Whatsapp

مشاوره رایگان

تمیز کردن روشویی

تمیز کردن روشویی

فهرست

نحوه تمیز کردن روشویی بهداشتی

در اطراف ما، تمیزی و نظافت سطوح مختلف برای حفظ سلامتی و امنیت جسمانی ضروری است. سطوح، قابلیت انتقال آلودگی ها و میکروارگانیسم های آلوده را دارند. نفوذ آلودگی ها به بدن انسان می تواند دردسر خلق نماید. ضمن این که کثیفی یک سطح، منظره اطراف خود را ناخوشایند و منزجر کننده خواهد نمود. یکی از این سطوح مهم و نیازمند پاکیزگی، روشویی ها می باشد. روشویی بهداشتی برای نظافت دست، صورت، دهان و دندان به کار گرفته می شود. از شواهد چنین بر می آید که تا حد زیادی با جسم فرد سرو کار دارند. روشویی بهداشتی می تواند کثیف، دارای جرم و مملو از میکروب باشد. گاهی نیز رنگ آن به زردی گرایش پیدا می کند. تشخیص این که یک چنین فضایی آلوده است، چندان سخت نیست. کافیست یک نگاه کلی به آن بیندازید. اما نحوه تمیز کردن روشویی بهداشتی چگونه است؟

روش های خانگی تمیز کردن روشویی بهداشتی

برای تمیز کردن روشویی بهداشتی نیازی نیست کار سختی انجام دهید. چندین روش خانگی موثر و بسیار ساده در این جهت وجود دارد. با کمک این روش ها می توانید چند وقت یک بار اقدام به نظافت این محصولات نمایید. حفظ سلامتی و داشتن محیطی تمیز و زیبا دو نتیجه مهم برای این اقدامات است. در این راستا، مواد شیمیایی همانند سفید کننده ها و جرم گیرها توصیه نمی شوند. این ترکیبات شیمیایی به سطوح روشویی بهداشتی آسیب زیادی وارد می کنند. ضمن این که امکان نشت آن ها به سیستم تنفسی فرد وجود دارد. ریه و مجاری تنفسی را به خطر می اندازند. بنابراین بهتر است این روش ها به حاشیه بروند.

· آب لیمو

آب لیمو عصاره ترشی از لیمو می باشد. ماده ای طبیعی که دارای خاصیت ضعیف اسیدی است. یکی از پاک کنندگان طبیعی چربی، جرم و زنگ زدگی ها، آب لیمو می باشد. اما استفاده از این ماده در روش های خانگی به شکل های مختلفی صورت می گیرد.

  • می توانید به تنهایی از آب لیمو استفاده نمایید. روشویی بهداشتی سرامیکی یا فلزی در این خصوص فرقی ندارد. با کمک دستمال آغشته به آب لیمو روی لکه ها و نقاط آلوده بکشید. کم تر از نیم ساعت بگذارید بماند و به کمک اسکاچ نرم و دستمال مرطوب آن را پاک کنید.
  • ترکیب آب لیمو و نمک می تواند در جرم زدایی روشویی ها موثر باشد. کافیست یک لیمو را از وسط نصف کنید. سپس سطح آن را به نمک آغشته نمایید. حالا روی نواحی جرم دار و آلوده بکشید. درخشندگی، پاکیزگی و براق شدن سطوح، شما را متحیر می کند.
  • اگر یک چهارم فنجان آب لیمو را با یک و نیم فنجان جوش شیرین ترکیب موثری خواهد بود. به کمک دستمال این ترکیب را روی سطوح مورد نظر بکشید. البته تنها نکته مهم این است که سریعا آن را بشویید و پاک نماید. به هر حال هر چقدر هم ک آب لیمو خاصیت اسیدی ضعیفی داشته باشد باز هم بی خطر نیست. می تواند سبب رنگ پریدگی شود و یا آسیب ساختاری وارد نماید.

· سرکه

دومین روش خانگی تمیز کردن روشویی بهداشتی به کمک یک ماده طبیعی دیگر صورت می گیرد. سرکه نمونه ای دیگر از مواد خوراکی اسیدی است. البته استفاده از این ماده به تنهایی صحیح نیست. این ماده را با آب به نسبت یک به دو مخلوط کنید. به طور مثال یک فنجان سرکه را را با دو فنجان آب مخلوط نمایید. محلول آماده شده را روی نواحی مورد نظر اسپری نمایید. اجازه بدهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند و با دستمال مرطوب آن را پاک کنید. بعد از این کار، آن را به خوبی بشویید. این ترکیب در حذف آلودگی ها و ضدعفونی نمودن سطوح بسیار موثر است. ضمن این که سطوحی درخشان و براق بر جای می گذارد.

· جوش شیرین

در کنار سرکه و آب لیمو، جوش شیرین نیز برای تمیز نمودن روشویی بهداشتی به کار می رود. این روش سنتی و خانگی در زدودن رنگ زرد و جرم گیری این محصولات نقش خوبی ایفا می کند. قبل از استفاده از آن، روی سطح مورد نظر را با آب گرم بشویید. سپس با کمک یک اسکاچ نرم این ماده را روی سطوح بکشید. حالت خمیری و گلوله گلوله پیدا می کند. اجازه بدهید مدتی بماند. با کمک دستمال و آب سرد این ماده را بشویید. با دستمالی خشک سطح را خوب خشک نمایید. این ماده قدرت آسیب رسانی زیادی دارد. به همین دلیل نسبت به سرکه و آب لیمو در درجه اهمیت پایین تری قرار می گیرد.

· صابون

گاهی جنس روشویی بهداشتی به نحوی است که نمی توان از ترکیباتی چون سرکه و آب لیمو استفاده نمود. خاصیت اسیدی آن ها معایب و ضرر بیشتری به همراه خواهد داشت. به خصوص نمونه های فلزی در این زمینه با محدودیت روبرو هستند. نگران نباشید. مقداری صابون مایع و یا صابون معمولی می تواند به شما کمک کند. با آب گرم و صابون آلودگی ها را بزدایید. برای تمیز کردن روشویی بهداشتی راهکاری موثر است.

جمع بندی

حفظ پاکیزگی و تمیز نمودن روشویی بهداشتی به شکل های مختلفی صورت می گیرد. در این جا سعی شد از معمول ترین و ساده ترین روش های خانگی صحبت شود. با این روش ها ضمن حفظ بهداشت و سلامت محیط، به ماندگاری بیشتر روشویی بهداشتی خود کمک می کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.