Whatsapp

مشاوره رایگان

شلف های دیواری

شلف های دیواری

فهرست

همه چیز در مورد شلف های دیواری

اگر با کسانی که سن و سالی از آنها گذشته است، صحبت کنید، حتما در میان خاطراتشان به طاقچه هایی که در منازل داشته اند، اشاره کرده اند. کاربرد و نظمی که این طاقچه ها در اتاق ایجاد می کردند، باعث شده که امروز نیز بتوانیم به صورتی کاملا مدرن و زیبا، آنها را مشاهده کنیم. البته این جزء کاربردی و زیبای خانه، در دکوراسیون امروزی تغییر نام داده و به نام شلف های دیواری شناخته می شود. شلف های دیواری هم قادرند زیبایی و تنوعی چشمنواز در منزل شما ایجاد کنند و هم نظمی که همیشه در محیط های شلوغی مانند آشپزخانه به دنبال آن بوده اید را برایتان فراهم می کنند.

مزیت های استفاده از شلف های دیواری

  • در فضاهایی که از نظر مساحت کوچک هستند و امکان در نظر گرفتن یک کمد و یا قفسه بزرگ در آن وجود ندارد، شلف های دیواری می توانند به خوبی قبول مسئولیت کرده و اشیاء کوچک و مهم را در خود جای دهند.
  • از دیگر مزیت های استفاده از شلف ها، ایجاد یک تنوع زیبا و دل انگیز در خانه است. جاهایی که یک فضای اضافی بر روی دیوار وجود دارد، این قفسه های کوچک می توانند محل خوبی برای قرارگیری اشیاء تزیینی و اکسسوری هایی زیبا به شمار روند.
  • ایجاد نظم و ترتیب نیز از دیگر مزیت هایی است که شلف ها به خوبی قادرند از عهده آن برآیند.

شلف دیواری

انواع شلف

شلف های دیواری، انواع و اقسام متفاوت دارند و شما با توجه به فضایی که دارید و سلیقه و علاقه شخصی تان، یکی از انواع مدل ها را انتخاب کرده و در محیط نصب کنید. انواع مختلف شلف، به شرح زیر است:

شلف ثابت

یکی از انواع شلف هایی که در اغلب فضاها و خانه می توانید مشاهده کنید، شلف های دیواری ثابت هستند. این شلف ها به کمک پیچ به دیوار متصل شده و به همین دلیل  ایمنی زیادی را در می توانند ایجاد کنند. معمولا به دلیل آنکه این قفسه ها محکم بر روی دیوار قرار گرفته اند، امکان سقوط آنها بسیار کم است و به راحتی می توان به آنها اعتماد کرد. در فضاهایی مانند آشپزخانه ها و یا منازلی که کودکان نوپا در آنها حضور دارند، این شلف ها می توانند برای ایجاد نظم و ترتیب، بسیار کارا و مفید ظاهر شوند. افرادی که در خانه های خود حیوان خانگی نگهداری می کنند نیز به خوبی می توانند از وجود شلف های ثابت دیواری، استفاده نمایند.

شلف های متحرک

گاهی اوقات بنا به دلایل متفاوت نمی توان از شلف های ثابت استفاده کرد. در این شرایط نیز نیازی نیست که نگران باشید، می توانید از کمک شلف های متحرک و یا شناور استفاده نمایید. معمولا، اشیائی که وزن زیادی نداشته را می توان بر روی آنها قرار داد. بهتر است این نوع شلف را در جایی قرار دهید که در مسیر رفت و آمد افراد نباشد. توجه داشته باشید این نوع، امنیت زیادی ندارد و نمی توان وسایل سنگین و یا شکستنی را بر روی آن قرار داد. جالب است بدانید که این نوع شلف هم به صورت دردار و هم بدون در نیز قابلیت ساخت دارد و می تواند بسیار کاربردی و مفید ظاهر شود.

شلف های توکار

نوع دیگری از شلف ها که آن را بر روی دیوار نصب می کنند، شلف های توکار هستند. جاهایی که یک منظره بد، بر روی یکی از قسمت های دیوار وجود دارد و شما نمی خواهید که سایر افراد آن را ببینند، می توانید از شلف های دیواری توکار استفاده نمایید. برای ساخت این نوع شلف از چوب استفاده می شود و به راحتی بر محل نصب خواهد شد. معمولا برای نصب این نوع شلف، سعی می شود چوب را از دو طرف مورد حمایت قرار دهند و به همین علت، شما می توانید اشیائی سنگین را بر روی آن قرار دهید و دکوارسیون داخلی را به صورتی کاملا حیرت آور تحت تاثیر قرار دهید.

شلف های توکار

شلف های آویزان

نوع دیگری از شلف ها، شلف هایی هستند که به کمک طناب می توان آنها را بر روی دیوار قرار دارد و یا به عبارت دیگر آن را آویزان کرد. در نصب این نوع شلف از چوب و لوله استفاده می کنند و یک تنوع زیبا و جالب توجه را می توان به محیطی که این قفسه در آن قرار گرفته، هدیه کرد.

شلف های  کنجی

یکی از جاهایی که شاید از دید برخی از ما دور مانده باشد، کنج های دیوار هستند. شلف هایی که به آنها شلف های کنجی گفته می شود به خوبی می توانند از این فضای پرت و بدون استفاده، بهره ببرند. با کمک این شلف می توانید یک فضای مفید و کاربردی را به اتاق خود اضافه کنید. برای شلف هایی که به صورت  کنجی و در کنج دیوارها نصب می شوند از موادی مثل چوب و یا پلاستیک استفاده می کنند. قرار دادن گیاه و یا اشیاء تزیینی بر روی این کنج ها، دکوراسیون را به نحوی موثر تغییر خواهد داد.

کاربرد شلف در فضاهای متفاوت

یکی از مزیت هایی که باعث شده امروزه، شلف ها در اغلب خانه ها به کار برده شوند، کاربردی است که آنها در فضاهای مختلف می توانند از خود نشان دهند. شما در هر یک از فضاهای زیر می توانید شلفی مخصوص قرار داده و از حضور آن نهایت استفاده را ببرید.

آشپزخانه

یکی از جاهایی که شاید به دلیل شلوغی بیش از حد، خانم های خانه دار را کلافه کند، آشپزخانه ها هستند. درست است که در آشپزخانه ها کمدها و یا کابینت ها حضور دارند اما گاهی اوقات برای ایجاد یک تحول و تنوع در محیط بهتر است از روش های دیگری برای ایجاد نظم استفاده نمایید. قسمت هایی از دیوار آشپزخانه ها که خالی است و نمی توان یک کابینت نصب کرد، بهترین و مناسب ترین محل برای نصب این نوع قفسه ها هستند. با این قفسه ها هم می توانید جلوه ای متفاوت و زیبا به آشپزخانه ببخشید و هم اینکه از شر وسایل کوچکی که همیشه مزاحمت برایتان ایجاد می کنند، راحت شوید.

از آنجایی که آشپزخانه، یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای خانه به شمار می رود بهتر است به هنگام نصب با وسواس بیشتری عمل کنید. سعی کنید شلف ها را کاملا ثابت بر روی دیوار نصب کنید تا مبادا در اثر یک ضربه، هم خود شلف و هم وسایلی که در آن قرار دارد بر روی زمین بریزد و باعث آسیب به فرد دیگری شود.

آشپزخانه

استفاده از شلف های دیواری در زیر پله ها

یکی از جاهایی که فضای مناسبی برای قرار دادن شلف ها ایجاد کرده، زیر پله ها هستند. با قراردادن شلف ها و استفاده از این فضا، می توان یک راه حل مناسب برای اشیائی که دوست دارید در دسترستان باشد، ایجاد کنید.

اتاق خواب

برخی افراد در اتاق خواب خود وسایل زیادی دارند و به دلیل فضای کمی که در اختیار دارند، همیشه  اتاقشان شلوغ و نامرتب به نظر می رسد. برای آنکه بتوان نظم و ترتیب را به اتاق خواب این گروه هدیه کرد، بهتر است حتما از شلف هایی که در بالا در مورد آن توضیح دادیم، استفاده گردد. جاهایی که نمی توان یک کمد دیواری قرار داد، بهترین مکان برای گذاشتن و نصب شلف های دیواری به نظر می رسد.

استفاده از شلف های دیواری در اتاق های نشیمن

اتاق های نشیمن نیز با حضور شلف های دیواری، جلوه و ظاهری بسیار متفاوت و زیبا پیدا خواهند کرد. گوشه هایی که نمی توان به هیچ روش دیگری از آنها استفاده کرد، مناسب ترین فضا برای قرار دادن این قفسه ها به شمار می رود. بدین شکل هم می توان قسمت هایی از اتاق که خالی است را پر کرد و هم وسایل و اکسسوری هایی زیبا را در آن قرار داد و تنوعی دلنشین را در محیط به وجود آورد.

سرویس بهداشتی

برای آنکه از ایجاد شلوغی و بی نظمی در سرویس های بهداشتی جلوگیری کنید، توصیه می کنیم حتما از شلف هایی که می توانند در محیط های مرطوب نصب شوند، استفاده نمایید.

استفاده از شلف های دیواری در راهروها

در راهروها نیز معمولا فضای بدون استفاده، زیاد به چشم می خورد. برای آنکه از دیوارهای خالی این محیط نیز به خوبی استفاده کنید و فضای چشمنواز و دلنشینی در آن ایجاد کنید، می توانید به سراغ شلف ها بروید. با قرار دادن مواردی همچون کتاب ها، تابلو، آیینه و گل می توان ورودی خانه ها را به نحوی بسیار زیبا تزیین کرد.

متریال مورد استفاده برای ساخت شلف های دیواری

برای ساخت شلف ها از متریال ها و مواد مختلف استفاده می شود که از آن جمله می توان به شیشه، ام دی اف، چوب، فلز و یا پلاستیک اشاره کرد. در جاهایی که سبک دکوراسیون داخلی از نوع کلاسیک است، استفاده از شلف هایی که به کمک چوب ساخته شده اند، گزینه بسیار مناسب و محبوبی به نظر می رسد. ام دی اف ها نیز به دلیل تنوع دلنشینی که در رنگ ها از آنها مشاهده می شود، محبوبیت زیادی دارند و در مقایسه با چوب نیز قیمت پایین تری دارد. شلف های ساخته شده از فلز، از جمله مقاوم ترین شلف های موجود در بازار به شمار رفته و جاهایی که نیاز است اجسامی سنگین مانند کتاب و یا وسایل آشپزخانه بر روی آن قرار داده شود، می توانند بسیار کارا و مفید ظاهر شوند. شلف های شیشه ای نیز به دلیل سادگی که دارند، در سبک های مدرن به کار برده می شوند. از جمله مزیت هایی که می توان برای شلف های شیشه ای عنوان کرد، قابلیت ترکیب آنها با دیگر متریال ها است. ترکیب شیشه با دیگر مواد، می تواند فضا را زیباتر از آنچه که هست نشان دهد. شلف های پلاستیکی نیز در جاهایی استفاده می شود که امنیت بسیار مهم است. برای مثال اتاق های کودکان، از جمله مکان هایی هستند که نباید هیچ عامل خطرسازی وجود داشته باشد. برای قرار دادن کفش، کتاب و مجله و مواردی مشابه این نوع شلف می تواند پیشنهاد خوبی به نظر آید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.