Whatsapp

مشاوره رایگان

5 نکته در فنگ شویی

 ۵ نکته‌ی مهم برای چیدمان میز کار طبق اصول فنگ شویی

فهرست

امروز خیلی از افراد یک میز کار دارند که اکثر اوقات زمان کاری خود را پشت آن می گذرانند و این میز کار به نوعی محل بدست آوردن  در آمد یا پول و ثروت محسوب می شود و میزان این درآمد با توجه به افراد مختلف و شرایط می تواند متفاوت باشد، در یک چنین موارد برای بالا بردن انرژی افرادی که زمان زیادی از تایم کاری خود را پشت میز در دفتر کار می گذرانند. توصیه می شود که چیدمان درست و صحیح میز کار خود را بر اساس اصول فنگ شویی انجام دهند تا مسیر موفقیت را سریع تر طی کرده و آرامش بیشتری را در محل کار خود تجربه نمایند.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی تئوری و نظریه ای قدیمی است که مردمان چین در گذشته های دور پایه گذاری کرده اند. فنگ شویی در ساده ترین شکل به معنی ایجاد تعادل و هماهنگی میان نیروهای پیرامون بشر تعریف می شود. فنگ شویی به معنی باد و آب است که به دلیل جریان داشتن و در حرکت بودن به عنوان نمادی برای پیدا کردن و چیدمان درست اشیاء در نظر گرفته می شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و بطور کلی ایجاد فرایندی از انرژی مثبت داشته باشد. در فنگ شویی دو اصل مهم زنانگی و مردانگی وجود دارد که باید بین آن ها تعادل ایجاد شود چرا که پایه و اساس زندگی در گرو هماهنگی و تعادل بین این دو اصل مهم می باشد. مهم ترین اصولی که باید در فنگ شویی رعایت شود پرهیز از بی نظمی و انباشتگی می باشد استفاده از رنگ های مناسب، خطوط منحنی و جهت های درست از دیگر قوانین فنگ شویی محسوب می شود. امروزه از فنگ شویی و اصول آن برای جاری شدن انرژی های مثبت و هماهنگی در قسمت های مختلف زندگی یاد می شود. فنگ شویی می تواند کمک کند تا معماری جدید و مدرن امروزی با عناصر طبیعت تلفیق شده و آرامش و رفاه بیشتری را برای کسانی که آن را به کار گرفته اند در پی داشته باشد امروزه اصول فنگ شویی در زمینه های مختلف مثل دکوراسیون داخلی و چیدمان درست اشیاء و وسایل در ساختمان های مسکونی، تجاری و … به کار گرفته می شود.‌

 

 ۵ نکته‌ی مهم برای چیدمان میز کار طبق اصول فنگ شویی

فنگ شویی بر چه اصولی پایدار می باشد

فنگ شویی یکی از تئوریهای فکری چینیان قدیم است که بر اساس جذب انرژی های مثبت محل زندگی و کار بنا شده و معتقدند که با کارهای ساده می توان محل کار و زندگی خود را سرشار از انرژی های مثبت نمود. میز کار یکی از جلوه های شخصیت و تمایلات فرد است که اگر بنا بر اصول صحیح طراحی شده و از چینش مرتبی برخوردار باشد می تواند بازده و راندمان کار را در حد مطلوبی افزایش دهد. پنج نکته مهم برای چیدمان میز کار بر طبق اصول فنگ شویی را می توان به شکلی که در ادامه می آید مورد بررسی قرار داد. قبل از بررسی نکات مهم برای چیدمان میز کار بر اساس اصول فنگ شویی باید به این مسئله توجه داشت عناصر پنجگانه که چینی ها معتقدند جهان براساس آن ها شکل گرفته عبارتند از آب، فلز، خاک، آتش و چوب که نقش مهمی در فنگ شویی دارند و این تئوری بر اساس این پایه ها شکل گرفته و تاثیر پذیری از آن ها در جزئیات آن به وضوح‌ قابل مشاهده می باشد.

۱.فنگ شویی بر اساس رنگ و جنس میز کار

رنگ و جنس میز کار به طور مستقیم بر فنگ شویی تاثیر دارد، بطور کلی یک میز سنگین و بزرگ ساخته شده از چوب قهوه ای از ثبات و شرایط بهتری در فنگ شویی برخوردار است و انتخابی ایده آل برای این کار محسوب می شود. مهمترین اصل برای شکل گیری فنگ شویی و بهره گرفتن از انرژی اجسام دوست داشتن و علاقه به آن ها می باشد و بقیه موارد به صورت مکمل عمل می کنند. رنگ و مواد سازنده میز کار می توانند به طور مستقیم بر انرژی دریافتی صاحبان یا استفاده کنندگان از آن ها تاثیر داشته باشند. در فنگ شویی استفاده از میزهای شیشه ای به دلیل شکننده بودن توصیه نمی شود.  کسانی که به دنبال استفاده و جذب انرژی به روش فنگ شویی هستند باید با در نظر گرفتن عناصر پنجگانه چینی به دنبال میز کار جدید متناسب با این عناصر باشند.

– عنصر خاک برای استقامت

اگر قرار باشد بر اساس عنصر خاک، میز کار در فنگ شویی انتخاب شود مواد سازنده آن باید چوب، چوب های رنگ شده یا کامپوزیت باشد و متقابلاً رنگ میز کار می بایستی قهوه ای، زرد کمرنگ، نارنجی و رنگ های خنثی باشد.

– عنصر فلز برای کارایی و شفافیت

اگر نوع  میز کار بر اساس الهام گرفتن از عنصر فلز باشد، مواد سازنده فلز، چوب های رنگ شده و کامپوزیت ها هستند که برای رنگ آمیزی از رنگ های سفید، طوسی و متالیک استفاده می شود.

– عنصر آب برای جریان و سیال بودن

اگر نوع میز کار براساس الهام گرفتن از عنصر آب  باشد جنس میز کار باید از فلز، چوب رنگ شده و کامپوزیت باشد و رنگ مشکی برای آن در نظر گرفته  شود.

– عنصر چوب برای رشد و نمو

جنس مواد الهام گرفته شده از چوب برای میز کار از چوب رنگ شده و کامپوزیت در نظر گرفته می شود و رنگ آن سبز و آبی تعیین می گردد

– عنصر آتش برای الهام و شهرت

جنس میز کار الهام گرفته شده از آتش در چوب رنگ شده و کامپوزیت جلوه گر شده و رنگ آن قرمز در نظر گرفته می شود.

۲.فنگ شویی بر اساس شکل میز کار

تنوع میزهای کار زیاد نیست این میز ها معمولا در اشکال مربع، مستطیل، دایره و بیضی طراحی و ساخته می شوند در فنگ شویی توجه به شکل و ابعاد میز کار بسیار مهم و مورد توجه است نباید میزکارخیلی بزرگ باشد و فضای زیادی از اتاق را اشغال کند  یا آنقدر کوچک باشد که فضای کافی برای انجام کارها نداشته باشد بلکه باید حتی المقدور در ابعاد متناسب و استاندارد ساخته شده باشد. در این تئوری بهترین شکل میز کار، مستطیلی است.

 ۵ نکته‌ی مهم برای چیدمان میز کار طبق اصول فنگ شویی

۳.بهترین مکان برای قراردادن میز کار بر اساس فنگ شویی

قرار دادن میز کار در جای مناسب یکی از اجزاء مهم فنگ شویی می باشد.‌ بر اساس این نظریه میز کار باید طوری در اتاق قرار داده شود که به اتاق مسلط باشد و بتوان از آنجا اتاق را فرماندهی کرد. بر این اساس میز کار باید طوری در اتاق قرار داده شود که استفاده کننده از روی آن درب را ببیند بدون آنکه میز مستقیما روبروی درب باشد. بهترین مکان برای اینکار، گوشه ها و کنج اتاق است به شکلی که روبروی در نباشد. اما استفاده کننده از آن تسلط و دید کاملی به محل ورود و خروج داشته باشد. اگر در این روش شرایط برای قراردادن میز در جای مناسب فراهم نباشد می توان برای دیدن و تسلط داشتن به درب خروج و ورود از آینه استفاده کرد و این آینه را طوری قرار داد که درب ورود و خروج را با تسلط کامل و به وضوح نشان دهد. در فنگ شویی توصیه می شود که میز کار حتی المقدور پشت به پنجره بوده و از آن دور باشد چون روبه پنجره بودن میز کار باعث حواس پرتی و صدمه خوردن به کار می شود. بهتر است میز کار طوری قرار داده شود که نور خورشید به آن بتابد اما دید استفاده کننده به صورت مستقیم رو به پنجره نباشد. میز کار باید طوری قرار گیرد که فضای کافی پشت آن برای جابجایی و ترک کردن میز وجود داشته باشد.

۴.از نظر فنگ شویی چه وسایل و اشیایی باید روی میز قرار گیرند

از نظر فنگ شویی اشیا و وسایل زیادی می توان روی میز کار قرار داد تا بتوان انرژهای مختلف را در کنار هم به صورت مکمل دریافت نمود. از اشیایی که برای استفاده روی میز در فنگ شویی توصیه می شود می توان به مواردی  مانند،  گلدان دارای گیاه زنده و سرسبز، قراردادن سنگ فلوریت که سنگ پر کاربردی در فنگ شویی است و باعث افزایش تمرکز و قوای عقلانی می شود، استفاده از لیوان هایی از جنس سرامیک یا ماگ که از جنس خاک بوده و باعث افزایش استقامت و مراقبت است اشاره کرد.

۵.فنگ شویی و درهم ریختگی

در فنگ شویی، میز کار همواره تمیز و مرتب توصیه نمی شود و کمی به هم ریختگی و تضاد را مناسب می دانند چون به هم ریختگی را نوید بخش حرکت دانسته و جریان شناور زندگی را حفظ می کند. اگر همیشه میز به یک شکل نگه داری شود و هیچ وسیله ای روی آن کم و زیاد نشود به این معنی است که زندگی انرژی را از دست خواهد داد. فنگ شویی به دنبال آن است تا با استفاده از عناصر طبیعت باعث آرامش انسان ها شده و آن ها را از زندگی شلوغ و سردرگم نجات دهد. از مزیت های فنگ شویی آن است که می توان با هزینه کم انرژی را در زندگی به حرکت در آورد و از زندگی لذت برد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.