Whatsapp

مشاوره رایگان

تفاوت بوفه چوبی و فلزی در دکوراسیون منزل

فهرست

در بین تمامی ابزارها و لوازم موجود در منزل، بوفه جذابیت بیشتری دارد. بوفه و ویترین ابزاری است که در آن لوازم تزئینی قرار می دهند و تاثیر بسزایی بر روی زیبایی خانه می گذارند. بوفه ها معمولا در دو جنس فلزی و چوبی در بازار موجود هستند که هر کدام دارای نمایی بسیار شیک و زیبا می باشند. ولی آیا تفاوت بوفه چوبی و فلزی در دکوراسیون منزل را می دانید؟ در زیر این دو بوفه را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا بتوانید خریدی راحت تر داشته باشید.

بوفه چوبی چیست و چه کاربردی دارد؟

بوفه های چوبی همان طور که از نامش مشخص است، از جنس چوب بوده و گرمای خاصی را به خانه می بخشد. این بوفه را می توان با انواع نماهای ساختمان هماهنگ کرد. معمولا این بوفه ها از چوب های مختلفی تولید می شوند که تعیین کننده کیفیت این بوفه ها می باشند. معمولا بوفه های چوبی را می توان با مبلمان و کفپوش خانه هماهنگ کرد و جلوه جذابی را به آن بخشید. بوفه های چوبی به صورت مدرن و کلاسیک طراحی می شوند. بوفه های چوبی مدرن به صورت ساده و بدون هیچ نقش و نگاری طراحی می گردند و بوفه های کلاسیک دارای نقش و نگار زیادی هستند و مدل های مختلفی دارند.

تفاوت بوفه چوبی و فلزی در دکوراسیون منزل

بوفه فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟

بوفه های فلزی از جنس فلز هستند و می توان آن را در طرح و رنگ های مختلفی تولید کرد. این بوفه ها را می توان با نمای عسلی و مبلمان هماهنگ کرد و دکوراسیونی زیبا را طراحی نمود. بوفه های فلزی انعطاف پذیری بالایی دارند و این امکان وجود دارد که آن را به اشکال مختلفی طراحی کرده و نمای متفاوتی را ایجاد کرد. بوفه های فلزی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند و به آسانی آسیبی نمی بینند.

بوفه چوبی بهتر است یا فلزی؟

انتخاب بوفه چوبی و فلزی به سلیقه و نوع دکوراسیون شما بستگی دارد. معمولا استفاده از بوفه های چوبی برای دکوراسیون رایج تر است ولی امروزه برخی از افراد از این بوفه ها برای افزایش زیبایی ساختمان استفاده می کنند. فرقی نمی کند که شما بوفه چوب در دکوراسیون به کار می برید یا بوفه فلزی، در هر دو صورت بوفه ها تاثیر بسزایی بر روی زیبایی دکوراسیون منزل دارند و می توانید با قرار دادن لوازم دکوری خود در داخل آن نمایی فوق العاده عالی را برای خانه به ارمغان بیاورید.

بوفه چوبی مدرن

بوفه های چوبی مدرن معمولا به صورت ساده طراحی می شوند و درب آن دارای دسته مخفی بوده و فضای کمی را اشغال می کنند. همچنین قاب دور این بوفه ها ظریف و نازک هستند و می توان به راحتی از تمامی زوایا لوازم چیدمان شده در داخل آن را مشاهده کنید. بوفه های چوبی مدرن فاقد کنده کاری می باشند و فرم های آن اغلب به صورت ساده و یا فانتزی هستند. در واقع شما می توانید با قرار دادن این بوفه ها در پذیرایی های مدرن، خانه را از حالت یکنواختی خارج کنید.

بوفه چوبی کلاسیک

بوفه های چوبی کلاسیک با طرح و مدل های خود چشم ها را خیره می کنند. این بوفه ها  معمولا دارای پایه های بلند هستند و در بالای آن تاجی پرنقش و کنده کاری شده مشاهده می شود. بوفه های چوبی به فضای بیشتری نیاز دارند و به دلیل استفاده از چوب های مرغوب و پر نقش و نگار، دارای وزن بالایی نیز می باشند. در واقع بوفه های کلاسیک همان بوفه های سلطنتی هستند که در بین طراحان دکوراسیون بالاترین طرفدار را دارند و برای دکوراسیون های کلاسیک بهترین گزینه به شمار می روند. همچنین اغلب بوفه های کلاسیک به صورت دو رنگ طراحی می شوند و در آن رنگ چوب با رنگ طلایی به صورت ترکیبی به کار می رود.

تفاوت بوفه چوبی و فلزی در دکوراسیون منزل

بوفه فلزی مدرن

بسیاری از افراد در هنگام صحبت از بوفه های فلزی یاد بوفه های سنگین قدیمی می افتند که فضای زیادی را اشغال می کرد و محتویات داخل بوفه نمای چندانی نداشت. ولی بوفه های فلزی مدرن با جذابیت بالای خود تمامی این ویژگی ها را نقض کردند. این بوفه ها به صورت کاملا ساده طراحی شده اند و فاقد قاب و فریم می باشند. به همین دلیل تمامی لوازم دکوری شما به راحتی و حتی از نمای دور نیز قابل مشاهده است. همچنین این بوفه ها وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی می توان آن را جابجا کرد.

بوفه فلزی کلاسیک

بوفه های کلاسیک فلزی دارای نقش و نگارهای بسیار جذابی هستند و طرح های موجود بر روی این بوفه ها به صورت چشمگیری خود را نشان می دهند. بوفه های فلزی کلاسیک همانند بوفه های چوبی دارای تاج های منقوش هستند و درخشش بسیار جذابی را به چشم بیننده منتقل می کنند. شما می توانید رنگ این بوفه ها را با سایر دکوراسیون منزل هماهنگ کرده و زیبایی خانه را دو چندان کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.