Whatsapp

مشاوره رایگان

سبک-دکور-شابی

دکوراسیون شابی شیک

فهرست

گریزی به سبک دکوراسیون شابی شیک

سبک دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک های پرطرفدار طراحی داخلی می باشد. Shabby chic از استایل های پر طرفدار طراحی و چیدمان فضای داخلی منزل است که در آن  از سبک های قدیمی و روستیک الهام گرفته می شود.‌ در این سبک در عین رعایت اصول طراحی داخلی و استفاده از وسایل معمول زندگی بر خلاف سبک های اشرافی و ویکتوریایی از تجملات و زرق و برق دوری شده و دیزاین داخلی به سمت سادگی و قدیمی بودن هدایت می گردد.  سبک شابی شیک در اواخر دهه ۸۰ میلادی شکل گرفته و اوج آن در اوایل دهه ۹۰ میلادی بوده است در سال های اخیر با توجه به تغییرات طراحی دکوراسیون داخلی و دوری از تجمل گرایی این سبک دوباره مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است.

چگونه می توان‌ به المان های شابی شیک دست پیدا کرده و این سبک را پیاده نمود؟

برای نزدیک شدن به  المان های این سبک طراحی باید تلاش شود که حتی المقدور فضای داخلی از تجمل و زرق و برق دور گردد. از مهمترین کارها برای  رسیدن به این مقصود انتخاب و استفاده از رنگ های روشن و پاستیلی و دوری از رنگ های متضاد و تند می باشد. همچنین بکارگیری وسایل تزیینی آنتیک به سبک های اشرافی و ویکتوریایی در غالب نوعی سادگی نوستالژیک که یاد آورد زندگی مجلل گذشته باشد. از دیگر المان های این سبک می توان به مبلمان با ابهت و در عین حال رنگ و رو رفته و کهنه کاری شده و کنار گذاشتن مبلمان های لوکس و استیل از فضای زندگی، استفاده از کاغذ دیواری های گلدار و حذف تابلوهای مجلل و سایر وسایل تزئینی لوکس از فضای دکوراسیون داخلی، بکار گیری در و پنجره های فلزی و چوبی با شکل و شمایل و طراحی قدیمی، استفاده از کفپوش های چوبی برای فضاهای دکوراسیون داخلی اشاره کرد.  از ویژگی های خاص و منحصر به فرد سبک شابی می توان به حذف عناصر پر زرق و برق و لوکس اشاره کرد که این سبک را از نظر اقتصادی به شکل خودکار  به یکی از سبک های مناسب و مقرون به صرفه تبدیل می کند.

چگونه می توان وسایل لازم برای اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک را فراهم نمود؟

در شرایط فعلی برای اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک معمولا نیاز به خرید وسایل آنتیک و لوکس برای جا نمایی در فضاهای مختلف نیست.  بلکه می توان با کمی خلاقیت و ابتکار فضای دیزاین داخلی را به سمت دکوراسیون شابی شیک هدایت نمود. از نمونه کارهای متداول برای نزدیک کردن فضای داخلی به سبک شابی شیک می توان به انجام‌ پتینه کاری دیوارها، رنگ آمیزی و سمباده زنی، ایجاد لکه به وسیله چای یا قهوه بر روی سطوح چوبی و پارچه ای و استفاده از تکنیک‌های ساده برای تبدیل وسایل متداول و ارزان به وسایلی آنتیک اشاره کرد.

 

سایل لازم برای اجرای سبک دکوراسیون شابی شیک

چه طیف هایی از رنگ برای دکوراسیون شابی شیک مناسب است؟

از عوامل تاثیرگذار در طراحی و اجرای سبک دکوراسیون شبای شیک توجه به رنگ بندی فضا داخلی برای هماهنگی با سایر المان های دیزاین برای رسیدن به هماهنگی و تعادل در فضای کلی می باشد. در شبای شیک معمولا گرایش به سمت استفاده از رنگ هایی با طیف های روشن، ملایم و پاستیلی است. بکارگیری رنگ‌های روشن و خنثی در سبک دکوراسیون شبای شیک باعث ایجاد فضایی زیبا و آرامش بخش می شود که می تواند چشم هر بیننده ای را به سمت خود جلب کند. از رنگ های که به شکل گسترده در این سبک از طراحی مورد استفاده قرار می گیرد می توان به رنگ های سفید روشن، بژ، کرم، خاکستری مات، صورتی کم رنگ، آبی کم رنگ و ارغوانی اشاره نمود. در سبک دکوراسیون شابی شیک برای بالا رفتن کیفیت دیداری فضا بهتر است از یک یا دو نمونه از رنگ های یاد شده به عنوان رنگ غالب استفاده شود. مثلا می توان از پالت رنگی سفید یا کرم به عنوان  رنگ غالب برای رنگ آمیزی سقف و دیوارها استفاده نمود سپس برای ایجاد تعادل و هماهنگی از کفپوش های خاکستری برای پوشاندن کف استفاده کرد.

طراحی سالن پذیرایی بر اساس سبک دکوراسیون شابی شیک

سالن پذیرایی یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی است که در صورت طراحی و چیدمان درست می تواند نقش مهمی در زیبایی دیداری فضای داخلی داشته باشد. برای طراحی و چیدمان  سالن پذیرایی براساس سبک دکوراسیون شابی شیک، نوع و چگونگی چینش سرویس مبلمان می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد. برای این سبک از طراحی، مبلمان های راحتی قدیمی با روکش پارچه ای  یا چرم همراه با کوسن های گلدار با رنگ بندی روشن و ملایم می تواند گزینه ای مناسب و ایده آل باشد.‌ بکارگیری میز قدیمی با طراحی خلاقانه یا رنگ آمیزی صندوقچه های قدیمی و کهنه و استفاده از آن ها به عنوان میز می تواند راه کاری مناسب و راهگشا برای نزدیک کردن دیزاین داخلی سالن پذیرایی به سبک شابی شیک باشد. جا نمایی گلدان ها در ابعاد مختلف با گل های رنگارنگ و بزرگ در بخش های مختلف سالن پذیرای می تواند از موارد تاثیر گذاری و موثر برای بازسازی فضای داخلی به سبک دکوراسیون شابی شیک باشد.‌ جا نمایی و چینش وسایل تزئینی که ترکیبی از لوکس و آنتیک بودن را در خود داشته باشند می تواند برای نزدیک کردن فضا به سبک دکوراسیون شابی شیک موثر باشد. از دیگر وسایلی که می تواند باعث نزدیک شدن فضای سالن پذیرایی به سبک دکوراسیون شابی شیک باشد می توان به استفاده از لوستر بزرگ و فلزی، آینه قدی با قاب های چوبی، جا نمایی قاب های عکس قدیمی روی دیوار، استفاده از کفپوش های چوبی با رنگ های روشن، پوشاندن دیوارها با کاغذ های دیواری گلدار یا ساده با رنگ های ملایم و استفاده از پرده های نخی و کتان با رنگ روشن اشاره نمود.

 

سالن پذیرایی بر اساس سبک دکوراسیون شابی شیک

برای داشتن اتاق خواب به سبک دکوراسیون شابی شیک چه باید کرد؟

از مهمترین مواردی که در طراحی اتاق خواب ها به سبک دکوراسیون شابی شیک باید مورد توجه قرار گیرد نوع تخت و رو تختی است که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در نتیجه کار داشته باشد. در این سبک بهتر است از تخت های فلزی قدیمی یا چوبی ساده  استفاده شود که رنگ پریدگی و قدیمی بودن در بخش های مختلف آن هویدا باشد. برای آراستن این نوع تخت خواب استفاده از رو تختی های کتان، نخی گلدار با رنگ های ملایم و خنثی می تواند تاثیر گذار و نوستالژیک باشد. برای میز پا تختی هم می توان از میزهای قدیمی استفاده نمود استفاده از گلدان و وسایل تزئینی با نمای کهنه و قدیمی می توان عیار کار را به سبک شابی شیک نزدیک تر کند. در صورت پنجره داشتن اتاق خواب استفاده از پرده های گلدار و کمی چروک شده  و دیوارهایی با رنگ ملایم و خنثی مثل سفید، کرم، پاستیلی، بژ، خاکستری و صورتی می تواند تناسب و هماهنگی فضای اتاق را به حد ایده آل برساند. در این سبک لوسترهای آویز در کنار بالش گلدار می تواند فضای زیبا و نوستالژیک را خلق کند.

طراحی آشپزخانه به سبک دکوراسیون شابی شیک

در فضای آشپزخانه هم برای طراحی به سبک دکوراسیون شابی شیک می توان با استفاده از وسایل قدیمی و کهنه از زرق و برق فضای امروزی فاصله گرفت. استفاده از کابینت های سفید با ظاهر آنتیک در کنار نیمکت های چوبی رنگ پریده می تواند فضای مناسب و نوستالژیک را به وجود بیاورد. شلف ها و قفسه های بدون در با رنگ های روشن و خنثی می تواند فضای آشپزخانه را به سمت دکوراسیون سبک شابی شیک هدایت کند. استفاده از کفپوش های چوبی با رنگ خنثی و نصب لوسترهای بزرگ و کریستالی می تواند نقش مهمی در دکوراسیون آشپزخانه به سبک شابی شیک داشته باشد.

آشپزخانه به سبک دکوراسیون شابی شیک

طراحی سرویس های بهداشتی در سبک دکوراسیون شابی شیک

به دلیل آنکه تمرکز این سبک از طراحی دوری از تجملات و زرق و برق زندگی مدرن است. انتظار  داشتن کابین دوش، روشویی های جدید و شیرآلات مدرن انتظاری دور از واقعیت است. در این سبک نصب و استفاده از  روشویی های قدیمی و مزرعه ای، لوسترهای آویز، استفاده از پرده های گلدار برای جدا سازی قسمت های مختلف دستشویی و حمام می تواند فضای داخلی سرویس های بهداشتی را به یک دکوراسیون شبای شیک نزدیک کند. در این سبک در صورت  وجود فضای خالی در سرویس ها می توان از انواع میز، آینه و شلف رنگی با ظاهر کهنه هم برای چیدمان در این فضاها استفاده کرد.

سخن‌ پایانی

سبک دکوراسیون شابی شیک یکی از سبک های طراحی  کشورهای اروپای غربی است که در دهه ۸۰ مورد توجه بوده  که در آن از سبک های قدیمی و روستیک برای طراحی فضای داخلی استفاده می شده است. در این سبک تلاش می شود از وسایل ساده و قدیمی با  رنگ های ملایم و خنثی به شکل توامان استفاده شود تا بتوانند فضای داخلی قدیمی را بدور از سبک های سلطنتی و ویکتوریایی بازسازی نمایند و زندگی مدرن و پر زرق و برق را به چالش کشیده از آن حتی المقدور دوری کنند.

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.