Whatsapp

مشاوره رایگان

ستون خانه و مزایا

نحوه ی آینه کاری ستون خانه و مزایا و معایب آن

فهرست

توجه به دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در منازل سبب به کار گیری المان های زینتی مختلفی می شود. گاهی یک المان زینتی علاوه بر زیبایی به ایجاد تغییرات مثبت  در محیط کمک می نماید. آینه ها و انواع شیشه از جمله عناصر شفاف و درخشان هستند. در واقع عناصری بوده که برق و جلوه محیط شما را بیشتر خواهند کرد. این عناصر، نور و روشنایی را در محیط شما چند برابر می کنند. ضمن این که به زیبایی و درخشش فضاهای اطراف خود نیز منجر می شوند. ستون های یک خانه از جمله مناطقی است که برای آینه کاری توصیه می شود. اما انتخاب زیباترین آینه برای ستون خانه چگونه امکان پذیر است؟؟؟ در ادامه به رفع ابهامات و پیچیدگی های این مبحث می پردازیم.

آینه کاری ستون خانه

در خانه هایی که به سمت وسیع شدن و بزرگ شدن می روند، نیازمند استحکام و مقاوم سازی هستیم. یکی از شیوه های موثر در ایجاد این مقاومت و استحکام استفاده از ستون می باشد. در واقع ستون ها تحمل وزن را بیشتر می کنند. با ایجاد این تکیه گاه، فشار ناشی از سقف بر پیکره ساختمان کاهش می یابد. به عبارتی دیگر نوعی استحکام ساختاری شکل می گیرد.

یک ستون در فضای خانه ممکن است منظره و دکور آن را بر هم بزند. حتی گاهی سبب محدود شدن و کوچک تر دیده شدن فضای داخلی می شود. برای رفع چنین مشکلاتی با کمک آینه آن را زینت می بخشند. آینه کاری ستون های یک خانه مزایا و معایب متعددی دارد. بنابراین به شکلی اصولی به سمت انتخاب زیباترین آینه برای ستون خانه بروید.

نحوه آینه کاری ستون خانه

برای انتخاب زیباترین آینه برای ستون خانه باید نوع آینه و رنگ آن را گزینش کنید. ضمن این که ستون ها در عرض های مختلفی نیز ساخته می شوند. بنابراین یک طرح خاص برای نوع خاصی از ستونی مناسب تر خواهد بود. در این جا برای انتخاب زیبا ترین آینه باید به نکاتی توجه نمود.

  • در وهله اول باید بدانید که انواع آینه در رنگ و طرح وجود دارد. رنگ های طلایی، نقره ای، زغالی و برنزی از جمله رنگ بندی های این متریال است. ضمن این که در اشکال منظم ساده، منظم هندسی و نامنظم طرح دار شده اند.
  • باید ببینید دوست دارید به صورت منظم یا نا منظم آینه ها را بچینید یا نه. زیرا برای هر طرحی متراژ خاصی مد نظر است. ضمن این که با توجه به خواسته شما و با کمک سی ان سی این متریال برش می خورد.
  • چسباندن آینه ها بر سطح ستون به مهارت چندان زیادی نیاز ندارد. البته توجه کنید که سطح این بخش صاف باشد تا کار نهایی شما تمیز باشد.
  • رنگ این آینه در کنار سلیقه شما با توجه به محیط اطراف ستون نیز گزینش می شود. به عبارتی دیگر رنگ دیوار ها و هارمونی رنگی دکور خانه بر رنگ انتخاب شده تاثیر گذار است

نحوه ی آینه کاری ستون خانه

مزایای آینه کاری ستون خانه

  • زیبایی محیط و جلوه ظاهری موثرتر، اولین نتیجه آینه کاری ستون خانه است. با به کار گیری زیبا ترین آینه، حالت بی روح و یکنواخت این بخش از ساختمان از میان برداشته می شود.
  • به بزرگ تر شدن فضا کمک می کند. در واقع با انعکاس نور و امتداد دادن محیط به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک می نماید.
  • شفافیت و زلالی این متریال انرژی مثبتی را در فضا القا می نماید. ضمن این که حس خوبی را نیز به بیننده انتقال خواهد داد.
  • این عملیات زیبا سازی باعث روشن تر شدن و درخشش نور در فضا می شود. برای محیط های تاریک گزینه ای ایده آل می باشد. ضمن این که با کمک نور پردازی می تواند جلوه ای چند برابر پیدا کند.

معایب آینه برای ستون خانه

اگر در فکر استفاده از زیبا ترین آینه برای ستون خانه خود هستید، قید تغییر آن را در آینده بزنید.  دلیل آن هم کاملا واضح است.  به این دلیل که این شیوه دیزاین خانه، فرایندی دائمی تلقی می شود. به هر حال جدا کردن آینه ها کاری دشوار خواهد بود.

بنابراین اگر به طور مداوم در حال تغییر دکوراسیون داخلی خود هستید این فرایند برایتان پیشنهاد نمی شود. تصور نکنید بعد از مدتی می توانید این بخش از خانه خود را تغییر دهید. ضمن این که این کار فرایندی پر هزینه و گران محسوب می شود. متریال ساختاری  گران قیمت در کنار نصبی سخت و زمان بر دارد. این عوامل باعث می شود که حتی تعویض پر دردسر آن صرفه اقتصادی نداشته باشد.

جمع بندی

اگر در خانه خود یک ستون بنا کرده اید و آن را مزاحم می بینید، تفکر خود را تغییر دهید. طبق مطالب گفته شده می تواند به مهم ترین عنصر در طراحی دکوراسیون شما مبدل شود.  این تغییر نیازی به انجام یک فرایند پیچیده و دردسر ساز ندارد. کافیست از انواع آینه کمک بگیرید. انتخاب زیباترین آینه برای ستون خانه بر طبق سلیقه و دکور خانه شما صورت می گیرد.

به طور کلی هر کسی سبک خاصی در چیدمان را دنبال می نماید. این سبک خاص و سلیقه او سبب خلق دیزاین خاصی نیز می شود. با توجه به مزایا و معایب این روش به سمت آینه کاری گام بردارید. بنابراین در صورتی که تنوع طلب هستید و مداوما تغییر دکوراسیون می دهید، توصیه نمی شود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.