Whatsapp

مشاوره رایگان

ساعت چوبی با تنه درخت

ساعت چوبی با تنه درخت

فهرست

آموزش ساخت ساعت دیواری با تنه درخت

امروزه بسیاری از لوازم دکوری و تزئینی خانه با استفاده از متریال چوب ساخته شده است. به همین دلیل شما نیز باید بتوانید بسیاری از لوازم دکوری را خود بسازید و از زیبایی آن لذت ببرید. ساعت دیواری یکی از لوازم بسیار لوکس و پرکاربرد است که می تواند در تمامی ساعات شبانه روز ساعت را به شما نشان دهد. ساعت چوبی بر روی دیوار قرار می گیرد و شما هر لحظه آن را مشاهده خواهید کرد. این ساعت باید بزرگ باشد تا به خوبی بر روی دیوار نمای داشته و زیبایی دکوراسیون شما را افزایش دهد. بدین منظور ما آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما قرار داده ایم تا با پیروی از آن و پیگیری این مراحل بتوانید ساعت دلخواه خود را به بهترین شکل ممکن بسازید. بنابراین شما نیز این مقاله را تا انتها پیش ببرید تا بتوانید به مقصود خود برسید.

ساعت دیواری

مراحل ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت

در ابتدای شروع به ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت ابتدا بخشی از تنه درخت را به اندازه دلخواه خود برش بزنید به صورتی که کاملا صاف و یکنواخت باشد. برای این کار بهترین راه استفاده از ابزار و لوازم برش چوب می باشد تا نتیجه بدست آمده چوبی کاملا صاف و بدون هیچ گونه ناصافی باشد.

در مرکز این چوب سوراخی را جهت قرار دادن موتور ساعت و عقربه ها ایجاد کنید و عقربه ها را از آن عبور دهید. ولی پیش از این کار برای افزایش زیبایی و نمای ساعت بهتر است که سطح کار را با استفاده از یک سمباده نرم صیقل داده تا سطحی صاف و یکدست داشته باشید.

در مرحله بعدی با استفاده از یک ماژیک مشکی یا رنگی شماره های ساعت را به ترتیب بر روی آن بنویسید. پس از آن یک قلاب در بالای ساعت بزنید تا بتوانید به راحتی آن را بر روی دیوار آویزان کنید.

مراحی ساخت ساعت دیواری چوبی

ساخت ساعت چوبی طرح دار با تنه درخت

ساعت دیواری های طرح دار از دیگر ساعت های دیواری هستند که معمولا برای ساختمان های لوکس و کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای این ساعت نیاز به ابزار پیچیده تری است تا بتوانید طرح و مدل مورد نظر خود را بر روی آن پیاده سازی کنید.

در مرحله اول برای آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت، با استفاده از یک مداد طرح مورد نظر خود را بر روی تنه درخت طراحی کنید و با استفاده از ابزارهای مختلف این اطراف طرح را برش بزنید. سپس با بهره گیری از ابزارهای ظریف حکاکی، زیباترین طرح را بر روی چوب نقش ببندید. پس از آن با استفاده از چسب چوب تمامی قطعات را به یکدیگر بچسبانید تا طرح کلی شما به وجود بیاید.

در مرحله بعدی با استفاده از یک ماژیک شماره های ساعت را بر روی آن طراحی کنید. در مرکز این ساعت نیز محلی را برای نصب موتور و عقربه های ساعت تعیین کنید و با ابزارهای مختلف آن را برش بزنید و نهایتا ساعت را بر روی شماره دقیق قرار دهید. حال آویزی را بر روی آن ایجاد نمایید تا بتوانید به راحتی آن را بر روی دیوار نصب کنید.

مراحل ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت

هزینه ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت

در مقاله آموزش ساخت ساعت دیواری چوبی با تنه درخت متوجه شدید که برای ساخت این ساعت دیواری ابزارهای ساده و چوبی بسیار ساده و ارزان قیمت نیاز است به همین دلیل به این نتیجه می رسیم که برای این کار هزینه زیادی نیاز نمی باشد. تنها لوازم گرانی که برای این کار باید پرداخت کنید هزینه خرید موتور ساعت می باشد که این موتور نیز هزینه چندانی ندارد.

کیفیت ساعت دیواری چوبی

برای ساخت ساعت دیواری چوبی یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، جنس و کیفیت چوب مورد استفاده در ساخت این ساعت می باشد. این چوب باید بتواند بسیار ماندگار بوده و بتواند در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد. همچنین دیگر فاکتوری که بر روی کیفیت و دوام دیوار چوبی تاثیر می گذارد، جنس و کیفیت موتور ساعت است. به همین دلیل برای این که این ساعت بتواند سال های طولانی برای شما کار کند، باید از موتوری بادوام استفاده کنید.

ایده ساخت ساعت دیواری چوبی

برای ساخت ساعت دیواری با استفاده از تنه درخت مهم ترین چیز ایده است. نیازی نیست که حتما این ایده پیچیده باشد، گاهی یک ایده ساده و پیش پا افتاده می تواند نتیجه ای فوق العاده شگفت انگیز را برای شما به دنبال داشته باشد. بنابراین پیش از هر کاری می توانید در اینترنت سرچ کرده و نمونه هایی از ساعت دیواری چوبی را مشاهده کنید و از روی آن ایده و خلاقیت خود را به کار ببرید.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.