Whatsapp

مشاوره رایگان

بزرگ شدن آپارتمان کوچک

بزرگ شدن آپارتمان کوچک

فهرست

۲۵ ترفند برای بزرگ شدن آپارتمان کوچک !

دکوراسیون و چیدمان خانه ای با متراژ کم، یک چالش بزرگ است که محدودیت هایی را برای ما ایجاد می کند. چیدمان این خانه ها برای افراد کار دشواری است ولی نه برای افرادی که با اصول دکوراسیون و نحوه ی چیدمان وسایل، آشنا هستند و شناخت کافی دارند. اگر شما جز افرادی هستید که اطلاعات اندکی در مورد دکوراسیون داشته و خود را همانند کلاف سر در گم می پندارید، نگران نباشید! کافیست تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه می توانید از فضای کوچک خانه ی خود، نهایت لذت را ببرید و ترفند های بزرگ شدن آپارتمان کوچک را بیاموزید.

دکوراسیون و بزرگ شدن آپارتمان کوچک خود را این گونه انجام دهید!

در جوامع امروزی با افزایش جمعیت و نیاز افراد برای داشتن سر پناه، معماران را بر آن داشت تا با کاهش متراژ خانه ها کاری کنند تا افراد بیشتری جایی برای زندگی داشته باشند. اما مسئله این است که دکوراسیون خانه ای با متراژ کم را طوری انجام دهیم که بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر بیاید. ۲۵ راهکار زیر، یاری گر شما در این زمینه خواهند بود:

  1. طراحی فضای باز، با حذف دیوارها

طراحی خانه ها با پلان های باز و یکپارچه، از شایع ترین و پرکاربردترین سبک های معماری است که در اکثر خانه های امروزی شاهد آن هستیم.

طراحی خانه ها با پلان های باز و یکارچه

  1. استفاده از پارتیشن ها برای جداسازی فضا

گاهی فضای خانه آنقدر کوچک است که امکان جداسازی فضا وجود ندارد. ولی برای حفظ حریم خصوصی و مرز بندی، می توان از پارتیشن های چوبی، فلزی، شیشه ای، پرده ای و حتی پارتیشن هایی از جنس گیاهان طبیعی استفاده نمود. از ویژگی های کلیدی پارتیشن ها، علاوه بر زیبایی بصری، جادار بودن آنهاست که یک امتیاز عالی برای خانه های کوچک محسوب می شود.

  1. رنگ ها و فضای آپارتمان ها

از دیگر ترفندهای بزرگ نمایی فضای خانه که بسیار تاثیر گذار است، انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و وسایل خانه می باشد. همان طور که بارها شنیده اید رنگهای روشن سبب بزرگتر نشان دادن محیط می شوند و رنگ های تند و تیره، فضا را کوچکتر نشان می دهند. از این قانون بهره بگیرید. در ضمن پالت چوبی در کنار رنگ های خنثی، گرمی و صمیمیت خاصی در فضا ایجاد می کند. به عقیده ی طراحان، سفید، کرمی، سبز آبی، بنفش ملایم، نارنجی کدو حلوایی و آبی کهربایی رنگ های مناسبی برای خانه های کوچک هستند.

  1. استفاده از نظم دهنده ها برای بزرگ شدن آپارتمان کوچک

منظور از نظم دهنده ها تجهیزاتی است که موجب نظم بخشیدن وسایل مختلف خانه، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … می شوند. این اکسسوری (لوازم جانبی) کارآمد را در ابعاد، طرح و رنگ های متنوع می سازند. نظم دهنده ها علاوه بر کارایی که دارند، به عنوان عنصری در دکوراسیون داخلی نیز می توان مورد استفاده قرار داد.

  1. استفاده ی بهینه از فضاهای پرت و مخفی خانه

معمولا در هر خانه ای، یکسری نقاط بی مصرف وجود دارد. یکی از ترفندهای عالی که سبب می شود تا فضای خانه بزرگتر جلوه کند، استفاده کردن از فضاهای پرت و مخفی نظیر: پشت پنجره ها، پشت درها، فضای زیر تخت، زیر راه پله ها، فرو رفتگی های کنار ستون، درون دسته ی بعضی مبل ها و … می باشد.

  1. برخورداری از نورپردازی درست و اصولی برای بزرگ شدن آپارتمان کوچک

در بحث نورپردازی، استفاده حداکثری از نور طبیعی مهم است ولی توجه به رنگ نور و شدت تابش نورهای مصنوعی نیز، اهمیت ویژه ای دارد. همچنین برای حفظ هارمونی در فضا، باید بین رنگ نور با رنگ مصالح به کار رفته در بنا تعادل ایجاد شود. نورهای دیواری، به دلیل اینکه نور را پراکنده می کنند، فضای اتاق را بزرگ نشان می دهند. همچنین قرار دادن هالوژن ها در سقف و استفاده از لامپ های LED در فرو رفتگی ها و قفسه ها نیز به این امر کمک می کند.

برخورداری از نورپردازی درست

  1. انتخاب مبلمان مناسب برای بزرگ شدن آپارتمان کوچک

مبلمان ال شکل، کاناپه تک، یک نیم ست و یا یک دست کامل مبل ظریف (در صورت امکان بدون دسته) از جمله مولف هایی هستند که در خانه های کوچک کاربرد دارند.

  1. نصب پرده های بلند

هر چقدر ارتفاع بین سقف تا کف زمین بیشتر باشد، فضا بزرگتر جلوه می کند. برای این منظور استفاده از پرده هایی بلند با طرح های ساده، توصیه می شود.

نصب پرده های بلند

  1. استفاده چند منظوره از وسایل و محیط

منظور از این عبارت این است که در دکوراسیون خانه به گونه ای عمل کنید که بشود هم از آنها در جهت کاربردی بودن و هم در جهت، المانی برای دکوراسیون منزل استفاده نمود. برای مثال: شما می توانید مبل اتاق نشیمنی را خریداری کنید که بشود درون مبل یا دسته های آن وسایلی قرار دهید.

  1. استفاده از آینه ها جهت بزرگ شدن آپارتمان کوچک

­از قدیمی ترین و کاربردی ترین ترفندها، جهت بزرگ نشان دادن فضای کوچک خانه ها، قرار دادن آینه ها در خانه می باشد.آینه ها علاوه بر این که فضا را بزرگتر، روشن تر و زنده تر جلوه می دهد، می تواند به عنوان یک اثر هنری و المانی تزیینی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. نصب درست آینه با رعایت نکات و اصول نصب می تواند به فضا عمق و وسعت بیشتری ببخشد.

استفاده از آینه ها

 

  1. استفاده ی بهینه از درب ها برای بزرگ شدن آپارتمان کوچک

قسمت داخلی درب اتاق ها کمدها، فضای مناسبی برای آویزان کردن لباس می باشد. البته می توانید به منظور افزایش فضا، از درب های کشویی برای کمدها و حتی درب اتاق ها، استفاده نمایید. این گونه درب ها علاوه بر زیبایی، هیچ گونه فضایی را نیز اشغال نخواهند کرد. نصب آینه های قدی، بر روی درب نیز به بزرگ نشان دادن فضا کمک می کند.

  1. استفاده از پنجره های بزرگ و نورگیرها یکی دیگر از روش های موثر در بزرگ نمایی فضای خانه است.

استفاده از پنجره های بزرگ

  1. تاثیر سقف در فضای خانه

رنگ روشن سقف و نصب آینه های بدون فریم در سقف و قرار دادن هالوژن ها یا لوسترها در اطراف آن، باعث انعکاس بهتر نور و بلند نشان دادن سقف می شود. استفاده از سقف های کاذب با رنگ های روشن و یا کاغذ دیواری هایی با طرح های عمودی و راه راه نیز، کاری می کنند که فضای خانه بزرگتر به نظر برسد.

  1. از وسایلی که قابلیت تغییر شکل دارند، استفاده کنید.

برای مثال: تصویر زیر را مشاهده کنید این سازه قابلیت این را دارد که هم به عنوان میز مورد استفاده قرار گیرد و هم نوعی کمد محسوب شود. همچنین می توانید از تخت هایی که تاشو هستند و یا از زیر آنها به عنوان کمد می شود استفاده نمود.

  1. اضافه کردن بالکن به فضای داخلی خانه

برخورداری از یک ذهن خلاق، کمک می کند تا بتوانیم از حداقل ها، نهایت استفاده را ببریم. فضای بالکن ها به دلیل رفت و آمد کم می تواند به یک اتاق مطالعه یا یک انباری و یا به گلخانه ای طبیعی تبدیل شود یا به طور کامل به فضای داخلی خانه اضافه شود. تا محیط خانه بزرگتر جلوه کند.

  1. از خرید کمد بپرهیزید.

کاربرد کمد دیواری بیشتر از کمدهای متحرک (قابل جابه جا شدن) است. به جای خریدکمد، تخت خوابی را تهیه نمایید که دارای کشو باشد. در صورت نیاز بیشتر، می توانید قفسه هایی (رو باز و بدون درب ) را روی دیوار نصب کنید و وسایل تان روی آن قرار دهید.

 

  1. تبدیل ستون ها به کتابخانه ها یا دکوریجات و یا محلی برای قرار دادن وسایل دم دستی

  2. اجتناب از کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ، رنگ های تیره و یا رنگارنگ

  3. پرهیز از شلوغی و عدم استفاده از وسایلی که پر نقش و نگار و درهم هستند.

  4. ایجاد توهم مرتفع تر بودن سقف، با استفاده از ستون ها و یا خطوط عمودی

  5. استفاده از تجهیزات متحرک، به طوری که بتوان آنها را جمع یا باز کرد.

  6. بلند نشان دادن ارتفاع کف تا سقف با انتخاب رنگ روشن برای آنها

  7. استفاده از فضای جلوی درب ورودی

  8. حذف وسایل اضافی و غیر ضروری

  9. خرید وسایل غیر ضروری ممنوع

امروزه اکثر افراد مجبورند در خانه هایی با متراژ کم زندگی کنند. چیدمان خانه های کوچک به دلیل فضای کم  دارای محدودیتی هایی است، اما با چند انتخاب ساده و هوشمندانه می توانید فضای کوچک خانه یتان را بزرگ، جادار و زیبا جلوه دهید.. انتخاب درست و اصولی مبلمان، مواد، رنگ، نورپردازی و … می تواند جادو کند مطئنا اگر این کارها را با دقت، حوصله و سلیقه انجام دهید، خانه ی کوچک شما زیبا خواهد شد. با رعایت اصول گفته شده در این نوشتار می توانید وسایل تان را آن گونه که تمایل دارید، بچینید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.