Whatsapp

مشاوره رایگان

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو

فهرست

تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو

تمامی افراد به دنبال خانه ای هستند که در آن آرامش بگیرند. ولی آیا می دانید که شرط آرامش بخش بودن خانه چیست؟ طراحی دکوراسیون اصولی می تواند آرامش و زیبایی را به شما هدیه دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد بر روی المان و چیدمان خانه تاکید بسیاری دارند. چیزی که باعث ایجاد سردرگمی در خانه می شود، عدم تناسب بین عناصر و رنگ های موجود در خانه است. در حال حاضر سبک های بسیاری برای طراحی فضای خانه وجود دارد که دو سبک بوهو و روستیک از جمله محبوب ترین و ساده ترین سبک دکوراسیون می باشند. ما با بیان تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو می خواهیم به شما کمک کنیم تا دکوراسیونی زیباتر داشته باشید. پس ما را همراهی کنید.

سبک روستیک چیست؟

پیش از این که بخواهیم تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو را بیان کنیم، باید ابتدا تعریف مختصری از این دو سبک را برای شما عنوان کنیم. سبک روستیک در واقع همان سبک روستایی نه به شیوه فقیرانه و نمور که در ذهن شما است. روستاهای امروزه همانند شهرها پیشرفت چشمگیری داشته اند. بنابراین سبک روستایی نیز از این پیشرفت جا نمانده و تغییراتی در آن ایجاد شده است. در خانه های به سبک روستیک از تمامی عناصر و اکسسوری ها ، میز و صندلی ، قفسه و تخت خواب به صورت خام و طبیعی استفاده می شود. چوب یکی از اصلی ترین المان اصلی در خانه های روستیک است که به صورت خام به کار می رود. در واقع شما برای اجرای سبک روستیک در خانه خود نیازی به پرداخت هزینه بالایی ندارید و با استفاده از چند اکسسوری ساده و ارزان قیمت می توانید به چیدمانی بسیار شیک و زیبا دست یابید.

سبک روستیک چیست؟

 

سبک روستیک چیست؟

پیش از این که بخواهیم تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو را بیان کنیم، باید ابتدا تعریف مختصری از این دو سبک را برای شما عنوان کنیم. سبک روستیک در واقع همان سبک روستایی نه به شیوه فقیرانه و نمور که در ذهن شما است. روستاهای امروزه همانند شهرها پیشرفت چشمگیری داشته اند. بنابراین سبک روستایی نیز از این پیشرفت جا نمانده و تغییراتی در آن ایجاد شده است. 

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو چیست؟

یکی از اصلی ترین تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو در رنگ این دو دکوراسیون است. در دکوراسیون روستیک اغلب از رنگ های موجود در طبیعت همچون قهوه ای استفاده می شود و هیچ یک از عناصر و لوازم موجود در این سبک رنگی مصنوعی ندارد.

سبک بوهو

بوهو نیز از دیگر سبک های بسیار شیک و جذاب برای دکوراسیون خانه است که می تواند به خانه شما زیبایی چشمگیری ببخشد. این طرح برگرفته از طرح و نقوش کولی ها و قبایل عشایری می باشد که انتخاب را برای طراحان راحت تر می کند. در این سبک دکوراسیون از رنگ ها شارپ و پر حرارت همچون قرمز و طلایی استفاده می شود و بر روی دیوارهای این خانه ها عناصر بسیاری وجود دارد که به صورت کامل سطح دیوار را پوشش می دهد. سبک دکوراسیون بوهو از هیچ قانون خاصی پیروی نمی کند و از این رو می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و هیجان انگیز باشد. در صورتی که از جمله افرادی هستید که به سبک های شلوغ و پر انرژی علاقه دارید، قطعا این سبک دکوراسیون می تواند نظر شما را جلب کند.

سبک بوهو

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو در رنگ 

یکی از اصلی ترین تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو در رنگ این دو دکوراسیون است. در دکوراسیون روستیک اغلب از رنگ های موجود در طبیعت همچون قهوه ای استفاده می شود و هیچ یک از عناصر و لوازم موجود در این سبک رنگی مصنوعی ندارد. در مقابل سبک بوهو رنگ های گرم همچون قرمز، سرخابی، زعفرانی، دارچینی، عنابی و … به کار می رود. همچنین شما می توانید برای افزایش جذابیت خانه های به سبک بوهو از رنگ های خنثی نیز در کنار رنگ های گرم استفاده کنید.

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو نقوش 

تمامی نقوش موجود در سبک روستیک به صورت طبیعی است و هیچ آثار دستی و پر زرق و برق در این سبک مشاهده نخواهید کرد. برعکس سبک بوهو تماما برگرفته از هنر دست می باشد و شما می توانید اصالت المان های موجود در این سبک خانه ها را از روی نقوش و جزئیات موجود بر روی عناصر آن تشخیص دهید. به عنوان مثال کفپوش خانه های بوهو اغلب از فرش و گلیم است ولی کفپوش خانه های روستیک از پشم و عناصری از این قبیل می باشد.

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو نقوش 

تفاوت دیزاین روستیک با بوهو در استفاده از اکسسوری 

در خانه های روستیک اغلب از اکسسوری های خام و ساده و بدون هیچ نقش و نگاری استفاده می شود. دیوار این خانه ها به صورت ساده طراحی شده و شما تجملات کمتری را بر روی آن مشاهده می کنید. ولی خانه های سبک بوهو اغلب دارای دیوارهای شلوغ و پر زرق و برق هستند و عناصر موجود در این سبک حاصل هنرنمایی زنان عشایر و سایر هنرمندهای موجود در ایران است که با استفاده از نقوش زیبا و رنگ و لعابی دیدنی تزئین شده است.

سبک روستیک یا بوهو کدام بهتر است؟

قطعا تا این بخش از مقاله با بیان تفاوت دیزاین فضای روستیک با بوهو توانستید این دو سبک را شناخته و به درکی عمیق از تفاوت بین این دو سبک برسید. انتخاب بین دو سبک روستیک و بوهو به سلیقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که به عناصر ساده و بی آلایش علاقمند هستید برای شما سبک روستیک بهترین گزینه می باشد. ولی در صورتی که گرمای خانه و استفاده از نقوش برای شما یکی از ملاک های اصلی خانه است، می توانید سبک بوهو را در خانه خود پیاده کنید.

سبک روستیک یا بوهو

 

۴.۶/۵ - (۲۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.