Whatsapp

مشاوره رایگان

نصب روشویی پایه دار

فهرست

راهنمای آموزش نصب روشویی پایه دار

مشکل اصلی سرویس های بهداشتی بعضی منازل، تو کار نبودن لوله کشی ها و اتصالات است. چاره کار چیست؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع مختلف روشویی های پایه دار است که این مشکل را به خوبی رفع نموده و بنا به سلیقه تان می توانید از انواع کابینتی، سنگی و یا چینی آن استفاده نمایید. فقط برای نصب روشویی پایه دار باید از یک لوله کش بهره بگیرید ولی اگر تمایل دارید تا خودتان آنرا نصب کنید، همراه ما باشید تا راهنمایی تان کنیم چگونه این کار را در منزل انجام دهید. 

مراحل نصب روشویی پایه دار

 

انواع روشویی پایه دار

روشویی ها در دو نوع پایه دار و بدون پایه (دیواری) عرضه می شوند که روشویی پایه دار را به سه دسته چینی، سنگی و کابینتی تقسیم بندی می کنند. در زیر به شرح مختصری در مورد هر یک پرداخته ایم:

روشویی پایه دار چینی: این نوع با وجود اینکه نسبت به سنگ، از استحکام کمتری برخوردارست و دایره انتخاب محدودی برای مصرف کننده ایجاد می کند، ارزان قیمت بوده و نظافت آن نیز راحت تر انجام می شود. روشویی پایه دار سنگی: استفاده از انواع سنگ طبیعی در ساخت انواع وسایل آشپزخانه و سرویس های بهداشتی بسیار کاربرد دارد، مخصوصا سنگ مرمر، که به دلیل ثابت ماندن رنگ، استحکام و مقاومت آن در برابر ضربه های محکم و نظافت آسان محبوب تر است و در ساخت در ساخت انواع روشویی به کار می ورد. روشویی پایه دار کابینتی: در این نوع که کابینت مانند پایه ای در زیر کاسه و روی زمین قرار می گیرد، از پرطرفدار ترین نوع روشویی است که علاوه بر جلوه زیبا، هم قابلیت پنهان سازی لوله و اتصالات را دارد و هم می توان وسایل را درون آن قرار داد.

مراحل نصب روشویی پایه دار

مزایا و معایب روشویی پایه دار:

مزایا: عرضه در سایزهای متنوع، قیمت ارزان و پوشش دهی تمامی لوله و اتصالات. معایب: معمولی و قدیمی بودن طراحی آن، نظافت سخت تر آن نسبت به روشویی دیواری، عدم تطابق با سبک مدرن دکوراسیون و قابل تنظیم نبودن ارتفاع (ارتفاع آنها معمولا ۸۵ سانتیمتر و مناسب افراد بالغ) می باشد.

مراحل نصب روشویی پایه دار

از قدیم استفاده از روشویی های پایه دار جهت پنهان سازی اتصالات و لوله ها، بسیار مرسوم بوده و اکثر افراد تمایل دارند تا خودشان روشویی پایه دار را نصب کنند. ما در این قسمت سعی داریم تا به شما نحوه صحیح نصب روشویی را آموزش دهیم و برای این منظور قدم به قدم همراه شما هستیم:

  • در ابتدا باید محل قرار گرفتن روشویی را با توجه به محل خروجی فاضلاب و شیرهای سرد و گرم، بر روی دیوار مشخص کنیم و بعد از قرار دادن روشویی و پایه، با وسیله ای به نام تراز، از تراز بودن روشویی اطمینان حاصل می کنیم.
  • پس از قرار گیری کامل روشویی، محل پیچ شدن روشویی بر روی دیوار را با دقت علامت گذاری کنیم (در برخی از روشویی های پایه دار،  برای پیچ کردن پایه به زمین ، نیاز است سوراخ هایی تعبیه شود) و خطی به دور پایه روشویی می کشیم.
  • روشویی و پایه را از روی دیوار برداشته و محل های علامت گذاری شده را با استفاده از مته‌ی مناسب سوراخ می کنیم. رول پلاک پیچ های مخصوص نصب روشویی پایه دار را (پیچ های دو سر حدیده)،  درون دیوار قرار داده و پیچ ها را می بندیم. به جهت و ترتیب پیچ و مهره و واشرهای دقت می کنیم.
  • در این مرحله به سراغ نصب شیر و سیفون بر روی کاسه‌ی روشویی رفته و از آنجایی که نصب شیر و سیفون بر روی روشویی پس از بستن روشویی به دیوار، مشکل است، بهتر است ابتدا شیر آلات و سیفون را بر روی روشویی نصب کنیم.
  • حال زمان آن رسیده تا شیلنگ ها یا لوله های شیر روشویی را به شیرهای آب سرد و گرم روی دیوار متصل کنیم. و پس از نصب سایر اتصالات سیفون را نصب و لوله‌ انتهای آن را به لوله‌ی فاضلاب بر روی دیوار متصل می کنیم
  • فاصله میان روشویی و دیوار را با چسب سیلیکونی آب بندی کرده و چسب های اضافی را پاک می کنیم و  پس از خشک شدن چسب، شیرهای آب را باز کرده و از کارکرد درست و عدم نشتی مطمئن می شویم.

 

مراحل نصب روشویی پایه دار

جمع بندی نصب روشویی پایه دار

روشویی های پایه دار، با قرار دادن لوله ها و خروجی ها داخل پایه، فضای سرویس بهداشتی را مرتب و زیبا جلوه می دهند. نصب روشویی پایه دار برای افرادی که تجربه کار دارند راحت است، ولی اگر تجربه این کار را ندارید بهتر است یک لوله کش این کار را انجام دهد یا با خواندن درست این نوشتار و عمل کردن به آن، خودتان تجربه کسب کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.