Whatsapp

مشاوره رایگان

نقش و اهمیت آینه در طراحی داخلی

نقش و اهمیت آینه در طراحی داخلی

فهرست

در مقالات و نوشته های قبلی بررسی کردیم که وجود آینه در یک فضا تا چه اندازه می تواند باعث روشن تر شدن آن محیط شود . آینه با انعکاس نور و روشنایی ، به یک محیط تاریک و نیمه روشن روح تازه می بخشد . امروز قصد داریم با هم به بررسی آینه با قاب چوبی که بسیار زیبا نیز می باشد ، به طور تخصصی بپردازیم تا چنانچه قصد خرید این سبک از آینه ها را دارید با دید باز و اطلاعات بیشتر ، بهترین انتخاب را  داشته باشید .

نقش آینه در طراحی داخلی و معماری :

آینه کاری از دیرهنگام در فرهنگ اسلامی ، ایرانی ما جایگاه ویژه ای داشته است و شاهد استفاده از آن در اماکن مقدس نظیر مساجد ، حرم ها و … می باشیم ؛

همچنین آینه و تجلی نور ، حس بزرگی ، قدرت و عظمت را با خود به همراه دارد . در بسیاری از موزه های قدیمی و حتی کاخ های پادشاهان فضایی را به آینه کاری اختصاص می دادند .این آینه کاری ها تلالو نور و روشنایی بوده و در فرهنگی سنتی ما جایگاه ویژه ای دارد .تلفیق نور و آینه می تواند حس متفاوتی را در فضای شما ایجاد کند و با کمترین هزینه تغییری شگرف در محیط زندگی یا کارتان به وجود آورد.

اگر به دنبال خوشنامی و خوش شانسی هستید آینه را در ضلع جنوبی خانه نصب نکنید. طبق اصول فنگ شویی گوشه جنوبی خانه ها انرژی آتش دارد که با انرژی آب آینه ها جور در نمی آید.

خرید آینه

تکنیک های استفاده از آینه

در معماری و دکوراسیون داخلی ، علاوه بر استفاده از اکسسوری های زیبا و مدرن ، می توانیم از آن ها برای برطرف نمودن برخی نواقص و کاستی ها استفاده نماییم . به عنوان مثال وقتی آفیس ، منزل و حتی مغازه شما به قدر کافی بزرگ نیست ؛ با استفاده از قرار دادن یک آینه این مشکل را برطرف نموده و به محیط تا دو برابر عمق بدهیم .

مزیت دیگر استفاده از آینه این است که ، شاید در محیط شما نواقص و قناصی هایی وجود داشته باشد که نمی توانید با بازسازی و تخریب ، آن ها را برطرف نمایید ؛ در این جا خطای دید توسط آینه به کمک شما خواهد آمد و تا حد زیادی با گول زدن چشم شما ، ظاهری دلنشین به محیط می دهد .

با وجود تمام این تکنیک های استفاده از آینه و مزایا آن ، باید مراقب باشید تا در استفاده از عنصر آینه زیادروی نکنید . به عنوان مثال از قراردادن آینه ها در مقابل هم نه تنها به یک طرح زیبا نخواهید رسید ، بلکه با انعکاس تصاویر در هم حس استرس و پریشانی به شما غلبه می کند .

در برخی نقاط پرت و بلا استفاده ی منزل می توانید از آینه نهایت استفاده را ببرید . به عنوان مثال آینه کاری سقف اتاق خواب ، شاید در برخی مواقع در بلند نشان دادن ارتفاع خانه جالب و متفاوت به نظر برسد ؛ ولی باید از یاد نبرید که زیاده روی نکنید .

آینه را می توان به صورت خام و بدون قاب مورد استفاده قرار داد . ولی در دیزاین های مختلف از قاب های چوبی ، استیل ، منبت ،نقره و غیره استفاده می شود .

 

آینه با قاب چوبی

آینه با قاب چوبی ، یک تیر با دو نشان

مجموعه زد دیزاین ، که کار تولید و ساخت انواع اکسسوری و مصنوعات چوبی و روستیک را در دست دارد ؛ تولید انواع آینه روستیک را با کیفیت بسیار بالا به طور ویژه دنبال می کند . می توانید آینه هایی را بخرید که شکل های کاملا متفاوتی دارند. این نوع آینه ها دکوراسیون دیواری فوق العاده و غیر معمولی ایجاد می کنند و با یک تیر دو نشان می زنید .

این آینه ها به دو رنگ ساده و دودی ساخته می شوند . علاوه بر آن ، آینه ها را به دو صورت دیواری و زمینی نیز می توانید انتخاب و خریداری نمایید . تصویر بالا یکی از آینه های قدی روستیک می باشد که با توجه به سلیقه شما ارتفاع آن قابل تغییر است .

ورودی خانه ها یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از آینه است. وقتی به خانه کسی می روید، در لحظه اول هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در قسمت ورودی خانه چشم شما را نمی گیرد.

آینه با قاب چوبی

علاوه بر اینکه اندازه و رنگ آینه را می توانید انتخاب کنید ، مدل قاب چوبی دور آینه نیز قابل تغییر است . اگر قاب آن به صورت منظم تراش خورده باشد ، به ان مدل نواری گفته می شود ، مثل تصویری که در بالا مشاهده می نمایید و اگر قاب آن روستیک بوده و به شکل طبیعی درخت باقی مانده باشد ، آینه با قاب کالباسی گفته می شود و هر کدام شکل و طرح منحصربفردی دارند .

چنان چه به مدل های آینه ی مجموعه زد دیزاین علاقمند هستید ، برای یافتن قیمت و موجودی آن ها بر روی کلمه آینه کلیک نمایید و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

نقش و اهمیت آینه در طراحی داخلی آدرس کارخانه :
البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰
نقش و اهمیت آینه در طراحی داخلیتلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 
تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.