Whatsapp

مشاوره رایگان

روش نظافت سرویس بهداشتی

بهترین روش نظافت سرویس بهداشتی برای افراد مبتلا به آسم

فهرست

برای بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی و آسم ، نظافت و تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی یک دغدغه اساسی به حساب می آید ؛ زیرا با استنشاق کوچکترین رایحه و بو آسیب های جدی به ریه و دستگاه تنفسی شان وارد خواهد آمد .

بنابراین قبل از اینکه بخواهید به سراغ شوینده ها ، پودرها و سطل های نظافت بروید ، ادامه مطالب زیر را حتما بخوانید . در ادامه به ذکر ۱۴ مورد از موارد پیشگیری از ایجاد و تشدید آلرژی پرداخته ایم که امیدواریم مفید واقع شود .

رابطه نظافت سرویس بهداشتی و ایجاد آلرژی :

بسیاری از پاک کننده های خانگی و شوینده های قوی برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی در حکم سوپ های شیمیایی هستند که ممکن است حتی خوردن یک قاشق از آن ، واکنش های تنفسی و پوستی را در افراد حساس ایجاد کرده و حتی آن ها را راهی بیمارستان کند .بسیاری از این مواد خطرناک شیمیایی ،  بیش از میکروبی که قصد پاکسازی آن را دارند ، می توانند مضر بوده و صدمه بزنند .

نکته قابل توجه در این است که بسیاری از مواد شیمیایی که برای نظافت سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند ، جنبه ضد عفونی کردن یا ندارند و یا بسیار اندک است . این بخارات شیمیایی ممکن است به گرد و غبار متصل شده و در هوا پخش شوند ، سپس به مجاری تنفسی افراد وارد شوند. همچنین می توانند از طریق پوست جذب شوند. برخی از آنها باعث تحریک دستگاه تنفسی و آسم در غلظت های بالا می شوند ، و برخی دیگر با سرطان یا مشکلات تولید مثل بروز پیدا می کنند .

نظافت سرویس بهداشتی

شوینده های شیمیایی با اسانس مواد معطر

اکثر عطرها و اسانس ها، کوکتل های شیمیایی هستند ، که بسیاری از آنها حاوی صدها ترکیب شیمیایی بوده و به راحتی می توانند مجاری تنفسی را تشدید کنند . اگرچه عطر و اسانس لیمو ، کاج ،لوندر ،چوب ،گل های معطر ، گل رز و اسطوخودوس می تواند تا حدی آزار ناشی از مواد شیمیایی را به ظاهر کاهش دهند ؛ولی در واقع چیزی از ضرر آن ها کم نمی کنند ؛ و حتی در برخی موارد موضوع  آلرژی را تشدید می کنند .

تولیدکنندگان عطر ملزم به افشای مواد شیمیایی مورد استفاده خود نیستند  و فرمولاسیون ترکیبی شان ، که برخی از آنها صدها ماده شیمیایی دارند ، به عنوان اسرار تجاری در نظر گرفته می شوند .

معمولاً راهی برای تشخیص اینکه آیا یک محصول محرک خاصی دارد یا نه ، وجود ندارد . در کل بسیاری از این اسانس ها و رایحه ها خودشان تحریک کننده بوده و باعث حساسیت های پوستی نیز می شوند .

نظافت سرویس بهداشتی

چگونه سرویس های بهداشتی را تمیز کنیم تا کمترین ضرر به بدنمان برسد ؟

مواد شیمیایی به سرعت و بدون نیاز به فشار دست سطوح را تمیز می کنند و این یکی از مهمترین دلایل استفاده از این مواد است . ولی شما می توانید ،پاک کننده های طبیعی مانند صابون و آب ساده ، سرکه و جوش شیرین را جایگزین آن ها کرده و نظافت سرویس بهداشتی با مواد شیمیایی را به طور فصلی و هر ۳ ، ۴ ماه یکبار انجام دهید و یا برای این کار از شرکت های نظافت منزل کمک بگیرید .

برای این قسمت در ادامه به صورت تیتروار به ۱۴ مورد اولیه و اساسی در باب پیشگیری از آسیب رسانی به بدن توسط مواد شوینده اشاره خواهیم کرد .

چه نوع روشویی ، نظافت ساده تری دارد ؟

اگر چه امروزه روشویی ها و اکسسوری های بسیار متنوعی برای سرویس بهداشتی و حمام در ویترین مغازه ها و فروشگاه های اینترنتی به چشم می خورد ، ولی برای افرادی که در منزل فرد مبتلا به آلرژی و آسم دارند ،توجه به موضوع نظافت سرویس بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود .

اگر با خرید یک روشویی زیبا ، مجبور شوید حداقل هفته ای یکبار از مواد جرم زدا و شیمیایی استفاده کنید تا ظاهر حمام تان درخشان و تمیز به نظر برسد ، این انتخاب نه تنها زیبا و عاقلانه نخواهد بود بلکه باعث تشدید بیماری و عوارض های ناشی از مصرف مواد شوینده خواهید بود .

روشویی های سنگی معمولا با کمی پودر صابون و یا محلول جوش شیرین و سرکه به سرعت پاک می شوند و یکی از بهترین انتخاب ها خواهند بود . روشویی های دیگری تحت عنوان روشویی سنگی رودخانه ای ،به تازگی روانه بازار شده است که یک ویژگی منحصر بفرد و خاص دارد .

این روشویی های سنگی ، از سنگ های طبیعی رودخانه ای ساخته شده اند و از آن جا که این سنگ ها سالیان درازی در معرض آب بوده اند ، کاملا براق و درخشان می باشند و برای نظافت آن ها هیچ گونه مواد شیمیایی نباید به کار برد و اکثرا با آب و کمی مایع ظرفشویی مثل روز اول خواهند شد .

چنانچه به این سبک ار روشویی ها علاقمند هستید ، می توانید مدل های بیشتر آن را در وبسایت زد دیزاین ملاحظه نمایید .

خرید روشویی

نکاتی در مورد نظافت سرویس بهداشتی :

  1. از پاک کننده های طبیعی مانند صابون ، سرکه و آب در هر کجا که ممکن است استفاده کنید.
  2. از مواد شیمیایی و جرم زدا ، هر ۳ الی ۴ ماه استفاده نمایید ، تا هم مشکل تنفسی پیدا نکنید و هم به سرامیک و کاشی ها آسیب نرسد .
  3. موقع نظافت ، حتما درب دستشویی را باز نگه دارید .
  4. هرگز بیش از مقدار مورد نیاز خود از یک محصول تمیز کننده استفاده نکنید.
  5. هرگز محصولات تمیز کننده را مخلوط نکنید ، زیرا این امر می تواند ترکیبات خطرناکی ایجاد کند. به عنوان مثال ، در صورت مخلوط شدن ، محصولات حاوی سفید کننده و آمونیاک می توانند بخارات خطرناکی و مشکلات جبران ناپذیری برایتان به وجود آورد .
  6. کل نظافت سرویس را در یک زمان انجام ندهید و به ۳ نوبت تقسیم کنید ؛ به طور مثال اول روشویی و وان را تمیز کنید و بعد از نیم ساعت کف و سپس شیشه و … که بوی مواد باهم تداخل پیدا نکند .
  7. بهتر است غروب و شب هنگام که موقع استراحت و خوابیدن است ، نظافت انجام نشود .
  8. حتما از ماسک و دستکش محافظ استفاده کنید.
  9. همیشه تهویه و هواکش را روشن نمایید . توجه داشته باشید که بو و سمی بودن با یکدیگر ارتباط ندارند. فقط به این دلیل که یک محصول بوی زیادی ندارد ، به این معنی نیست که بی خطر است .
  10. محصولات بدون عطر و رایحه را انتخاب کنید .
  11. از خوشبو کننده های هوا خودداری کنید ، زیرا اسانس های تند آن ها آلرژی زا می باشد .
  12. پس از نظافت سرویس بهداشتی ، درب سرویس را باز گذاشته تا کاملا بو و بخارات شیمیایی خارج شود .
  13. به هیچ عنوان بلافاصله بعد از نظافت حمام ، دوش نگیرید زیرا بخار ایجاد شده سرعت جذب مواد شیمیایی را تا ۱۰ برابر بیشتر می کند .
  14. پس از اتمام مراحل شستشو و جرم زدایی ، دست و صورت خود را با آب فراوان شده و مقداری شیر ولرم بنوشید .
۴.۲/۵ - (۱۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.