Whatsapp

مشاوره رایگان

دیزاین منزل با کنسول چوبی ساده و شیک

فهرست

این روزها کنسول ها به جز جدایی ناپذیر  اسباب و اثاتیه لوکس منزل تبدیل شده اند. شما نیز، اگر به دنبال ایجاد تغییری جذاب و شیک در فضای خانه هستید پیشنهاد ما به شما، خرید یک عدد کنسول چوبی متناسب با دیزاین منزلتان است.

کنسول چوبی؛ المانی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی

چوب از ساده ترین، ماندگار ترین و در عین حال شیک ترین متریال برای ساخت اجسام، مبلمان و … می باشد. چوب به دلیل هارمونی خوبی که با سایر وسایل منزل بر قرار می کند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کنسول ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طرح چوبی آن تاثیرگذاری و جذابیت چشمگیری به محیط القا می کند. کنسول های چوبی را نمی توان صرفا یک وسیله دکوری در نظر گرفت. این سازه کارایی و کاربردهای متتوعی دارد که در این نوشتار به آن پرداخته ایم.

انواع کنسول چوبی و کاربردهای آن

ماهیت اصلی کنسول داشتن پایه های بلند است، با این وجود می توانید از کنسول های ساده و کم ارتفاع، جهت دکور کردن فضای خانه استفاده کنید. معمولا کنسول ها را با توجه به نوع سبک دکوراسیون حاکم بر فضا انتخاب می کنند. برای مثال: میز کنسول ساده و کم ارتفاع را در سبک مدرن و یا معاصر  به کار می برند. همچنین اغلب کنسول ها به صورت درب دار و یا کشویی طراحی می شوند تا امکان قرار دادن وسایل داخل آن را نیز داشته باشید. حتی می شود به عنوان جا کفشی هم از آن استفاده نمود و در مقابل درب ورودی و یا راهرو قرار داد.

کنسول

وسایل تزئینی مورد استفاده در کنسول ها ی چوبی

طراحی کنسول ها به گونه ای است که با ایجاد فضایی مناسب، می توانید وسایلی را روی آن قرار دهید و این یعنی کاربردی بودن آن، که جنبه زیبایی نیز دارد. از جمله این وسایل که بیشتر جنبه تزئینی دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرار دادن ظروف نفیس و زیبا.
  • قرار دادن جا شمعی و اکسسوری.
  • قرار دادن آلبوم ها و قاب عکس های زیبا و خاطره انگیز.
  • قرار دادن آینه: آینه ها با منعکس کردن نور، به بزرگتر پر نور و بزرگتر نشان دادن فضا کمک شایانی می کنند. آینه ها می توانند به شکل دایره ای، مستطیلی، مربعی شکل و یا چند ضلعی باشند و بالای کنسول یا روی آن قرار بگیرند.
  • قرار دادن گلدان: گیاهان طبیعی با برگ های پهن درون گلدان هایی هماهنگ با سبک دکوراسیون، جلوه ای خاص به فضا می بخشد.
  • قرار دادن چراغ یا آباژور: نورپردازی، از المان های مهم در بهتر دیده شدن مبلمان و وسایل منزل به شمار می رود. برای نورپردازی کنسول ها نیز می توانید هم از آباژور و هم از چراغ های تزئینی در بالای میز کنسول استفاده کنید.
  • قرار دادن کتاب هایی نظیر: قرآن مجید، حافظ، کتاب های فلسفی و یا نوع کتابی که شما می پسندید.

نکاتی که باید در هنگام خرید کنسول چوبی بدان توجه کرد؟

  • جنس چوب کنسول.
  • محل قرارگیری: میز کنسول را می توانید در مقابل درب ورودی، راهرو، سالن پذیرایی و یا داخل اتاق خواب قرار دهید.
  • هماهنگ بودن با سبک دکوراسیون منزل: برای مثال در سبک های کلاستیک، رنگ های تیره، کنده کاری، گوشه های گرد، خطوط و پایه های منحنی کاربرد دارد.
  • رنگ متناسب با فضا: در خانه های کوچک بهتر است رنگ روشن انتخاب شود.
  • نوع کاربری آن: جهت تعیین کشو و قفسه داشتن (به نوعی کمد) یا عدم وجود آن (تزئینی).
  • اندازه (طول و ارتفاع) متناسب با فضای مورد نظر. برای مثال اگر قرار است در پشت مبلمان قرار بگیرد، باید ارتفاع آن یا برابر با مبلمان یا اندکی کوتاه تر باشد.

موارد تاثیر گذار در قیمت کنسول های چوبی

قیمت کنسول چوبی، به نوع چوب، با آینه یا بدون آینه، میزان حکاکی و کنده کاری های روی چوب، درب دار یا بدون درب بودن و تعداد آن، تعداد کشو و یا عدم آن و ابعاد کنسول بستگی دارد. در حال حاضر، کنسول هلندی ساخته شده از چوب رز، قیمت بالاتری دارد. وجود کنسول در محیط خانه، و قرار دادن اکسسوری، قاب عکس، آینه، کتاب، جا شمعی و… روی آن جذابیت و حس خوشایند و خاصی به فضا می دهد. حال اگر با چوب نیز ترکیب شود که فوق العاده ست. کنسول های چوبی می توانند ساده یا حکاکی شده، با پایه یا بدون پایه و در ابعاد مختلف طراحی شوند و قیمت آن به تمام این عوامل بستگی دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون منزل و سلیقه تان، کنسول چوبی مورد نظر خود را خریداری و یا حتی سفارش دهید.

 

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.