Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون حمام به سبک مدرن و سنتی

دکوراسیون حمام به سبک مدرن و سنتی

فهرست

حمام یکی از بخش های بهداشتی و مهم در هر ساختمانی است. جایی که در آن نظافت جسمانی در کنار آرامش روانی اتفاق می‌افتد. جایی که خستگی های جسمانی را با یک دوش آب گرم می زداید. چیدمان و طراحی دکوراسیون این بخش در کنار سایر فضا سازی ها مهم است. برای فضا سازی حمام همواره دو سبک مدرن و سنتی مد نظر بوده است. زیبایی و تمیزی این فضا بر آرامش روحی و روانی دریافتی از آن موثر می باشد. اما انتخاب سبک دکوراتیو آن موضوعی شخصی بوده و به سلیقه خود فرد وابسته است.  در ادامه این مبحث، به ارائه نکات طراحی دکوراسیون حمام به سبک مدرن و سنتی می پردازیم.

سبک مدرن یا سنتی؟؟

قبل از طراحی دکوراسیون حمام بایستی بین سبک مدرن و سنتی دست به انتخاب زد.  کدام یک باب میل شماست؟؟ از کدام یک آرامش دریافت می کنید؟؟ روحیه شما با کدام سبک هم خوانی دارد؟؟ از ترکیب و هارمونی کدام یک لذت می برید؟؟ حمام نیز مانند سایر قسمت های یک ساختمان بایستی دکور مناسب خود  را داشته باشد.

· طراحی دکوراسیون حمام به سبک سنتی

سبک سنتی و کلاسیک در طراحی و دکوراتیو فضا با سبک های نوین تفاوت دارد. یک سبک سنتی پر از رنگ های متنوع و شاد است. ترکیب رنگی وسیع و شلوغی را به خود اختصاص می دهد.  در کنار این رنگ بندی متنوع از وسایل با لبه های کار شده استفاده می شود. کاشی ها طرح دار هستند و نقش و نگارهایی زیبا دارند. استفاده از فلز در شیرآلات به چشم می خورد. برای دکوراتیو از تزئینات بیشتری بهره گرفته اند. جزئیاتی ظریف در کنار هم این سبک را کامل می کنند. وسایل این محیط اعم از روشویی، کمد یا کابینت ، وان و حتی صندلی و مبلمان، لبه های کار شده دارند. گچ بری های قدیمی را به خاطر آورید. این خصلت ها مشخصه های این سبک دکوراتیو می باشند.

· طراحی دکوراسیون حمام به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن تفاوت فاحشی با سبک سنتی و پر از رنگ کلاسیک دارد. دیکر خبری از رنگ بندی متنوع، طراحی ها و کنده کاری ها نیست. بسیار ساده بوده و بیشتر از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری بهره گرفته اند.  رنگ بندی ساده و به دور از شلوغی دارد. البته گاهی از رنگ های شاد در ساختار کابینت ها و .. کمک گرفته می شود. حضور گل و گیاه و گلدان هایی سبز مناسب این سبک می باشد. دیوارهایی گاها مجهز به تابلو و یا کاغذ دیواری دارد. آینه ها در این جا قدی و بزرگ، شیک و خاص هستند. راحتی و آرامش روانی در این فضا حاکم می باشد.

 

دکوراسیون مدرن حمام

نکات مربوط به طراحی دکوراسیون حمام

حالا دیگر با ویژگی ها و خصایص سبک های سنتی و مدرن در طراحی دکوراسیون آشنا شدیم. برای داشتن دکور و تجهیزات بهداشتی مناسب برای این فضا بایستی به چند نکته توجه نمود.

· دیوارپوش حمام

برای پوشش دیوار و کف حمام از کاشی و سرامیک استفاده می شود. بهترین گزینه برای مقاومت در برابر رطوبت درونی این فضا می باشد. در کنار رنگ که متناسب با هر سبک می باشد به ابعاد و طرح آن ها توجه نمایید.   گاهی خطوط و طراحی کاشی سبب کوچک تر و یا بزرگ تر دیده شدن فضای درونی حمام می شود. البته جدا از نوع سبک دلخواه خود، سعی کنید از رنگ های روشن نیز بهره بگیرید. کثیفی ها در رنگ های روشن زودتر نمایان، تشخیص و البته رفع خواهند شد.

· شیرآلات بهداشتی حمام

شیرآلات حمام به مجموعه دوش و دستگیره ها و سیستم روشویی آن گفته می شود. برای سبک های مدرن و سنتی، نوع طراحی شیرآلات خاص و منحصر به فرد است. باید به جنس و کیفیت این گروه از محصولات توجه شود. تنوع ساختاری، جنس و قیمتی در این مورد بسیار وسیع است. بنابراین دست شما در انتخاب و پیدا نمودن گزینه مطلوب کاملا باز می باشد.

· کمد و یا کابینت

در فضای درونی هر حمامی وسایل گوناگونی به کار گرفته می شود. وسایل و تجهیزات بهداشتی و آرایشی در این جا وجود دارند. سشوار یکی از این وسایل مرتبط است. شامپو و انواع شوینده های بدن، پوست و مو نیز مورد نیاز و ضروری هستند. حوله و خشک کننده های مناسب رطوبت و آب بدن، نیز نمونه ای دیگر می باشد. به طور حتم حجم وسایل موجود در این محیط کم نیست. به طور مثال صابون ها و لوسیون ها را در نظر بگیرید. این وسایل بایستی جای مشخصی داشته باشند. کمد و کابینت یا قفسه بندی می تواند به شما کمک کند. یک فضایی بلا استفاده را به کار بگیرید. دیواری بدون استفاده، گوشه ای غیر کاربردی و زیر آینه می تواند جای مناسبی برای کمد یا قفسه باشد.

· منبع نور حمام

برای روشنایی و نورپردازی حمام در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن و سنتی، از تجهیزات متفاوتی بهره می گیرند. لوستر ظریف برای نمای سنتی هم خوانی مؤثرتری دارد. حال آن که دیوار کوب ها در طراحی دکوراسیون مدرن جالب ترند.

· آینه در حمام

یک بخش مهم دیگر در طراحی دکوراسیون حمام، آینه ها هستند. در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن آینه قدی خودنمایی می‌کند. در یک دکور سنتی بدین شکل نیست. البته استفاده زیاد از آینه ها برای این فضا مطلوب نیست و سردرگمی می آورد.

جمع بندی

حالا دیگر تفاوت های طراحی دکوراسیون حمام به سبک مدرن و سنتی شفاف شد. همه چیز در گرو سلیقه و راحتی شماست. البته میزان متراژ در دسترس نیز در انتخاب های گوناگون نقش ایفا می کند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.