Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک دکوراسیون یونان

دکوراسیون یونان باستان

فهرست

سبک دکوراسیون یونان باستان

سبک دکوراسیون یونان باستان یکی از سبک های قدیمی است که به دلیل جذابیت بالا، همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد خانه و یا رستوران های خود را با استفاده از این سبک تزئین می کنند. سادگی پایان ناپذیر، عدم وجود لوازم لوکس، ظاهری طبیعی و کم هزینه از جمله ویژگی های مهم سبک یونان باستان به شمار می رود. برای این که با سبک یونانی بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

سبک یونان باستان چیست؟

تاریخ و فرهنگ هر کشوری، یکی از روش های هویت بخشی است. تاریخ این سبک به قرون وسطی باز می گردد و شما می توانید حس اعتماد به نفس بیشتری با ورود به این خانه ها پیدا کنید. تمامی المان ها و لوازم به کار رفته در سبک یونانی برگرفته از باورهای مذهبی یونان باستان است. خانه های سبک یونانی روح بخش هستند و آرامش خاصی دارند. از طرفی خانه های سبک یونانی با سادگی خود می توانند به سرعت نگاه ها را به خود جذب کنند.

 

سقف خانه های دکوراسیون یونان باستان

یکی از ویژگی هایی که در سبک دکوراسیون یونان باستان جلب توجه می کند، سقف های بلند این خانه ها است که حس آزادی را به افراد می دهد. در این حالت خانه بزرگ تر می رسد و با توجه به این که چشم به سمت بالا حرکت می کند، حس شکوه بیشتری را برای خانه به ارمغان می آورد. ستون و سقف های این خانه ها با استفاده از گچ بری های خاصی تزئین شده است و نورپردازی های بسیار جذابی در آن ها به کار می رود.

 

دیوارهای بلند یونان باستان

اغلب دیوارهای این سبک دارای بافتی خاص هستند و ارتفاع زیادی دارند. دیوارهای خانه های سبک یونانی هیچ گونه کاغذ دیواری وجود ندارد و سطح دیوار با استفاده از گچ پوشیده شده است. معمولا دیوارها به صورت ساده بوده و در برخی موارد بر روی آن ها گچ بری های ساده ای طراحی می شود.

 

دکوراسیون یونان باستان

 

رنگ در خانه های سبک یونان باستان

در سبک دکوراسیون یونان باستان تنها از رنگ های طبیعی استفاده می شود. رنگ هایی همچون لیمویی، سفید، سایه هایی از آبی و سبز و … از جمله رایج ترین رنگ هایی است که در خانه های سبک یونانی به کار می رود. که در این میان رنگ سفید طرفداران بیشتری دارد.

 

کفپوش خانه های سبک یونان باستان

در خانه های سبک یونانی تعریف خاصی برای کفپوش ها وجود ندارد. ولی استفاده از فرش و قالی در این سبک دکوراسیون کار درستی نیست و می تواند جذابیت دکوراسیون خانه را کاهش دهد. کفپوش های سنگی یکی از بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون یونانی به شمار می روند.

 

دکوراسیون یونان باستان

 

مبلمان در سبک یونان باستان

مبلمان و صندلی های به کار رفته در سبک دکوراسیون یونان باستان به صورت ساده و در عین حال استوار و پایدار طراحی شده است. پایه این مبلمان به صورت منحنی رو به بیرون بوده و روکش این مبلمان اغلب از جنس چرم می باشند. معمولا این مبلمان پشتی بلندی داشته و ابعاد آن بزرگ است.

 

اکسسوری خانه های یونان باستان

سبک دکوراسیون یونان باستان دارای اکسسوری های بسیار خاص و جذابی است که با استفاده از آن می توانید زیبایی چشمگیری را به فضا ببخشید. معمولا این اکسسوری ها با استفاده از عناصر مختلفی از جمله سنگ و سرامیک می باشد. در واقع تمامی عناصر موجود در این سبک حالتی قهرمانانه و پیروزمندانه دارند و اسطوره ای هستند. استفاده از گلدان های گل در سیک یونان باستان رواج کمتری دارد. ولی استفاده از طروف سنگی و سرامیکی در این سبک دکوراسیون بیشتر به چشم می خورد. در واقع شما می توانید از عناصر مختلف به صورت سلیقه ای استفاده کرده و زیبایی خاصی را برای فضا به ارمغان بیاورید.

 

دکوراسیون یونان باستان

 

نورپردازی در سبک دکوراسیون یونان باستان

معمولا در دکوراسیون یونان باستان از پنجره های بزرگ استفاده می کنند تا نور بیشتری در فضا داشته باشند. بر روی این پنجره ها از پرده های کوچک وجود دارد که اغلب این پرده ها از جنس کتان و یا پنبه می باشد. همچنین با توجه به بالا بودن ارتفاع سقف ها در این سبک، باید از ابزارهای نورپردازی قوی و لامپ های بزرگ استفاده کرد تا نمای محیط بهبود یابد و خانه جلوه جذاب تر و زیباتری داشته باشد.

 

دکوراسیون یونان باستان

 

چیدمان در سبک دکوراسیون یونان باستان

یکی از ویژگی های مهمی که در سبک دکوراسیون یونان باستان باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه چیدمان این سبک می باشد. معمولا چیدمان این سبک ها به سادگی تمایل دارد و مبلمان و صندلی ها در مکانی قرار می گیرند که از شلوغی خانه جلوگیری کنند. استفاده از مبلمان و صندلی ها در کنار پنجره زیبایی و جذابیت خانه های سبک یونانی را افزایش می دهد. همچنین ستون های خانه های این سبک با استفاده از گچ بری های خاصی تزئین شده است و نیازی نیست که عناصر اضافی همچون قاب عکس را بر روی آن نصب کرد.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.