Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون سنتی خاورمیانه

دکوراسیون سنتی خاورمیانه

فهرست

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

همان طور که می دانید هر شهر و کشوری فرهنگ خاص خود را دارد و دکوراسیون هر خانه ای نیز برگرفته از فرهنگ اطراف می باشد. با توجه به موقعیت های جغرافیایی خاورمیانه و ویژگی های خاص آن، فرهنگ های مختلفی در این منطقه به چشم می خورد. کشورهایی همچون عربستان، ایران، کویت، فلسطین و … از جمله کشورهای خاورمیانه است که موثرترین فرهنگ ها را به خود اختصاص می دهند. سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از جذاب ترین و متنوع ترین سبک های دکوراسیون است که زیبایی منحصر به فردی را به فضا می بخشد. در زیر المان ها و ویژگی های این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد.

المان های موجود در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

مبلمان دکوراسیون خاورمیانه

در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه اغلب از مبلمان دکواسیون استفاده می کنند. این مبلمان معمولا از جنس چوب است و بر روی آن حکاکی های جذابی وجود دارد که زیبایی چشمگیری را به این مبلمان می دهد. کوسن های این مبلمان رنگارنگ بوده و زیبایی مبلمان را تکمیل می کند. مبلمان سبک خاورمیانه جنسی بسیار مقاوم و بادوام دارد و به خوبی می تواند در برابر ضربه و فشار از خود مقاومت نشان دهد. این مبلمان را می توانید با استفاده از پارچه های رنگی منقوش نیز تزئین کنید.

مبلمان دکوراسیون خاورمیانهظروف مینا کاری شده

ظروف میناکاری و مسی از دیگر المان های بسیار جذاب و مهم در خانه های سبک خاورمیانه است. می توان این ظروف را در تمامی قسمت های خانه قرار داد. ظروف میناکاری شده یکی از هنرهای دست ایرانیان است که جذابیت بالایی دارد. زیبایی منحصر به فردی را برای دکوراسیون خانه به ارمغان می آورد. این ظروف به رنگ آبی بوده و با دکوراسیون های مختلف مانند آیینه قابل هماهنگی است. همچنین استفاده از ظروف فیروزه کوبی نیز از جمله ظروف پرطرفدار در سبک خاورمیانه به شمار می رود که طرح و مدل های بسیار جذابی دارد.

گلیم دست بافت

فرش و گلیم یکی از عناصر جدا نشدنی در دکوراسیون خاورمیانه است که گرمای بسیار جذابی دارد. شما می توانید با استفاده از فرش و گلیم های دست بافت به صورت کامل سطح زمین را پوشانده و از کثیف شدن کفپوش جلوگیری می کند. گلیم ها مقاومت بسیار بالایی دارند و تا سال ها می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین شما می توانید بر اساس رنگ دکوراسیون خانه خود و ابعاد آن مناسب ترین فرش و گلیم را برای تزئین خانه خود به کار ببرید.

 

گلیم دست بافت

مجسمه

مجسمه های رنگی از جنس سنگ و در طرح های حیوانات از دیگر المان های جذاب موجود در خانه های سنتی خاورمیانه است. که در مدت زمان کوتاهی نگاه ها را به خود جذب می کند. کوزه های مسی و شمع های موجود در شیشه های رنگی نیز از دیگر عناصر موجود در خانه های به سبک سنتی خاورمیانه است که بسیار طرفدار دارد.

پارچه های رنگی

پارچه های رنگی می تواند به خانه شما زیبایی منحصر به فردی دارد. شما می توانید از پارچه های رنگی در قسمت های مختلف خانه از جمله مبلمان، رومیزی، روتختی و … استفاده کنید. همچنین برخی از خانه ها نیز از پارچه های سنتی حاصل دست هنرمندان به عنوان قاب استفاده می کنند . و با نصب آن ها بر روی دیوار زیبایی و جذابیت خانه خود را افزایش می دهند. در این حالت شما خانه رنگی و فضایی شاد و پرانرژی را خواهید داشت.

الگو در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

در خانه های سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه از الگوهای هندسی استفاده می شود. استفاد از طرح های اسلامی از دیگر جذابیت های یک خانه سنتی خاورمیانه به شمار می رود. شما می توانید بر روی پارچه های ساده رنگارنگ طرح و نقش های مختلفی را چاپ کرده .  بدین صورت زیبایی خانه را چندین برابر کنید.

نورپردازی در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

یکی از موارد مهمی که در خانه های سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه باید مورد توجه قرار دهید، نورپردازی محیط است. معمولا در این سبک از نورهای طبیعی برای افزایش جذابیت خانه استفاده می کنند. ولی در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی می توانید با به کار بردن نورهای مصنوعی نیز زیبایی خانه خود را افزایش دهید. دقت داشته باشید که نورهای موجود در فضا نه باید زیاد و زننده باشد که چشم را اذیت کند و نه این که کم باشد که فضا را تاریک کند.

 

نورپردازی در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

 

 رنگ های موجود در سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

برای دکوراسیون خانه های سنتی خاورمیانه اغلب از رنگ های شاد استفاده می شود. به همین دلیل خانه های سبک خاورمیانه بسیار پرانرژی و جذاب هستند. قرمز، آبی فیروزه ای، آبی، نارنجی و سبز از جمله اصلی ترین رنگ های به کار رفته در خانه های سبک خاورمیانه است. شما می توانید این رنگ ها را به صورت دو رنگ استفاده کرده و یا ترکیبی از رنگ های مختلف را در این دکوراسیون ها به کار ببرید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.