Whatsapp

مشاوره رایگان

نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون

فهرست

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون به ما اجازه می دهد تا بر روحیه و درک رنگ ها تأثیر بگذاریم. این امر به تنهایی ثابت می کند که نورپردازی در هر تلاش هنری چقدر ضروری است. بدون هیچ سوالی، تضاد سایه و نور یک نقطه کانونی عالی را ارائه می دهد. در حقیقت حتی شرکت های تجاری از نورپردازی و تأثیرات آن برای افزایش فروش استفاده می کنند. به عنوان یک طراح داخلی یا به عنوان یک متخصص طراحی داخلی، لازم است توانایی و تاثیر نورپردازی در دکوراسیون، فضا و حالت را در نظر بگیرید تا بدین صورت جلوه طراحی داخلی مورد نظر را نمایان کنید.

نکات مربوط به نورپردازی در دکوراسیون

هنگام طراحی یک فضا، به محض مشخص شدن خود فضا و نحوه استفاده از آن، باید به روشنایی توجه شود. به عنوان مثال ، اگر فضایی اداری است که در حال طراحی آن هستید نور دفتر باید روشنایی لازم را داشته باشد.  یا در آشپزخانه منزل، یک فضای کاری است که نیاز به نور بیشتر دارد در حالی که اتاق نشیمن نیاز به نور ملایم ترو گرمتر دارد.

نورپردازی آشپزخانه

ورودی خانه شما باید از مهمانان استقبال کند و باعث ایجاد یک انتقال آرام از روشنایی روز به روشنایی داخلی خانه شما شود. در شب نورپردازی باید بازدیدکنندگان را از تاریکی خارج از منزل به نور گرم داخلی تبدیل کند که بر احساسات آنها بیش از حد فشار وارد نکند و به آرامش آنها کمک کند. قبل از خواب، نور را باید کاهش دهید اما باید به اندازه کافی روشن باقی بماند تا بتوانید با خیال راحت در خانه خود حرکت کنید.

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون

تحقیقات گسترده فواید بسیاری از ترکیب نور طبیعی در فضاهای زندگی ما را نشان می دهد. نور طبیعی یا روشنایی روز  محرک مورد نیاز برای تنظیم ریتم شبانه روزی انسان یا ساعت داخلی بدن را فراهم می کند. در اینجا با فواید نور طبیعی برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

انواع نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی طبیعی

نور طبیعی بر روحیه ما نیز تأثیر می گذارد و می تواند بهره وری و راحتی را در محیط کار افزایش دهد. روشنایی طبیعی هنگامی که در طرح روشنایی خانه گنجانده شود می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد. فراتر از صرفه جویی در انرژی، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خلق و خو را بهبود می بخشد و می تواند به خواب راحت تر کمک کند. گذراندن روز در مناطقی که با نور طبیعی افزایش یافته است می تواند عملکرد ریتم شبانه روزی شما را بهبود بخشد که می تواند سطح شادی و انرژی شما را افزایش دهد.  نورپردازی طبیعی استفاده ماهرانه از نور خورشید به نفع طراح داخلی است. این در مورد حداکثر استفاده از موقعیت اتاق هنگام تلاش برای دستیابی به روحیه و فضای مطلوب است.

برخی از طراحان داخلی برای تاثیر نورپردازی در دکوراسیون منزل، از پنجره های بزرگ برای حداکثر استفاده از نور طبیعی برای دستیابی به فضای روشن استفاده می کنند و در عین حال چشم انداز فوق العاده ای از زیبایی شهر به دست می آورند. همیشه هنگام انتخاب رنگ برای یک پروژه طراحی داخلی، ابتدا نور طبیعی را در نظر بگیرید. بهترین راه برای تعیین رنگ های مناسب که میزان نور طبیعی را تکمیل می کند این است که بدانید اتاق رو به رو است. به عنوان مثال به دلیل میزان کمتر نور خورشید، برای شاد کردن اتاق های رو به شمال باید از رنگ های روشن و زنده استفاده کرد. در حالی که اگر یک اتاق رو به جنوب باشد، برای دستیابی به تاثیر نورپردازی در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ های سرد و خنثی منطقی است.

از نظر چشم رنگ ها تغییر نکرده اند اما همچنان تحت تأثیر حالات ناشی از نور قرار می گیرند. طراحان داخلی دکوراسیون این را می دانند و هر زمان که در پروژه ای طراحی می کنند محیط و فضای آنجا را به بهترین نحو طراحی می کنند.

نورپردازی طبیعی

نورپردازی مصنوعی

روشنایی مصنوعی عبارت است از استفاده دقیق از لامپ ها و سایر وسایل ساطع کننده نور که بر خلق و خو و فضا تأثیر می گذارد. از رستوران های خانوادگی روشن تا آشپزخانه منزل، چندین طرح نورپردازی وجود دارد که موجب تاثیر نورپردازی در دکوراسیون می شود. این تجربه آنقدر مهم است که طراحان داخلی سعی می کنند اطمینان حاصل کنند که طرح روشنایی مصنوعی هر پروژه طراحی داخلی با دقت برنامه ریزی شده است تا بدین صورت بتوانند فضای زیبایی را خلق کنند.

نورپردازی مصنوعی جلوه زیبایی را ایجاد می کند که به فضای مورد نظر اتاق بستگی دارد. طراحان داخلی متخصص می دانند چگونه از این امر استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که رنگ ها، نورپردازی، حال و هوا و فضای منزل یا محل کار در یک راستا و هماهنگ هستند.

نورپردازی مصنوعی

آیا قصد دارید با نورپردازی بیشترین استفاده را از دکوراسیون خود ببرید؟

لازم است طرح روشنایی را به طراحان داخلی متخصص بسپارید که ترکیب مناسب نور و رنگ را مانند پشت دست خود می دانند. این بهترین راه برای اطمینان از این است که هر بار که وارد اتاق خود می شوید فضا و روحیه مورد نظر خود را بدست آورید.

مزایای نورپردازی

انعطاف پذیری یکی از مزایای طبیعی تاثیر نورپردازی در دکوراسیون است. پیشرفت های جدید در کنترل روشنایی باعث شده است که نورپردازی برای خلق و خوی راحت تر از همیشه باشد.

LED های جدیدتر با کنترل های یکپارچه و قابلیت کم رنگ شدن تا دمای رنگ های گرمتر به دلیل توانایی آنها در تجربه مشتری، در صنعت مهمان نوازی محبوب شده اند.  رنگ مهمترین جنبه در روشنایی و روحیه است. با توجه به این که می توانید خلق و خوی یک اتاق را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهید، نورپردازی مهمترین عنصری است که هنگام طراحی یک فضا باید در نظر بگیرید.

نورپردازی علاوه بر تغییر روحیه افراد در یک اتاق می تواند اتاق را از نظر شکل و اندازه تغییر دهد. در اتاقیی که بسیار کوچک است رنگ آمیزی دیوارها با نور روشن و بازتاب بیشتر دیوارها باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. نورپردازی فاقد نور می تواند درخشندگی ملایمی را به اتاق بدهد و می تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق نیز کمک کند.

طراحان با تنوع در سطوح روشنایی و رنگهای روشن  همچنان به روشنایی LED روی می آورند. پیشرفت در فناوری LED منجر به چندین وسیله جدید شده است، از جمله نورگیرهای LED که از ظاهر پنجره و آسمان تقلید می کنند. این نورگیرها نور مشابهی با نور طبیعی می دهند. احساس باز و دلپذیر را ارائه می دهند و به افراد اتاق کمک می کند تا احساس مثبت تری داشته باشند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.