Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ های پاییزی در دکوراسیون

رنگ های پاییزی در دکوراسیون

فهرست

رنگ های پاییزی در دکوراسیون

با شروع فصل پاییز و تغییر و تحول در طبیعت بهتر است که فضای دکوراسیون منزل هم متحول شود. برای فصل پاییز بهتر است یکسری رنگ های خاصی را استفاده کرد که علاوه بر زیبایی رنگ دکوراسیون گرما بخش فضای خانه هم  باشد. استفاده از رنگ های فریبنده و جذاب پاییزی به صورت مجزا یا ترکیب این رنگ ها در قالب یک چیدمان زیبا در دکوراسیون داخلی می تواند بسیار جذاب و دلربا باشد. استفاده از این المان  طرفداران زیادی دارد. برای درک و شناخت رنگ های پاییزی و استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی، مشاهده طبیعت در پاییز و آشنایی با ترکیب اینگونه از رنگ بندی طبیعت می تواند منبع و سرمشق خوب و مناسبی برای این کار باشد.

چه طیف ها و رنگ هایی به عنوان رنگ های پاییزی شناخته می شوند

همانطور که می دانید فصل پاییز، فصل رنگ هاست اگر در این فصل به طبیعت سر زده باشید بسیار بهتر این موضوع را درک می کنید. به طور کلی بهترین و رایج ترین رنگ های پاییزی شامل گزینه های زیر هستند.

رنگ های پاییزی در دکوراسیون

۱- نارنجی از رنگ های پاییزی در دکوراسیون

از رنگ نارنجی می توان به عنوان سردسته پالت رنگ های پاییزی نام برد. ولی درجه رنگ از نظر تیره گی و روشن بودن این رنگ را سلیقه و میل طراح و یا سلیقه صاحب دکوراسیون مشخص می کند. رنگ نارنجی دارای خاصیتی ذاتی است که در عین داشتن شادابی و سر زندگی میتواند ناخود آگاه برگ ریزان فصل پاییز را در ذهن بیننده متصور کند.

نارنجی در دکوراسیون

۲- سبز تیره یا کرفسی

جالب ترین رنگ پاییزی سایه های مختلف از رنگ سبز است که از رنگ سبز زیتونی تیره تا طیف های روشن تر را در برمی گیرد. رنگ های سبز پاییزی می تواند حس سرزندگی و امید بخشی را به بیننده انتقال دهد. هماهنگ کردن این رنگ با رنگ های دیگر پاییزی کار سختی نیست و فقط با کمی ظرافت و تیز بینی می توان این کار را به راحتی انجام داد و از فضای پدید آمده لذت برد.

۳- خاکستری

خاکستری تقریبا رنگی آرامی است که می تواند به عنوان رنگ پاییزی شناخته شود و دوران گذار از سر سبزی بهار و تابستان به بی برگی و زمختی زمستان را به شکل زیبا در ذهن متصور کند و یک دوران خلع، بی وزنی و تغییر را در ذهن بیننده ترسیم کند. همچنین از این رنگ می توان برای خنثی کردن رنگ های تند و تیز استفاده کرد و آنها را به سمت ملایمت و تغییر نزدیک کرد.

۴- رنگ قهوه ای یکی از رنگ های پاییزی در دکوراسیون

رنگ قهوه ای هم می تواند نمایان گر حال و هوای پاییزی باشد چون در طبیعت با فرا رسیدن برگ ریزان چیزی که ذهن را به خود مشغول می کند چهره لخت درختان است که در اثر برگ ریزان پوشش خود را از دست داده و لخت شده اند و در پاییز قهوه ای جز رنگ های غالب طبیعت است که زیبایی خاص خود را دارد و طیف و درجه تیرگی یا روشن بودن این رنگ به سلیقه طراح و صاحب دکوراسیون بستگی دارد.

قهوه ای در دکوراسیون پاییز

۵- رنگ آبی

هرچند رنگ آبی همیشه در طبیعت چه در دریا یا آسمان نیلی وجود دارد. ولی استفاده از این رنگ به عنوان مکمل در ترکیب رنگ های پاییزی می تواند جلوه ای زیبا و خیره کننده و در عین حال آرامش بخش به فضای عمومی دکوراسیون داخلی بدهد. با نگاه کردن به یک فضای نیلی خوش رنگ، هم می توان به یاد مقاومت و وفاداری افتاد و هم احساس خاص کلاسیکی را تجربه کرد که ترکیبی است از گرگ و میش آسمان به هنگام غروب، آب‌ های آرام دریا و یا یک ظرف پر از بلوبری ‌های تازه.

۶- قرمز آرام یا آتشین

رنگ قرمز آتشین تا طیف های کمی سرد مثل قرمز شرابی یا آلبالویی از رنگ های مورد پسند در دکوراسیون پاییزی است. از این رنگ می توان به صورت خاص در کنار دیگر وسایل منزل برای داشتن رنگ دکوراسیون پاییزی استفاده کرد.

ترکیب رنگ های پاییزی در دکوراسیون داخلی و  اتاق نشیمن

بهترین راه برای استفاده از رنگ های پاییزی برای طراحی داخلی اتاق نشیمن رفتن به طبیعت و الهام گرفتن از جلوه های طبیعی و چینش طبیعی رنگ ها در فضای عمومی طبیعت می باشد. در این روش می توان با الهام گرفتن از طبیعت نسبت به خرید وسایل منزل و تزیین جاهای مختلف پذیرایی استفاده کرد. برای چینش و هماهنگ کردن رنگ های پاییزی در دکوراسیون می توان سراغ وسایل کوچک و ارزان قیمت مثل کوسن‌ها، شال مبل، پاف، برای اضافه کردن رنگ رفت. می توان با استفاده از سایه رنگ قهوه ای خاکی  در وسایل کوچک، جلوه های پاییزی را در دکوراسیون داخلی نمایان کرد.

می توان از رنگ نارنجی برای دکور اتاق نشیمن استفاده کرد. پرده های نارنجی رنگ برای داشتن اتاقی روشن و زیبا بسیار شکیل است. نارنجی رنگی بسیار شاد و پرجنب و جوش است، به همین دلیل پرده ی نارنجی به روشن کردن اتاق و تبدیل آن به نقطه ی کانونی خیلی کمک میکند. هنگامی که این رنگ در ترکیب با رنگ های دیگه و بخصوص رنگ های خنثی استفاده می شود بیشتر خودش را نشان داده و ‌چشم ‌نواز می شود.

رنگ های پاییزی در دکوراسیون

فرش هایی در رنگ های گرم تر و تیره تر مناسب پاییز

راحت ترین راه برای این که خانه خود را  آماده فصل پاییز کنیم استفاده از فرش هایی در رنگ های گرم تر و تیره تر است. برگ ها در حال تغییر رنگ هستند پس کف پوش خانه شما نیز باید تغییر کند. قراردادن مبل سبز رنگ به همراه یک میز چوبی در اتاق نشیمن حس پاییز را القا می کند. برای ایجاد حس تازگی  بهتر است روی مبل ها کوسن های رنگی و طرحدار چیده شود. استفاده از رنگ قهوه ای تیره یا همان شکلاتی همراه با رنگ های کرمی و نارنجی می تواند فضایی گرم و پاییزی برای نمای داخلی و دکوراسیون خانه ایجاد کند.

این رنگ جزء رنگ هایی دکوراسیون رنگ پاییزی است که فضای داخلی را به شکل چشم گیری تغییر می دهد. استفاده از رنگ قرمز پررنگ و جگری که  می تواند هیجان و شادابی زیادی را به فضا القا کند. دیوارها، سقف و قاب پنجره ها به طور کلی قرمز رنگ شود تا بخود شکل دکوراسیون رنگ پاییزی بگیرد و برای اینکه هجوم این رنگ موجب دلزدگی نشود، از انواع رنگ های بژ، کرم، طلایی و نارنجی هم برای وسایل یا مبلمان استفاده شود.

طراحی داخلی پاییزی می تواند حس خوبی از پاییز به شما القا کند

مبلمان، قالی، وسایل و حتی دکوری ها نیز باید به نوعی انتخاب شوند که در کنار هم یادآور فصل زیبا و رنگارنگ پاییز باشند. برای بازی با رنگ ها در اتاق نشیمن، یک مبل نارنجی، یکی کرم و دیگری قرمز یا با طرح گلدار انتخاب شود. از قالیچه های جاجیم ‌مانند و سنتی برای زیر میز و جلوی مبل استفاده گردد. میز کنار مبلمان چوبی و خالص و به طرح روستایی انتخاب گردد. روی آن انواع دکوری های روستایی و سنتی چیده شود.

به طور مثال، گلدان های شمعدانی، جاشمعی های فانوس‌ مانند و شمع های متنوع. در کنار شومینه، هیزم های چوبی و زیبا بچینید تا حس فصل بخوبی منتقل شود.

طراحی داخلی پاییزی

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.