Whatsapp

مشاوره رایگان

همه چیز درباره “دکوراسیون آشپزخانه مدرن

همه چیز درباره “دکوراسیون آشپزخانه مدرن

فهرست

داشتن یک خانه رویایی و زیبا نیازمند شناخت سبک دکوراسیون داخلی و رعایت آن است. سبک مدرن یکی از سبک های بسیار جذابی است که تمامی افراد به آن علاقه دارند. سادگی در این سبک حرف اول را می زند و با کمترین هزینه می توان آن را پیاده سازی کرد. آشپزخانه فضایی بسیار مهم است که به طراحی حرفه ای نیاز دارد تا بتوان اوقات لذت بخشی را بدون خستگی در آن سر کرد. ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره “دکوراسیون آشپزخانه مدرن را برای شما عنوان کنیم تا با آگاهی بیشتر این سبک را پیاده سازی کنید.

انتخاب کابینت ها در آشپزخانه

با توجه به اهمیت فوق العاده بالای کابینت ها در دکوراسیون و زیبایی آشپزخانه لازم می دانید که در همین ابتدا در خصوص دکوراسیون این قسمت صحبت کنیم. کابینت ها در سبک و مدل های مختلفی تولید می شوند که کابینت های ام دی اف براق و کابینت های هایگلاس در لیست بهترین کابینت های مدرن قرار دارند. این کابینت ها به صورت بسیار جذابی می توانند باعث دیده شدن آشپزخانه شوند و در عین حال نیز فضای کمی را اشغال می کنند. کابینت های هایگلاس انعکاس چشم نوازی دارد و باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شود.

سینک ظرفشویی

سینک های دوقلو معمولا طرفداران بیشتری دارد ولی در صورتی که فضای کافی در آشپزخانه ندارید می توانید با استفاده از سینک های توکار تک قلو نیز همان قابلیت و کارایی را داشته باشید. درخشندگی و کیفیت سینک ها اهمیت بسیاری دارد. با توجه به این که سینک همواره در معرض رطوبت و شوینده قرار دارد، استفاده از سینک های بی کیفیت باعث کدر شدن آن شده و نمای آشپزخانه را می گیرد. بنابراین بهتر است که با پرداخت هزینه بیشتر، سینکی مرغوب تر خریداری کنید.

نوپردازی آشپزخانه

بسیاری از افراد از تاثیرات نورپردازی در آشپزخانه غافل هستند و معمولا این بخش از طراحی دکوراسیون را نادیده می گیرند. در صورتی که تاثیری که نورپردازی غیر اصولی بر روی دکوراسیون شما می گذارد را نمی توان با هیچ چیز دیگری جبران کرد. بالعکس استفاده صحیح و اصولی از نورها می تواند دکوراسیون شما را بیشتر از آن چیزی که هست زیبا نشان دهد. معمولا برای آشپزخانه های مدرن از نورهای توکار و هالوژن های سقفی استفاده می کنند تا ضمن ایجاد روشنایی کافی در محیط، فضای کمی نیز اشغال کند.

آشپزخانه مدرن

استفاده از گیاهان

شادابی در دکوراسوین های مدرن موج می زند و استفاده از گیاهان یکی از عامل در افزایش زیبایی و شادابی محیط به شمار می رود. گیاهان تداعی کننده طبیعت هستند و تاثیر فوق العاده ای بر روی شادابی محیط می گذارند. بنابراین بهتر است که بر روی کابینت و یا نیز ناهارخوری خود یک عدد گلدان قرار دهید تا با هر بار نگاه کردن به آن خستگی از تنتان خارج شود. همچنین گیاهان قدرت بالایی در جذب آلودگی و انرژی های منفی خانه دارند.

رنگ روشن

رنگ های تیره برای آشپزخانه مدرن درست نیست. معمولا دکوراسیون های مدرن به روشنایی و شادابی گرایش دارند. به همین دلیل باید از رنگ های روشن برای دیوار و سایر عناصر موجود در خانه استفاده کرد. رنگ هایی همچون نارنجی، سفید، کرم، قرمز، آبی و … برای دکوراسیون های مدرن بسیار ایده آل به نظر می رسند و علاوه بر بزرگ تر و دلبازتر کردن خانه زیبایی را نیز چندین برابر می کنند.

استفاده از لوازم ساده

سادگی یکی از ویژگی های اصلی آشپزخانه های مدرن است. استفاده از ابزار و لوازم شلوغ و چیدمان های غیر اصولی مدرنیت فضا را زیر سوال برده و بسیار نامناسب است. بنابراین توصیه می کنیم که از لوازم ساده برای طراحی آشپزخانه های مدرن استفاده کرده و از شلوغ کردن فضای روی کابینت خودداری کنید.

توجه به کیفیت هوا

وجود بوهای مطبوع در خانه انرژی بخش است و بالعکس وجود بوی نامطبوع بر روی روحیه افراد تاثیر گذاشته و آرامش را از آن ها می گیرد. بنابراین توجه داشته باشید که حتما در هنگام طبخ غذا هود را روشن کنید. همچنین در صورتی که به بوی عود علاقه مند هستید، حتما در آشپزخانه عود روشن کنید و یا از اسپری های خوشبو کننده برای افزایش انرژی در فضای آشپزخانه بهره ببرید.

به آشپزخانه نظم ببخشید

استفاده از عناصر شلوغ و چیدمان آن ها بر روی کابینت فضا را شلوغ کرده و جلوه ناخوشایندی به آشپزخانه می بخشد. توجه به سادگی و چیدمان صحیح و اصولی لوازم در خانه تاثیر عمیقی بر روی روحیه افراد می گذارد. بر این اساس توصیه می کنیم که از الگوهای تکرار شونده استفاده کرده و از قرار دادن لوازم غیر ضروری بر روی کابینت و میز ناهار خوری خودداری نمایید. همچنین در صورتی که تمایل به استفاده از جزیره آشپزخانه را دارید، بهتر است که از جزیره های متحرک استفاده کنید تا در صورت عدم نیاز بتوانید آن را در گوشه ای قرار دهید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.