Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت-چراغ-تزیینی-با-چوب

ساخت چراغ تزیینی با چوب

فهرست

ایده ساخت چراغ تزیینی با چوب و شاخه درخت

انواع چراغ های تزیینی را می توان با چوب و شاخه های درخت با سبک ها و روش های مختلف ساخت و در این گونه از سازه ملاک استفاده از تخته چوب های آنچنانی و با کیفیت نیست. بلکه با کمی خلاقیت و یک ایده مناسب می توان از انواع چوب مثل ضایعات، برش های به درد نخور چوب، تنه های بلا استفاده در قطرهای مختلف و حتی شاخه های تقریبا غیرقابل استفاده چوب برای اجرای طراح ها و قاب های روشنایی استفاده کرد که به دلیل تازگی و تنوع می تواند کیفیت دکوراسیون داخلی را ارتقاء داده و چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب کند.

 

چراغ تزیینی

 

برای ساخت چراغ تزیینی با چوب و شاخه درختان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای درست کردن چراغ های تزیینی از چوب و شاخه های درخت روال و روش های زیادی وجود دارد که بر اساس نیاز و مواد مورد استفاده می تواند ایده های مختلفی قابل اجرا باشد. ولی برای درست کردن این گونه سازه ها باید به این نکته توجه کرد که غرض از درست کردن این گونه چراغ های تزیینی فقط درست کردن یک منبع نور و روشنایی که در ساخت آن از مواد چوبی استفاده شده باشد مد نظر نبوده و باید ملاک های دیگری هم مورد توجه قرار بگیرد.

 

۱- زیبایی ظاهری و ‌تمیز بودن کار در ساخت چراغ تزیینی با چوب

در ساخت چنین سازه هایی باید به ترتیبی عمل شود که سازه ای که درست می شود علاوه بر درست شدن از چوب، از زیبایی ظاهری مناسبی برخودار باشد و حتی المقدور در ساخت این نوع سازه از ملاک های تناسب به بهترین نحو استفاده شود تا موجب تکدر خاطر بیننده نشود و از هر طرف که به این نوع چراغ نگاه شود دارای سطح کیفی یکسانی باشد.

 

۲- در ساخت چراغ تزیینی با چوب علاوه بر زیبایی ظاهری، باید کارایی و روشنایی هم کیفیت مطلوبی داشته باشد

در ساخت و طراحی این نوع از سازه فقط نباید به این نکته توجه شود که یک چراغ تزیینی چوبی بلا استفاده درست شود و به عنوان یک وسیله صرفا تزیینی در گوشه ای از دکوراسیون داخلی قرار داده شود بلکه باید علاوه بر زیبایی ظاهری از روشنایی و نور مناسب هم برخوردار باشد. تا وقتی که چراغ روشن می شود زیبایی ظاهری دو چندان شده و بتوان از نور و روشنایی آن برای جایی که در آنجا قرار گرفته است استفاده شود.

 

چراغ تزیینی چوبی

۳- در ساخت چراغ تزیینی با چوب اصول ایمنی هم به نحو مناسب رعایت شود

برای استفاده از سازه های چوبی در کنار منابع انرژی مثل برق که ممکن است دارای خواص گرمایشی باشد باید به نحوه قرار گیری چراغ توجه لازم بشود که در زمان روشنایی به مدت طولانی باعث گرم شدن چوب ها و آتش سوزی نشود. در این موارد باید سازه چوبی از چوب هایی با مقاومت و چگالی بالا استفاده شود و فاصله مطمئنه در جای قرار دادن منبع روشنایی هم رعایت شود.

 

۴- باید از چوب هایی استفاده شود که قابلیت پوشش دهی و رنگ آمیزی داشته باشد:

در ساخت این نوع از چراغ های تزیینی چوبی باید به این نکته توجه شود که از چوب های نسبتا با کیفیت برای این کار استفاده شود و همه طرحی که برای این نوع سازه داده می شود قابل پوشش دهی باشد که به تناسب نوع چوب قابلیت استفاده از روغنی ها و انواع رنگ های شیمیایی برای پوشش دهی این نوع چوب را داشته باشد. تا هم عمر چوب و سازه بیشتر شود و هم زیبایی ظاهری آن در حد معقولی ارتقاء پیدا کند.

 

چراغ تزیینی چوبی

چه نوع سازه هایی از چراغ های روشنایی را  می توان با استفاده از چوب و شاخه های درخت  درست کرد؟

ساخت سازه های چراغ های تزیینی با استفاده از چوب بستگی به سلیقه سازنده و سفارش دهنده دارد و می تواند در شکل ها و اندازه های مختلف و متنوع ساخته شود. مثلا می توان از تنه درخت برای ساخت آباژور چوبی استفاده کرد و روال کار هم بدین شکل است که یک تنه درخت مناسب با قطری متوسط به بالا در نظر گرفته می شود حتی المقدور باید سعی شود تنه درختی مورد استفاده قرار گیرد که سطحی مناسب و پوستی هموار داشته باشد که در هنگام برش دادن پوست آن جدا نشود و اگر جدا شد، سطح زیرین پوست مناسب باشد.

سپس تنه درخت مثل کالباس  قطعه قطعه شود  ولی ضخامت قطعات بریده شده زیاد باریک نباشد، سپس مراکز این قطعات مشخص شده و همه قطعات به یک اندازه با گرد بر بریده شوند. باید دقت شود که اندازه ای که برش داده می شود به اندازه قطر لوله ال ی دی  و تقریبا شبیه لامپ مهتابی که قرار است از داخل حفره های چوب عبور کند باشد.

دو قطعه چوب فوقانی و تحتاتی به صورت کانال سوراخ نمی شود و فقط در حدی که سرو ته لوله روشنایی ال یی دی درون آن ها قرار بگیرد و قطعه چوب تحتانی با مته برای عبور سیم سوراخ می شود.

در پایان قطعات چوب بریده و سوراخ شده با سنباده نرم صاف و صیقلی می شود. برای ایجاد فاصله بین قطعات برش خورده چوب می توان از تکه های برش خورده چوب و یا وسایل دیگر مثل پیچ استفاده کرد و فاصله بین قطعات چوب را هم می توان به صورت دقیق و مساوی و یا در اندازه های متفاوت و نا متقارن تنظیم کرد.

استفاده از پوشش رنگ های شیمیایی یا گیاهی امری اختیاری است که بنا بر صلاح دید می تواند انجام بگیرد یا نگیرد. در پایان چراغ روشنایی با اتصال به سیم برق در جای خود قرار می گیرد. به روش های دیگر هم می توان از چوب و شاخه درخت برای چراغ های تزیینی استفاده کرد که با توجه به سلایق و شرایط مختلف متفاوت بوده و یک چارچوب کلی و استاندارد برای این کار وجود ندارد که بتوان آن را ملاک ساخت این نوع از سازه ها قرار داد.

زیبایی و چشم نوازی این نوع سازه ها است که می تواند به عنوان یک معیار برای پسندیده شدن سازه به وسیله مصرف کننده مد نظر قرار بگیرد و یا با دیدن نوعی از چراغ تزیینی و گرفتن عکس از آن بدین وسیله سفارش ساخت چراغ تزیینی چوبی مورد نظر خود را به سازندگان این نوع سازه بدهد و یا در صورت بلد بودن کار با مواد چوبی و داشتن ابزار این کار بصورت شخصی اقدام به ساخت این نوع سازه بکند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.