Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون-خانه-های-کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک

فهرست

دکوراسیون خانه های کوچک

بیشتر افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند دغدغه چیدمان منزل خود را به صورتی دارند که نمی خواهند خانه خیلی کوچک یا دلگیر به نظر برسد. نگرانی در این باره با مقداری فکر و تحلیل این مسئله حل می شود. به طوری که اگر در هنگام طراحی دکوراسیون های داخلی این خانه ها از دقت و دانش کافی برخوردار باشیم و بهره بگیریم می توانیم خانه های کوچک و یا نسبتا کوچک را به خانه هایی بسیار شیک و دل باز تبدیل کنیم.

امروزه بر اثر شرایط اقتصادی و همینطور شرایط شهر نشینی و قیمت خانه ها، اغلب مردم به ناچار ساکن خانه هایی با متراژ کوچک می باشند. همین خانه های کوچک اگر با طراحی درست و سازماندهی شده تزیین و ساخته شوند می توانند بسیار زیبا بوده و حتی از خانه هایی با متراژ های بیشتر نیز زیبا تر به نظر برسند و البته بر عکس نیز می شود باشد، که اگر بدون توجه به این اصول دکوراسیون را طراحی کنید، خانه دچار بی نظمی شده و دلگیر می شود.

طراحی داخلی خانه های کوچک

طراحی و ایده پردازی دکوراسیون خانه های کوچک

در طراحی و ایده پردازی برای سبک چیدمان و انتخاب رنگ در این نوع خانه ها باید دقتی زیادی به خرج داد زیرا با یک انتخاب خلاقانه و به جا می توانیم نتیجه کار را به کلی عوض کنیم و فضای خانه را خیلی بزرگتر متراژی که واقعا دارد نشان دهیم.

طراحی داخلی خانه های کوچک

بیشتر افراد علاقه به رنگ های گرم دارند و اینطور فکر می کنند که این رنگ ها فضای خانه را بزرگ می کنند، در واقع اینطور نیست و به طور عکس عمل می کند. رنگ های گرم فضای خانه را کوچک تر نشان داده و باعث می شود خانه دلگیر تر به نظر برسد. حال سوال اینجاست که برای اینکه خانه دلباز به نظر برسد از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟ پاسخ رنگ های سرد و روشن می باشد.

این رنگ ها با استفاده از جذب نوری کمی که دارند باعث می شوند فکر کنید فضای خانه بزرگتر، زیباتر و دلباز تر به نظر برسد. پس انتخاب رنگ شما باید به فکر وسایل مورد نیاز منزل و هماهنگی آنها با رنگ های دیوار ها باشید و به صورت درست در خانه چیده شوند. در خانه های کوچک به دلیل نبود فضای اضافی از سالن پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن هم استفاده می شود. در این نوع فضا ها اگر خانه شما برای خودتان هست و اجاره ای نیست، میتوان از میز های تلویزیون دیواری استفاده کرد که فضای کمی را اشغال می کنند و بعضی از این میز ها دارای قفسه هایی هستند که می توان از قفسه ها آن نیز استفاده ای بهینه داشت.

میز تلویزیون دیواری

برای مبل نیز برای در این نوع منزل ها بهتر است از مبلمان ال استفاده کنید. یکی دیگر از راه حل های کاربردی برای خانه های کوچک استفاده از قفسه های دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی است.اگر هم می خواهید خانه شما کمی بزرگتر به نظر برسد بهتر از طرح های بدون دیوار یا به اصطلاح پلان باز استفاده کنید. در طراحی های پلان باز به این گونه است که تا حد امکان از گذاشتن دیوار در خانه صرف نظر می کنیم و به جای دیوار از طریق قفسه هایی بخش های مختلف خانه را از یکدیگر جدا می کنیم. به آشپزخانه هایی که با این روش از اتاق نشیمن جدا می شوند، جزیره نیز گفته می شود.

در معماری و طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک نیز از رنگ های روشن استفاده کنید و تا حد امکان وسایل آشپزخانه را به داخل کابینت ها و قفسه ها قرار دهید و از گذاشتن وسیله های اضافی روی قفسه و در معرض دید خودداری کنید.

اتاق خواب

بخش مهم دیگری از منزل شما اتاق خواب می باشد، که به آن باید دقت زیادی داشت. برای اتاق خواب در صورت تمایل به مبلمان های تخت خواب شو بهتر است از این نوع تخت استفاده کنید و برای دراور و میز هم بهتر است از میز هایی استفاده کنید که بتوان آن ها را به داخل فرورفتگی های اتاق جا داد تا جای کمتری گرفته شود.

اتاق خواب کوچک

نور پردازی دکوراسیون خانه های کوچک

نور پردازی مسئله بسیار مهمی در خانه های کوچک به شمار می رود ،به گونه ای که هرچه نور خانه شما بیشتر و خانه شما نورپردازی بهتری داشته باشد، خانه بزرگتر به نظر می رسد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.