Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ ها در سبک روستیک

رنگ ها در سبک روستیک

فهرست

پرکاربرد ترین رنگ در طراحی به سبک روستیک!

به دنبال فضایی غرق در آرامش و صمیمی با رنگ بندی خاص می گردی؟ کاری نداره! کافی فقط فضای خانه را به سبک روستیک، طراحی کنید… سبک روستیک با الهام گرفتن از طبیعت و عناصر طبیعی و رنگ های آرامش بخش، فضایی دلنشین را برای شما و اعضای خانواده تان، به ارمغان می آورد.در ادامه به شرح رنگ ها در سبک روستیک خواهیم پرداخت.

با انواع سبک در طراحی دکوراسیون آشنا شوید

در ابتدا بطور مختصر به بررسی چند نوع سبک دکوراسیون می پردازیم و سپس، منحصراً سبک روستیک را توضیح می دهیم:

  • مدرن: استفاده از خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده، اشکال هندسی دایره ای شکل و چهار گوشه و استفاده از عناصر شیشه ای و استیل از ویژگی های سبک مدرن است.
  • روستیک: به کارگیری عناصر طبیعی نظیر: سنگ و چوب، که فضایی آرام، به سبک زندگی روستایی ایجاد می کند و لوازم قدمی و قدمت دار، که حس نوستالژی را پدید می آورد، در این سبک رایج است.
  • مینیمال: پرطرفدار ترین سبک و مناسب برای خانه های کوچک که دارای ویژگی هایی از قبیل: پالت رنگ خنثی به ویژه رنگ سفید، استفاده از تضاد رنگی، دکوراسیونی ساده و بی آلایش، دیوارهای ساده و بدون طرح و … می باشد.
  • صنعتی: الهام گرفته از سبک دوره انقلاب صنعتی قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی اروپا، القا کننده حس نا تمام و نیمه کار بودن، مبلمان چرمی، بکارگیری فلزات و صفحات فلزی، جعبه های پرینت دار و نوستالژیک بودن، استفاده از تناژ رنگ های مرده و بی روح مانند قهوه ای تیره و خاکستری تیره، عدم استفاده از الهامات طبیعی، استفاده از مصالح ساختمانی بدون پوشش گچی یا …، از ویژگی های این سبک است.
  • ایران باستان: بیشتر از عناصر و اشکال گوشه دار، برای به تصویر کشیدن اقتدار و هیبت امپراطوری و همچنین سنگ های مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، تندیس ها و حکاکی های هخامنشی، درب های سنگین، ستون های بلند، سر ستون های شیر و اسب بالدار و استفاده از پالت رنگ های: سفید و کرم در کنار زرشکی و آبی ارغوانی، در دکوراسیون استفاده می شود.
  • سنتی: که به دسته های شرق دور (چین و ژاپن که سبک آن به فروتنانه و به دور از تجملات است با میز و صندلی های کوتاه و مربعی شکل، استفاده از تشک بجای تخت، درب و پنجره های مینیاتوری و استفاده از پالت رنگ خنثی و گاهی گرم)، غربی (بهره گیری از المان های کلاسیک، تعدد در لوازم تزئینی، مبلمان مجلل با پارچه های بافتنی، مخمل و ابریشم و گلددوزی شده با خطوط منحنی شکل) و خاورمیانه (از منحصربه فردترین سبک ها با استفاده از فرش و گلیم ایرانی، پالت رنگ گرم و تند، بالشت، پشتی و یا مبلمان سنتی، نقش های سنتی و اسلامی ) تقسیم بندی می کنند.

 

سبک روستیک و رنگ

پالت رنگ ها در سبک روستیک

واژه روستیک (rustic) به معنای “رنگ و رو رفته” و سبک دکوراسیون روستیک، هنری است که با استفاده از لوازم قدیمی و قدمت دار  با رنگ هایی خاص، پلی به گذشته و زندگی ساده و بی غل و غش گذشتگان می زند. این سبک که الهام گرفته از زندگی روستایی است، با عناصر طبیعی همچون چوب و سنگ، فضایی آرام، ساده، دلنشین صمیمی را به وجود می آورد. در این سبک اصولا از رنگهای عمیق و خیلی پر رنگ استفاده نمی شود. سبک روستیک و رنگ های منحصر این سبک به شرح زیر است، لازم به ذکر است؛ هر چه از این پالت رنگ، پر رنگ تر استفاده شود، بهتر است:

  1. رنگ سبز مایل به خاکستری.
  2. رنگ سبز مایل به زرد (زیتونی).
  3. رنگ کرم مایل به زرد: به عنوان رنگ خنثی و محبوب، برای جذابیت بیشتر بکار می رود.
  4. رنگ قرمز مایل به قهوه ای: از خانواده رنگ سفالی و به عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته می شود. ولی نباید خیلی زیاد بکار برده شود زیرا فضا را تیره می کند. می توانید یک یال دیوار یا مبلمان را به این رنگ در بیاورید.
  5. رنگ قهوه ای مایل به خاکستری: این رنگ در ترکیب با عنصر سنگ، در عین سادگی می تواند جذابیتی خاص ایجاد کند.
  6. رنگ کرم روشن: رنگ کرم روشن و یا سفید، به وسایل چوبی مانند میز و صندلی و کنسول چوبی این امکان را می دهد که جلب توجه کرده و به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل شود.
  7. بنفش: رنگ بنفش با استایل رنگی تند و تیز، در ترکیب با عناصری چون: چوب طبیعی و طلاکاری ها، جادو می کند.

رنگ ها روشن در سبک روستیک

جمع بندی رنگ ها در سبک روستیک

سبک روستیک با تناژ رنگ های گرم و خنثی نظیر: قرمز، قهوه ای، سبز، خاکستری، کرم، بنفش، زیتونی،  استفاده از تیرهای چوبی و کفپوش سنگی، حال و هوای زندگی روستایی را تداعی کرده و با استفاده از وسایل قدمت دار و عناصری چون سنگ و چوب، فضایی دلنشین و صمیمی را ایجاد می کند. سبکrustic مناسب افرادی است که عاشق طبیعت و زندگی در آن فضا هستند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.