Whatsapp

مشاوره رایگان

ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

فهرست

ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه­ ای محسوب می­­شود و مورد استفاده تمامی افراد خانواده. برای داشتن آشپزخانه­ ای ایده­ ال نیاز است نکات و مواردی رعایت شود و در صورت کوچک بودن فضا از ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه استفاده کرد. این نکات که شامل: طراحی دکوراسیون آشپزخانه، رنگ غالب در آشپزخانه، میزان نور پردازی، انتخاب و چیدمان وسایل جانبی (اعم از: ست کفگیر ملاقه ها، قابلمه­ ها، دستگیره­ ها و…)، نوع کابینت­ های مورد استفاده و بسیاری مواردی دیگراست؛ در زیبایی و بزرگ یا کوچک جلوه دادن آشپزخانه بسیار حائز اهمیت هستند.

امروزه به دلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی و کاهش متراژ خانه­ ها، به طبع مساحت آشپزخانه­ ها نیز کاهش میابند. مسئله حائز اهمیت این است که چگونه این فضای محدود را به گونه­ ای طراحی کنیم که بزرگ، زیبا و جادار به نظر برسد. بنابراین مهم است از چه متریال­ی و چگونه استفاده کنیم. داشتن اطلاعاتی در این زمینه کمک می­کند تا از فضایی که در اختیارمان قرار دارد بهترین استفاده را ببریم. مادر این نوشتار، به شما خواهیم گفت که چه کارهایی را انجام دهید تا فضای آشپزخانه­ ی تان بزرگ و زیبا جلوه کند. در ادامه با ما همراه شوید.

۱- رنگ و میزان تاثیر گذاری در ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

با رنگ ­ها و شیوه­ ی درست بکار بردن آنها جذابیت را برای آشپزخانه ­ی خود به ارمغان بیاورید. رنگ­ها تاثیراتی بسیاری در روحیات و محیط زندگی­مان دارند. استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه، مساحت فضا را از نظر بصری توسعه می‌دهد. نعناعی، کرمی، آبی پودری و یا خاکستری کبوتری نیز از معدود رنگ­هایی هستند که برای استفاده در فضاهای کوچکی چون آشپزخانه، ایده آل می­باشند. این پالت رنگ ملایم و خنثی می‌تواند فضاهای کوچک را بزرگتر از قبل نشان دهد. اگر تمایلی به استفاده از این رنگ­ها ندارید، رنگ سبز ملایم یا زرد روشن استفاده نمایید. البته میزان استفاده از این رنگ­ها، می تواند بنا به ابعاد و اندازه­ ی آشپزخانه شما متفاوت باشد. با توجه به نکات گفته شده مهم است شما چه رنگی را برای آشپزخانه­ ی خود بر میگزینید.

۲-  کابینت­ها و میزان تاثیرگذاری آن در آشپزخانه.

  • از کابینت­ های بلند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کمک بگیرید.

از بهترین روش ها برای افزایش فضا در آشپزخانه­ های کوچک، در نظر گرفتن تعدادی از کابینت­ ها، از کف تا سقف آشپزخانه است. این کار کمک می­کند تا علاوه بر بلند نشان دادن سقف، قفسه های بیشتری نیز در اختیارتان قرار بگیرد.

  • از کابینت­ها، شلف­ها و قفسه ­های روباز استفاده کنید.

اگرچه ممکن است بعضی‌ها از این نوع زیاد استقبال نکنند اما این روشی هوشمندانه و انکار ناپذیر، برای نگهداری وسایل در آشپزخانه هایی با مساحت کم می­باشد. کابینت های روباز نه تنها باعث بزرگتر و دل بازتر شدن آشپزخانه­ های کوچک از نظر بصری می‌شوند، بلکه سبب می‌شوند تا دسترسی به ضروریات و وسایل آشپزخانه به راحتی و به سهولت صورت گیرد.

  • ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه بابه کار بردن آینه ­ها، در کابینت و هود

استفاده از کابینت هایی با درهای آینه ­ای در آشپزخانه کمک می­کند تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. همچنین میتوان به جای استفاده از آینه، از درب های شیشه ­ای، برای کابینت­ها به کار برد. درون کابینت های درب شیشه­ ای را ظروف کریستالی و  یا شیشه­ ای قرار دهید تا درخشش آن ها فضای آشپزخانه را نیز روشن تر نماید.

  • بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه با کابینت براق و رفلکس کننده.

سطوح درخشانی نظیر استیل ضد زنگ، پلی اورتان دو جزئی(two-pack)  و تایل­های سرامیکی علاوه بر افزودن جذابیت و ظاهر پر زرق و برق آشپزخانه، نورهای مصنوعی و طبیعی را نیز تقویت کرده سبب می­شود تا فضا از آن چه که هست بزرگتر به نظر برسد.

ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

۳- نور پردازی و میزان تاثیر گذاری آن در آشپزخانه.

از مهمترین المان­ های بزرگتر جلوه دادن فضای آشپزخانه­ ها مسئله­ ی اصولی و درست نور پردازی می­باشد. اگر آشپزخانه­ ی تان از فضا و میزان نور کافی برخوردار نیست، با ما باشید تا چند ایده­ ی جالب را برایتان بیان کنیم:

  • تعبیه­ ی پنجره و استفاده از نور طبیعی.
  • استاده از نور پردازی ­های خطی، نزدیک سقف و در بالای کابینت­ها.
  • استفاده از آویزها و لوسترهای چندتایی برای نور دهی و جذابیت بیشتر.
  • نور پردازی کابینت­ها، با لامپ­های هالوژنی.

در بخش بالای کابینت­ها از نور پردازی مصنوعی و مناسب استفاده کنید تا زمان روشن آنها، فضا شیک و روی سطح کابینت ها روشن شود و فضایی شیک به وجود آورد. علاوه بر این، باعث می­شود تا ارتفاع سقف بلندتر و فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

  • استفاده از نورهای مخفی.

نورهای مخفی مناسب است برای فضای زیرین کابین­تهای طبقه­ ی بالا که انعکاس نور آن به کف و سقف موجب روشن تر شدن فضا می­شود. از دیگر ویژگی­ های نورهای مخفی می­توان به حرارت کم و صرفه جویی در مصرف برق اشاره نمود.

  • تنظیم موقعیت قرار گیری چراغ های نصب شده روی سقف.

۴- استفاده از پنجره در ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

اضافه کردن پنجره یا فرماسیونی به شکل پنجره، باعث می­شود تا هم نور طبیعی محیط افزایش یابد، هم هوای محیط عوض شود و هم فضای آشپزخانه بزرگتر نشان داده شود. در صورتی که در آشپزخانه تان پنجره وجود دارد و تمایل به استفاده از پرده دارید، بهتر است از پرده­ هایی نازک، کم چین و ساده استفاده کنید تا راه ورود نور طبیعی به داخل گرفته نشود.

ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

۵- تاثیر سقف در ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

همواره سقف آشپزخانه را با رنگ­های روشن رنگ آمیزی کنید. مهم نیست از چه ترکیب رنگی در آشپزخانه استفاده می­کنید، سقف را همیشه سفید نگه دارید تا آشپزخانه­ ی کوچک­تان بزرگ جلوه کند. اگر می توانید با تاباندن اندکی نور غیر مستقیم به سقف، جلوه­ ی آن را بیشتر نمایید.

۶- فضای درون کشوها و روی کابینت ­ها را بیهوده هدر ندهید.

یک روش آسان و قابل انجام، برای اینکه فضای آشپزخانه فراخ­تر به نظر برسد آن است که نوع وسایلی نظیر کفگیر ملاقه، جارو شارژی و… را طوری انتخاب کنید که قابلیت نصب روی دیوار و آویختن را داشته باشند. نتیجه­ی این کار شما را غافلگیر خواهد کرد.

۷-  کانترها و ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

با روی کار آمدن سبک­های جدید، پای کانتر نیز به آشپزخانه باز شد. وجود کانترها در آشپزخانه جنبه کاربری دارد. که میتواند باعث استفاده حداکثری از فضا شود. به این طریق شما علاوه بر استفاده از سطح آن (جهت سرو غذا یا موارد دیگر)، می­توانید در زیر آن نیز کشوهایی برای قرار دادن وسایل دم دستی آشپزخانه، تعبیه کنید. از مزایای کانترها می­توان به موارد زیر داشت کرد:

کانترها و استفاده­ ی حداکثری از فضای آشپزخانه

  • استفاده از کانترها به عنوان میز سرو غذا.
  • کانتر، کابینتی جادار برای وسایل آشپزخانه هستند.
  • کاربرد دکوراتیو بودن کانترها و ایده­ای جذاب، در دکوراسیون داخلی.
  • کانترها، نوعی پارتیشن جداسازی فضای سالن از آشپزخانه محسوب می­شوند.
  • کانترها را می­توان هم به صورت میز و هم به صورت صندلی، مبل و یا نیمکت نیز ایجاد کرد.

۸-فرش و ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه

در دکوراسیون اکثر منازل ایرانی، فرش نقش پر رنگی دارد. در ترفندهای بزرگ کردن آشپزخانه بهتر است از طرح­های ساده و تک رنگ استفاده شود.

آشپزخانه به عنوان بخش مهمی از خانه است و می­توان آن را به سبک، ابعاد و مدل­های گوناگونی طراحی نمود. در ساختمان­ های امروزی به دلیل متراژ پایین خانه ­ها، فضایی که  برای آشپزخانه در نظر گرفته می­شود، فضای کمی است. اما جای نگرانی نیست زیرا با رعایت اصولی به راحتی می­توان کاری کرد تا فضای کوچک آشپزخانه، بزرگتر و جذاب به نظر برسد. کافیست کمی دانش، دقت، ظرافت و سلیقه داشته باشید.

توجه داشته باشید؛ نکات گفته شده در این نوشتار را طوری باید اجرا کنید که با یکدیگر تطابق داشته باشند. به گونه­ای که به کار بردن تکنیکی باعث ایجاد تضاد و اخلال در دیگری نشود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.