Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون با رنگ های متضاد

دکوراسیون با رنگ های متضاد

فهرست

زیبایی دکوراسیون با رنگ های متضاد

طراحی دکوراسیون و ایجاد تغییرات مثبت در آن می تواند تاثیرات بسیاری بر روی روحیه شما بگذارد. استفاده از تکنیک رنگ های متضاد خلاقانه ترین راه برای این کار به شمار می رود. این کار جادو می کند و از نظر بصری فوق العاده عالی عمل می نمایند. در نتیجه دکوراسیون با رنگ های متضاد طرفداران بسیاری دارد. بنابراین تنها کافیست که به خوبی با انواع رنگ ها و متضاد آن ها آشنا شوید تا به خوبی با تاثیرات آن آشنا شوید. در این بخش با بیان زیبایی دکوراسیون با رنگ های متضاد تنوعی بسیار بالا را در خانه به وجود بیاورید.

تضاد رنگی سیاه و روشن

دو رنگ سیاه و سفید یکی از بی نظیرترین و شگفت انگیزترین رنگی است که می توانید تحت عنوان دکوراسیون با رنگ های متضاد در ساختمان خود استفاده کنید. سفید و سیاه دو رنگ خنثی هستند که عالی به نظر می رسند و با هر رنگی قابل ست شدن است. ولی در صورتی که این دو رنگ در کنار یکدیگر قرار گیرند، چشم ها را به سرعت به خود جذب می کنند. با توجه به این که رنگ مشکی پس از مدتی فضا را کسل می کند، بهتر است رنگ سفید را بیشتر به کار ببرید. به عنوان مثال می توانید مبلمان خود را به رنگ سفید خریداری کنید و از کوسن های مشکی در آن استفاده نمایید.

دکوراسیون با رنگ های متضاد

دکوراسیون با رنگ های متضاد و استفاده از رنگ های تیره و روشن

برای ایجاد تضاد رنگی در خانه می توانید از یک طیف رنگی به صورت تیره و روشن استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما رنگ آبی را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کرده اید، با استفاده از آبی تیره و روشن می توانید دکوراسیون با رنگ های متضاد بسیار جذاب را ایجاد نمایید. گسترش استفاده از دو رنگ تیره و روشن به سلیقه و نظر شما بستگی دارد و هم می توانید این رنگ را به صورت مساوی در خانه به کار ببرید و هم این که می توانید از یکی از این رنگ ها به سلیقه خود بیشتر استفاده نمایید.

دکوراسیون با رنگ های تیره و روشن

تضاد رنگ گرم و سرد

رنگ سرد مانند آبی و سبز و رنگ گرم همچون قرمز و نارنجی می توانند بسیار ایده آل باشند. شاید بسیاری از افراد ندانند که رنگ های گرم و سرد تا چه میزان می توانند زیبا و جذاب باشند ولی کمتر کسی این ریسک را قبول می کند که این دو رنگ را در کنار هم استفاده نمایند. ولی برای این کار ابتدا رنگ اصلی را انتخاب کنید و بر اساس آن مناسب ترین رنگ متضاد را استفاده نمایید.

رنگ های مکمل متضاد

استفاده از رنگ های مکمل متضاد تکنیکی ایده آل برای دکوراسیون منزل به شمار می رود. رنگ هایی همچون بنفش، سبز، نارنجی، قهوه ای و … از جمله رنگ های مکمل بسیار پراستفاده می باشد. طراحی این رنگ ها برای دکوراسیون نیاز به شناخت رنگی بسیاری دارد. به همین دلیل شما ابتدا باید رنگ مکمل را شناسایی کرده و ترکیب رنگی آن ها را بدست بیاورید. سپس  بر اساس دو رنگ ترکیب شده، رنگ متضاد آن را تشخیص دهید. برای این که بتوانید به صورت کاملا هوشمندانه و صحیح از رنگ مکمل متضاد استفاده کنید بهتر است با یک طراح دکوراسیون متخصص مشورت نمایید.

رنگ های مکمل متضاد

تضاد رنگ در کابینت ها

کابینت ها یکی از مهم ترین لوازم موجود در آشپزخانه است که شما می توانید به صورت متضاد از آن بهره ببرید. امروزه استفاده از کابینت های با رنگ متضاد رواج بسیاری پیدا کرده و سفارشات بسیاری دارد. کابینت های متضاد نمایی بسیار متفاوت و جذاب را برای آشپزخانه به ارمغان می آورند و بسیاری از طراحان از این روش برای افزایش نمای ساختمان خود استفاده می کنند.

تضاد رنگ در کابینت ها

بهترین رنگ متضاد کدام است؟

شناخت بهترین رنگ متضاد در ساختمان اهمیت بسیاری دارد. ولی پیش از این کار باید به روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. همچنین می توانید سلیقه و نظر خود را نیز در این کار دخالت دهید. دو رنگ سفید و سیاه معمولا بیشترین طرفدار را در بین طراحان دکوراسیون دارد. در نتیجه شناخت شما از رنگ ها تاثیر بسیار عالی داشته و نتیجه ای بی نظیر را به ارمغان می آورد.

decorating with The best contrasting colors

چه رنگ های متضادی با یکدیگر هماهنگی دارد؟

برای این که به خوبی از رنگ های متضاد  در دکوراسیون بهره مند شوید، باید بدانید که رنگ های متضاد هماهنگ با یکدیگر کدام است. ولی برای این که نمای شما بسیار جذاب تر و زیباتر شود توصیه می کنیم رنگ های روشن را بیشتر استفاده کنید. رنگ های روشن نه تنها فضا را زیباتر می کند و حس و حالی مثبت به فضا می بخشد، بلکه باعث بزرگ تر نشان دادن فضا خواهد شد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.