Whatsapp

مشاوره رایگان

چگونه بخار آینه حمام را از بین ببریم ؟

چگونه بخار آینه حمام را از بین ببریم ؟

فهرست

یکی از مشکلاتی که هنگام دوش گرفتن و استحمام رخ می دهد ، بخار کردن آینه حمام می باشد .البته این اتفاق به خودی خود مزاحمتی ایجاد نمی کند ولی اگر لازم باشد از آینه برای اصلاح صورت و … استفاده کنیم ، قطعا با درد سر زیادی مواجه می شویم .  در واقع مه گرفتن آینه های حمام در حین حمام گرم می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

بخار کردن شیشه و آینه حمام :

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا تمام آینه ها بخار می کنند و این اتفاق در اکثر حمام ها می افتد یا خیر ؟

در پاسخ باید بگوییم ، اگر عادت به دوش گرفتن با آب گرم دارید و فضای حمام شما پنجره به بیرون ندارد و یا سرویس شما فضای بزرگی ندارد و کوچک است ، این اتفاق قطعا برای آینه حمام شما خواهد افتاد .

خیلی مواقع سعی کردیم با پاچیدن آب سرد ، بخار را از بین ببریم ولی تلاش بیهوده کرده ایم و به سرعت بخار مجددا جایگزین می شود .حال سوال اینجاست که چه اقداماتی قبل و یا بعد از دوش گرفتن می توان انجام داد که جلوی بخار آینه حمام گرفته شود .

آینه حمام

راهکارهای پیشگیرانه برای بخار نکردن آینه حمام :

سطح آینه اگر کمی چرب شود ، لغزنده شده و آب  از روی آن سر خورده و بخار تشکیل نمی شود .این مقدار چربی در مواد شوینده نظیر شامپو ، خمیر ریش ، مایع ظرفشویی و … وجود دارد .

طریقه مصرف بدین شکل است که مقدار بسیار کمی از این مواد را یا به تنهایی و یا با ترکیب آب بر روی آینه بکشید و مطمئن شوید کل سطح آینه آغشته به مواد شده است .

سپس با دستمالی آن را خشک کنید و در صورت نیاز با کمی آب یا دستمال و شیشه پاک کن سطح آینه را تمیز کنید .

با این کار حداقل تا ۳ مرتبه دوش گرفتن ،از بخار خبری نخواهد بود .حواستان باشد که آینه را کاملاً خشک‌کنید ، در غیر این صورت آینه کدر خواهد شد .

راه حل دیگر این است که یک پیمانه آبلیمو و یک پیمانه آب را مخلوط‌ کنید . مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و مستقیماً روی آینه اسپری کنید . با استفاده از دستمال توالت ، آینه را پاک‌کنید . برای بالا بردن قدرت ضد بخاری آن ، چند قطره مایع ظرفشویی داخل مخلوط بریزید .

 همچنین می توانید یک فنجان آب و یک فنجان سرکه را درون یک بطری اسپری قدیمی بریزید ، یک قطره یا دو صابون ظرفشویی اضافه کنید و اسپری کنید. آینه را با حوله پاک کنید و شیشه باید برای چند روز ضد بخار بماند.

راه حل بعدی این است که با پنبه ایی که به وازلین آغشته شده ، سطح مورد نظر را چرب نمایید و پس از چند لحظه با دستمال توالت چربی اضافه را برداشته و با دستمال تمیز دیگر آینه را پاک کنید .

اگر سرویس حمام شما پنجره دارد ، حتما لای آن را هنگام دوش گرفتن باز نگه دارید تا تهویه بهتر صورت گیرد .

در حمام های کوچک بخار زودتر تشکیل می شود ، پس روشن کردن هواکش در این گونه حمام ها ضروری تر خواهد بود .

برخی شیشه پاک کن ها ،برچسب ضد بخار یا Anti-fog دارند . استفاده مدام از این محصول تا مدت ها شما را از شر بخار موجود در حمام خلاص می کند .

چگونه بخار آینه حمام را از بین ببریم ؟

 

از بین بردن بخار حین دوش گرفتن :

اگر نکات بالا را انجام ندادید و یا در منزل خود نیستید و مثلا از حمام هتل استفاده کرده اید و حین دوش گرفتن متوجه بخار روی آینه شدید چکار باید کرد ؟

در این حالت مقداری از شامپو را بر روی سطح آینه حمام به سرعت پخش کنید و سپس با دو مشت آب ، کف را از روی سطح آینه پاک کنید . با این اقدام تا پایان دوش گرفتن خبری از بخار نخواهد بود .

اگر هم به سرما حساس نیستید ، با باز نمودن چند دقیقه ایی در حمام و جا به جا شدن هوا ، بخار حمام خارج می شود .

در تصویر زیر ، نمونه ای از آینه های روستیک مجموعه زد دیزاین را مشاهده می نمایید . در این آینه ها از چوب طبیعی به عنوان قاب استفاده شده است .از آن جا که شکل طبیعی چوب ها هر کدام به یک شکل خاص می باشد ، آینه ها نیز هر کدام به یک شکل منحصربفرد می باشند .

برای مشاهده نمونه های بیشتر این محصول و اطلاع از موجودی و قیمت آن ها بر روی کلمه آینه کلیک نمایید . آینه به کار رفته در این محصول از با کیفیت ترین نمونه های موجود در سطح بازار می باشد . و شامل گارانتی و کارت ضمانت کالا می باشند .

 

چگونه بخار آینه حمام را از بین ببریم ؟

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.