Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک طراحی ممفیس

سبک طراحی ممفیس

فهرست

ممفیس سبکی بسیار خاص و جذاب است که با ورود خود تحولی چشمگیر در دنیای هنر و دکوراسیون داخلی به وجود آورد. در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به خطوط زمخت و رنگ های جسورانه لذت می برید، این سبک دقیقا باب میل شما می باشد. سبک ممفیس به گونه ای است که شما با ورود به ساختمان هایی که به این سبک طراحی شده است، تصور می کنید که در دنیای فانتزی قدم می گذارید. ممفیس دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فرد است و شما به راحتی می توانید این سبک را شناسایی کنید. در صورتی که قصد دارید با این سبک دکوراسیون داخلی آشنا شوید بهتر است که مقاله ما را دنبال کنید.

ریشه سبک ممفیس

در سال ۱۹۸۱ برای اولین بار این سبک در ذهن اتوره سوتساس یک طراح ایتالیایی خطور کرد. هنگامی که اتوره به همراه دوستان خود دور هم جمع شده و در حال گوش دادن به موزیک بودند، به فکر ایجاد یک طرح خلاقانه و جسورانه رنگارنگ افتاد. از آن پس به بعد دوستان سوتساس به آن کمک کردند که ابعاد بیشتری به این سبک داده و آن را گسترش دهد. تاکنون که سبک ممفیس در بین تمامی کشورهای جهان شناخته شده است.

ویژگی های سبک ممفیس

ممفیس نیز مانند سایر سبک ها دارای ویژگی و المان های مختلفی است که به صورت خاصی خود را نشان می دهد. شما نیز با آشنا شدن با سبک ممفیس قطعا جذب این سبک خواهید شد:

خطوط پر پیچ و خم

خطوط در سبک ممفیس به صورت متعادل ایجاد نمی شود و خارج از شکل مرسوم خود می باشد. شما در این سبک نمی تواند خطوط صاف مشاهده کنید. پیچ و تاب و رقص سبک طراحی ممفیس یکی از ویژگی های بارز این سبک است که باعث تمایز با سایر سبک ها می شود. این خطوط پر پیچ و خم ذهن را به سمت دنیای مرموزی می برد و فکر را پرت توجه به اشکال ابزار و لوازم موجود در این سبک می کند.

سبک طراحی ممفیس

سبک طراحی ممفیس

اشکال عجیب و نامعلوم

استفاده از اشکال غیر رسمی از دیگر ویژگی های بارزی است که تعیین کننده سبک ممفیس به شمار می رود. این اشکال تضاد زیادی به آن چه در ذهنتان است دارد و می تواند حتی نظر سخت پسندان را نیز به خود جلب کند. به عنوان مثال در سبک های دیگر صندلی ها در اشکال ساده هندسی همچون دایره و مستطیل طراحی می شوند. ولی در سبک ممفیس صندلی ها به شکل مثلث و یا لوزی وجود دارند.

رنگ های اصلی

شما در کمتر سبکی مشاهده می کنید که از رنگ های اصلی برای طراحی فضا استفاده کنند. ولی سبک طراحی ممفیس بر روی رنگ های تند تاکید دارد و اشباع رنگی در این سبک بسیار بالا می باشد. در واقع شما در این سبک رنگ ملایمی را مشاهده نمی کنید و تمامی رنگ های موجود در این سبک شارپ و با وضوح بالایی به نمایش در می آیند و مورد پسند بسیاری از افراد می باشد.

 

سبک طراحی ممفیس

سبک طراحی ممفیس

طرح های گرافیکی

از دیگر المان هایی که باعث افزایش طرفداران سبک ممفیس شده است، طرح های گرافیکی موجود در این سبک می باشد. بر روی دیوارها و ابزارهای موجود در این سبک طرح هایی را مشاهده می کنید که به صورت نامنظم طراحی شده است و شکلی بسیار خیره کننده را به وجود آورده است. در واقع این سبک با استفاده از این طرح های گرافیکی فریاد و اعتراض خود را بیان می کند. وضوح رنگی این طرح ها جذابیت چندین برابری را به طرح های گرافیکی بخشیده است.

موزاییک طرح مرمر

وجود موزاییک های طرح مرمر و لمینت ها از دیگر ویژگی هایی است که از طریق آن می توانید سبک طراحی ممفیس را شناسایی کنید. البته این موزاییک های طرح مرمر تنها در کفپوش مشاهده نمی شود، بلکه برخی از طراحان این مرمر را در بدنه وسایل و لوازم نیز طراحی کرده اند.

واکنش به سبک ممفیس

سبک ممفیس نیز همانند سایر سبک ها با ورود خود واکنش های بسیاری را در بین مردن به همراه داشت. بسیاری از افراد با این سبک مخالف بودند و با وجود این که ممفیس بسیاری از استایل ها را به خود خیره می کرد، ولی همچنان نیز مخالف هایی دارد. همچنین بسیاری از افراد این سبک را هزینه بر می دانند، به دلیل خاصی بودن افراد زیادی تمایل به استفاده از این سبک دارند. به مرور و با گذشتن زمان این سبک جایگاه بهتر و ویژه تری پیدا کرد تا امروز که برخی از خانه ها و فروشگاه ها با استفاده از این سبک طراحی شده است.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.