Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد در دکوراسیون

فهرست

کاربرد رنگ زرد دردکوراسیون

همان طور که می دانید رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش بسیار زیادی دارند. در این میان رنگ زرد با خاصیت روحیه بخشی خود می تواند به صورت چشمگیری نمای دکوراسیون شما را تغییر دهند. بسیاری از افراد رنگ زرد را به دلیل شارپ بودن بسیار بالا برای خانه مناسب نمی دانند. بنابراین ما در این مقاله می خواهیم در خصوص تاثیرات و کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی صحبت خواهیم کرد تا نظر شما را درباره این موضوع تغییر دهیم. در نتیجه در صورتی که به دکوراسیون خانه خود اهمیت می دهید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ویژگی های رنگ زرد در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ زرد نماد شادی، خوشحالی، خرسندی و سعادتمندی می باشد. افراد با مشاهده این رنگ حس نیک اندیشی و خوش بینی پیدا می کنند و به وجد می آیند. زرد به راحتی می تواند حس شادی و سرزندگی را در افراد زنده کرده و ارتباط افراد را با معنویات افزایش می دهند. رنگ زرد در صورتی که با رنگ بسیاری می تواند ترکیب شود و کنتراست بسیار جذاب و چشمگیری را ایجاد نماید. این رنگ هوش و ذهن را شدیدا تحریک کرده و باعث تقویت فکر و تفکر انسان می شود. البته نمی توان تاثیر رنگ زرد را بر روی تنفس و فشار خون نادیده گرفت و معمولا اثر تلقینی دارد.

رنگ زرد دردکوراسیون

تاثیر رنگ زرد بر روی رفتار

رنگ زرد باعث تحریک ذهن شده و حس هیجان و شادی را در افراد به وجود می آورد. به همین دلیل استفاده از طیف رنگی زرد و لیمویی برای ایجاد حس صمیمیت و نشاط در افراد بسیار مناسب می باشد. همچنین این رنگ می تواند حس مدرنیت به خانه بخشید و آرامش و سکون را در آن برقرار کند. بنابراین افرادی که به دنبال شادابی و سرزندگی هستند با به کار بردن این رنگ در آشپزخانه می توانند حس و حالی بسیار دلنشین را برای خانه به ارمغان بیاورند.

تاثیر رنگ زرد در فنگ شویی

کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی به صورت مستقیم با فنگ شویی در ارتباط است. از نظر فنگ شویی رنگ زرد تحریک کننده ذهن است و شادی و هیجان را برای افراد به دنبال دارد. استفاده از این رنگ برای دکوراسیون خانه می تواند حس نشاط و سرزندگی را به ارمغان آورده و باعث افزایش حس گرما و آرامش در فضا شود. همچنین با توجه به این که رنگ زرد نظرها را به سرعت به خود جذب می کند، با استفاده از این رنگ دیگر نیازی به خرید ابزار و لوازم گران قیمت نبوده و با ابزارهایی ساده می توانید زیبایی دکوراسیون خود را چشمگیر و جذاب نمایید.

تاثیر رنگ زرد در اتاق خواب

زرد رنگی هیجانی است و استفاده بیش از اندازه از آن ممکن است باعث بی خوابی شود به همین دلیل توصیه می کنیم از این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب به صورت ترکیبی استفاده کنید. همچنین می توانید طیف های ضعیف تری از این رنگ را برای اتاق خواب خود به کار ببرید. البته استفاده از رنگ زرد برای اتاق خواب کودکان و نواجان می تواند ذهن و هوش آن ها را تحریک کرده و جلوه جذابی را به اتاق ببخشد.

رنگ زرد در اتاق خواب

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون پذیرایی

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی پذیرایی می تواند به صورت چشمگیری نما را جذاب کرده و حس پویایی به آن ببخشد. ترکیب دو رنگ سفید و مشکی با رنگ زرد می تواند به سرعت نظرها را به خود جلب کند. البته طراحان دکوراسیون استفاده زیادی از این رنگ را توصیه نمی کنند زیرا ممکن است باعث آزار چشم شود. به عنوان مثال شما می توانید از رنگ سفید، مشکی، قرمز و رنگ هایی از این قبیل برای مبل استفاده کنند و از کوسن زرد برای افزایش جلوه مبلمان استفاده نمایند. این رنگ خانه را از حالت یکنواختی و کسل کنندگی خارج کرده و صمیمیت بین افراد را افزایش خواهد داد.

رنگ زرد در پذیرایی

تاثیر رنگ زرد در آشپزخانه

رنگ زرد تحریک کننده اشتهاست به همین دلیل افرادی که قصد چاق شدن دارند می توانند از این رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنند. شما می توانید از رنگ زرد به صورت ترکیبی برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید. معمولا ترکیب دو رنگ زرد و سفید و یا زرد و طلایی می تواند به صورت چشمگیری فضای آشپزخانه را زیبا و جذاب کند. همچنین این رنگ برای آرامش روح و روان نیز بسیار مناسب است.

دکوراسیون آشپزخانه

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون اتاق کار

همان طور که در بالا عنوان کردیم، رنگ زرد می تواند تحریک کننده ذهن باشد. به همین دلیل تمرکز حواس را افزایش داده و باعث ایده پردازی و خلاقیت می شود. همچنین از آن جا که زرد رنگی هیجانی است، وجود آن در اتاق خواب بی خوابی را از افراد دور کرده و باعث ایجاد حس شادابی می شود و به افراد کمک می کند تا زمان زیادی را بتوانند بدون استراحت به تفکر و کار کردن بپردازند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.