Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ کردن کابینت روشویی

فهرست

آموزش رنگ کردن کابینت روشویی

همان طور که می دانید، کابینت روشویی مداوم در معرض رطوبت قرار دارد، بنابراین نیاز است تا از پوششی مناسب جهت افزایش مقاومت آن استفاده شود، یکی از این پوشش ها، رنگ است. رنگ ها علاوه بر اینکه به نوعی پوشش مقاوتی محسوب می شود، با پدید آوردن سطحی صاف و یکدست، سبب زیبایی محیط نیز می شود. دقت در انتخاب صحیح رنگ کابینت روشویی، سبب حفظ و طول عمر کابینت می شود. در ادامه برای تان شرح می دهیم که چگونه رنگ کردن کابینت روشویی سنگی باید انجام شود و چه مراحلی دارد؟

 روشویی کابینتی 

 

عمل رنگ کردن کابینت روشویی

 

عمل رنگ کردن کابینت روشویی چگونه انجام می شود؟

رنگ کردن نیز مانند هر عمل دیگری نیاز به بستر سازی مناسب دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. پولیش‌کاری و آسترکاری دو مرحله ای است که قبل از عمل رنگ زدن باید انجام می شود. انجام صحیح هر یک، به عمر مفید رنگ و کابینت می افزاید. از آنجا که فرآیند خشک شدن رنگ طولانی است، توصیه می شود ابتدا محصولات PVC را نصب و سپس رنگ آمیزی کنید. در این خصوص الزامیست تا در اتاقی عاری از رفت و آمد و گرد و غبار، رنگ زدن انجام شود.

عمل رنگ کردن کابینت روشویی

پولیش کاری رنگ کردن کابینت روشویی

  • لوازم مورد نیاز: جهت پولیش کاری به لوازمی نظیر: سمباده ۱۸۰، پوساب ۱۰۰۰-۲۰۰۰-۳۰۰۰، پارچه، کاردک و تیغ کاتر، بتونه و بتونه سنگی، سمباده برقی و رنگ پلاستیکی نیاز داریم.
  • روش کار: از آنجا که ورق فومیزه در قسمت مقطع، دارای خلل و فرج زیادی می باشد، نیاز است تا قبل از رنگ زدن توسط بتونه مل و سریش، بتونه کاری شود. در این مرحله سطح مورد نظر از هرگونه برجستگی، حفره و لبه‌های اضافی خالی می شود تا برای مرحله آستر زدن آماده شود. برای این منظور، ابتدا توسط بتونه فوری یا رنگ پلاستیک (باتوجه به میزان فاصله اجزا و شکافها)، به برطرف نمودن تمامی فاصله های بین بدنه های مونتاژ شده، می پردازیم تا سطحی کاملا یکدست داشته باشیم و سپس برای از بین بردن و پر کردن فرو رفتگی و حفره هایی که در اثر ضربه ایجاد شده اند از بتونه سنگی استفاده می کنیم. و سپس بوسیله مکمل پماد شکلی (که نسبت آن به بتونه ۱ به ۱۰ است)، از بتونه، مل و سریش سنگی استفاده می کنیم و بوسیله لیسه و کاردک روی سطح کار می کشیم.
  • پس از گذشت حداقل یک ساعت و خشک شدن بتونه ها سطح آماده پولیش کاری می باشد. در این مرحله توسط تخته پوست و سنباده دستی به‌ پرداخت بتونه می پردازیم. بدین منظور، در ابتدا توسط یک دستمال کل سطح را مرطوب نموده و با یک سمباده ۱۰۰۰ آن را سمباده می کشیم. در نهایت سطح تمیز و خشک را  آسترکاری می کنیم.

آستر زدن رنگ کردن کابینت روشویی

  • لوازم مورد نیاز: بدین منظور تنها به یک سمباده لرزان نیاز است که در بازار موجود می باشد. در مرحله آستر زدن به هیچ وجه نباید از سمباده و پوساب های زبر و خشن و همچنین از پوساب های چتری استفاده نمود، زیرا باعث می شود تا سطح کار شما از حالت یکنواختی خارج شود.
  • روش کار: پس از آنکه سطح شک بتونه کاری را با یک دستمال تمیز کردیم، آسترهای فوری را که از فروشگاه های رنگ خودرو تهیه کردیم را با نسبت ۵۰% با تینر فوری ۲۰۰۰۰ ترکیب می کنیم، توجه داشته باشید؛ آستر فوری قابل حل با بنزین نیست (حدالامکان بهتر است از تینر فوری ۱۰۰۰۰ هم استفاده نشود). ترکیب به دست آمده باید به صورت خطی و روان باشد نه قطره ای!

ترجیحا از یک پیستوله مخصوص رنگ (باکیفیت و با مقدار بازدهی ۱.۸) و از پیستوله ای دیگر جهت آسترکاری استفاده شود، بهتر است. پس از رنگ کاری آنها را دمونتاژ کرده و در ظرف تینر یا بنزین قرار می دهیم تا روزنه های آن توسط رنگ بسته نشود. در هنگام آسترکاری باید حواسمان به مقدار پاشیدن آستر باشد، در کابینت روشویی ضخامت لایه آستر، باید به اندازه ضخامت یک کاغذ ۰.۱ و رعایت فاصله مناسب و حرکات یکنواخت باشد تا زیر کار به درستی خشک شود. پس از گذشت ۱۰دقیقه در هوای گرم و ۳۰ دقیقه در هوای سرد زمستان بوسیله یک پوساب (تا حد ممکن پوساب نرم)، زبری آستری را می سابیم.

حواسمان به این قضیه هست؛ پوسابی که جهت یکسان کردن سطح آستر استفاده می کنیم باید مرطوب باشد (تا جایی که پوساب کشیدن ادامه دارد). در نهایت پس از تمیزکاری نهایی، کابینت روشویی آماده رنگ کردن می باشد.

رنگ کاری

در مورد نوع رنگ مصرفی کابینت روشویی معمولا  از رنگ های روغنی، که محبوب تر هستند، استفاده می شود. از مزایای رنگ روغنی می توان به قیمت ارزان و تنوع بی نظیرش اشاره داشت و از معایب آن نیز می توان تغییر رنگ و متمایل شدن آن به رنگ زرد را نام برد. در ضمن، برای برخورداری از رنگ روشن و براق از رنگ صد درصد لاتکس اکرلیک با LRV (مقدار انعکاس نور) ۵۵ واحد یا بیشتر استفاده می کنیم (هرچه LRV بالاتر باشد، رنگ براق‌تر و روشن‌تری خواهد شد).

رنگ کاری 

کابینت روشویی به دلیل مجاورت با رطوبت نیاز به مراقبت بیشتری دارد. ما با استفاده از رنگ های باکیفیت، پس از طی مراحل پولیش و آستر زنی در رنگ کردن کابینت روشویی میتوانیم از آن مراقبت کنیم.

رنگ کردن کابینت روشویی

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.