۰ و حداکثر ۷۲۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۷۲ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۶۵۵ و حداکثر ۷۵۰ سانتیمتر
  • تلویزیون ۸۴ اینچ: فاصله مناسب حداقل ۷۲۵ و حداکثر ۹۰۰ سانتیمتر

 

چگونه به بهترین شکل فضای پشت تلویزیون خود را دکور کنیم ؟

تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنیم بهتر است یا خیر ؟

این که برای قراردادن تلویزیون ، از میز استفاده نمایید و یا آن را بر روی دیوار نصب کنید ، بسته به سلیقه شخص دارد .معمولا اگر فضای نشیمن و هال کوچک باشد  و یا برای این که خانه مدرن به نظر برسد ، عده ای ترجیح می دهند تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنند و شلف هایی را برای قرار دادن لوازم جانبی دیگر در نظر می گیرند .

به طور کلی برای کسانی که با کمبود جا مواجه هستن ایده جالبی خواهد بود و تا حد زیادی مشکل شما را حل می کند . دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون ، به بودجه ارتباط زیادی ندارد و با کمی خلاقیت و سلیقه می توان ایده های جالبی را پیاده کرد .

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

باید و نبایدهای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

  • بهتر است تلویزیون را روبروی پنجره قرار ندهید ، اگر هم مجبور به این کار شدید ، از پرده های ضخیم استفاده نمایید تا دید بهتری داشته باشید .
  • بهتر است دور تا دور ، تلویزیون را خیلی شلوغ نکنید ، زیرا با این کار حواس تان موقع تماشای فیلم و مسابقه ممکن است ، پرت شود .
  • بهتر است تلویزیون در جایی قرار گیرد که بیشترین دید را داشته باشد .
  • برای دیزاین فضای پیرامون تلویزیون ، به هارمونی رنگ فرش ، پرده ، جنس کفپوش و رنگ مبلمان دقت نمایید .
  • بهتر است از میز تلویزیون های چوبی استفاده نمایید ، زیرا همیشه روی بورس بوده و با اکثر دکوراسیون ها به راحتی ست می شود و دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را شیک تر نشان می دهد .
  • برای مشاهده میز تلویزیون چوبی زد دیزاین بر روی کلمه مورد نظر کلیک نمایید .

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

از آن جا که محل تلویزیون قسمت مهمی از هر خانه ای می باشد ، کوچکترین تغییری در آن قسمت، باعت ایجاد تغییر چشمگیری خواهد شد .در برخی گچبری ها و طراحی های داخلی، کادر و قابی کاملا مشخص برای قرار دادن تلویزیون و مبلمان راحتی تعبیه شده است. در این حالت کار بسیار ساده خواهد بود. ولی اگر منزل شما فاقد چنین طراحی می باشد ، می توانید از کاغذ دیواری هایی که مختص فضای پشت تلویزیون هستند استفاده نمایید . علاوه بر کاغذ دیواری، پوسترهایی نیز وجود دارند ، که هر کدام تک تصویر بوده و نصب بسیار ساده ایی دارند .اگر چیدمان روستیک و متریال های طبیعی را دوست دارید ، می توانید از نمای سنگ آنتیک و یا متریال چوب طبیعی برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید . دیوارپوش و کناف انعطاف پذیری بالایی داره و می توان به کمک آن طرح‌های متنوعی را اجرا کرد .استفاده از کناف برای دیوار پشت تلویزیون اگر با نور پردازی مناسب ادغام گردد، دکوراسیون شیکی را برای شما بر جای می گذارد. کار با این نوع مواد بسیار ساده و سبک می باشد و استفاده از آن به دلیل سهولت کار زیاد می باشد. حتی رنگ کردن دیوار با رنگی کاملا متفاوت و شاخص نیز ایده ی خوبی به نظر می رسد .چون بیشتر تلویزیون ها مشکی رنگ می باشند، بنابراین در هر رنگی به جز رنگ های بسیار تیره به خوبی نمایان می شوند. اگر هیچ یک از راهکار های ذکر شده در دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون برایتان مقدور نبود و شرایط این تغییرات را نداشتید ناراحت نشوید . از ساده ترین اکسسوری هایی که در منزل دارید استفاده کنید، با زدن یک شلف و قرار دادن مجسمه، گلدان و یا اشیاء دکوراتیو روی آن تنوع  را احساس کنید.

کلام آخر : همیشه بر این باور بوده و هستم که تغییر نیازمند صرف هزینه های زیاد و رقم های بالا نیست. به خصوص در بحث دکوراسیون و طراحی داخلی می توان با مشاهده عکس ها و پروژه های خوب و با کیفیت، به ایده هایی دست یافت که مطمئنا با خلاقیت خود شما کامل و بهتر خواهد شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.