Whatsapp

مشاوره رایگان

بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل

فهرست

سقف های کناف یکی از مدرن ترین و بهترین روش برای طراحی سقف آشپزخانه به شمار می روند. با طراحی کناف در سقف به سرعت این روش طراحی دکوراسیون فراگیر شد. به گونه ای که ایرانیان بالاترین آمار استفاده از کناف را به خود اختصاص داده اند. بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل دارای ترفندها و روش هایی است که به افزایش زیبایی خانه کمک می کند. با ما همراه باشید تا با کمک یکدیگر این ترفندها را مورد بررسی قرار دهیم.

کناف چیست؟

پیش از هر صحبتی ابتدا باید بدانیم که کناف چیست؟ کناف نوعی پوشش گچی است که ۸۰ سال پیش به وسیله یک خانواده آلمانی شناخته شد و از آن زمان تاکنون همچنان کناف در لیست مدرن ترین ابزار برای طراحی ساختمان قرار دارد. کناف ها در واقع ابزاری برای جدا کردن دیوار و سقف از یکدیگر هستند و مزایای بسیاری دارند.

اجرای سقف کناف

بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل به روش خاصی صورت می گیرد. برای این که کناف بتواند به زیبایی خود را نشان دهد باید زیرسازی این کار بدرستی انجام پذیرد. این روش که جایگزین خوبی برای گچبری های ساختمان است، هنری است که تنها افرادی که در زمینه نصب کناف تخصص دارند می توانند آن را به خوبی اجرا کنند. همچنین شناخت جنس و کیفیت کناف نیز بر روی اجرای آن تاثیر می گذارد.

سقف کناف

چرا بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل طرفداران بسیاری دارد؟

سرعت اجرای بالا و همچنین هزینه پایین یکی از مزایایی است که بسیاری از افراد را ترغیب به استفاده از این روش برای طراحی نمای آشپزخانه می کنند. از طرفی در مقابل هزینه پایین، کناف بسیار مدرن است و نمایی فوق العاده شیک و لوکس را به آشپزخانه شما می بخشد. به همین دلیل شما تنها با یک نگاه به خانه های دارای سقف های کنافی، جذب آن خواهید شد. استفاده از کناف برای ساختمان بسیار مورد استقبال طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و بسیاری از افراد از این روش برای زیباسازی خانه استفاده می کنند.

سقف کناف آشپزخانه

با توجه به این که آشپزخانه از جمله محیط هایی است که در آن حرارت بالاتری نسبت به سایر قسمت های خانه دارد، کناف در برابر حرارت و آتش مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. بنابراین تصور بسیاری از افراد که کناف می تواند برای خانه خطرآفرین باشد، باوری غیر علمی است. همچنین کناف ها عایق صوتی هستند و می توانند به سکوت و آرامش بیشتر در خانه کمک کنند. از طرفی با توجه به این که می توان کناف را در سایر قسمت های خانه از جمله دیوارها و کابینت ها نیز اجرا کرد، شما می توانید به دکوراسیونی یکدست و زیبا برسید.

سبک دکوراسیون و کناف آشپزخانه

در هنگام بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل، به سبک خانه نیز توجه داشته باشید. کناف ها در دو سبک مدرن و کلاسیک قابل پیاده سازی هستند. بنابراین بهتر است که کناف را بر اساس سبک خانه طراحی کنید تا نمایی شیک و زیبا را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. معمولا برای سقف خانه های مدرن از کناف ها به صورت ساده استفاده می کنند. ولی برای خانه های سبک کلاسیک کناف ها را به صورت پیچیده و با نقش و نگار به کار می برند.

کناف آشپزخانه

نورپردازی برای سقف کناف

پس از استفاده از کناف در ساختمان، نورپردازی را فراموش نکنید. سقف های کناف فاقد نورپردازی هیچ گونه نما و جذابیت خاصی ندارند. مهم ترین عاملی که زیبایی و جذابیت سقف های کناف دار را تحت تاثیر قرار می دهد، نورپردازی در این کناف ها می باشد. بدین ترتیب که شما می توانید از لامپ های رنگی و نورپردازی های طرح دار برای این سقف ها استفاده کنید.

مزایای بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل

با نصب کناف در ساختمان می توان نورپردازی لاکچری و شیکی داشت.

اجرای کناف سرعت بالایی دارد و به دلیل ارزان تر بودن، اقتصادی است.

کناف ها وزن سبکی دارند و بار اضافی را به ساختمان وارد نخواهند کرد.

همچنین سبک بودن و انعطاف پذیری بالای کناف ها در هنگام زلزله خطری به وجود نمی آورد.

کناف ها عایق بسیار ایده آلی در برابر صورت و حرارت می باشند.

به کار گیری کناف آشپزخانه

هزینه بکارگیری کناف سقف آشپزخانه در طراحی منزل چقدر است؟

هزینه استفاده از کناف در سقف آشپزخانه به موارد مختلفی از جمله نوع کناف، جنس آن، کیفیت و … بستگی دارد. همچنین در صورتی که قصد دارید حجم بالایی از کناف را در سقف به کار ببرید بهتر است که به صورت عمده کناف را خریداری کنید تا هزینه های شما کاهش یابد.

از کناف برای کدام بخش از خانه می توان استفاده کرد؟

برای افزایش زیبایی خانه شما می توانید کناف ها را در سقف خانه، دیوار و بالای کابینت استفاده کنید. زیباسازی کناف ها به سلیقه و ایده پردازی شما بستگی دارد. به همین دلیل بهتر است که برای این کار از طراحان و اجراکاران حرفه ای و باتجربه کمک بگیرید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.