Whatsapp

مشاوره رایگان

برای اینکه چیدمان مدرن داشته باشیم ، چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

برای اینکه چیدمان مدرن داشته باشیم ، چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

فهرست

چیدمان و طراحی منزل و مخصوصا سالن پذیرایی به سبک مدرن ، یکی از پر طرفدارترین نمونه های موجود برای دکوراسیون نوین شده است ، اما نکاتی دارد که حتما باید رعایت شود . از آن جا که اولین قدم در دکوراسیون داخلی این است که شما سبکی را برای منزل خود انتخاب کنید ، دانستن نکات اصولی آن سبک بسیار حائز اهمیت می باشد .در این مقاله از سری مقالات مجموعه زد دیزاین قصد داریم ، تا کمی درباره سبک مدرن و باید و نباید های آن صحبت کنیم تا چنانچه قصد دیزاین منزل با این سبک را دارید ، کمکی به شما کرده باشیم .

ویژگی های سبک مدرن چه می باشد ؟

سبک مدرن در قرن ۲۰ به اوج خود رسید و مورد توجه طیف وسیعی از افراد و طراحان قرار گرفت . این سبک یک شعار اساسی داشته و آن سادگی در تمام امور می باشد . در این سبک خبری از تجملات غیر ضروری و خانه های پر زرق و برق نخواهد بود . بیشتر زوج های جوان از طرفداران این سبک می باشند .با توجه به متراژ آپارتمان های کنونی و سلایق جوانان ، این سبک روز به روز محبوب تر گردیده است .

این سبک به جهت سادگی در طراحی ، انتخاب رنگ های ملایم و خنثی ، ظاهر منزل را بسیار آرامش بخش خواهد نمود و در ضمن حس تمیزی و نشاط بیشتری القا می کند .مکانی که بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب خانه است اتاق پذیرایی می‌باشد. این قسمت بیشترین توجه را در بدو ورود به منزل خواهد داشت . پس انتخاب و دیزاین این بخش بسیار مهم بوده و باید با دقت ، هر آیتمی را خریداری نمایید .

سبک مدرن

باید های سبک مدرن

  • از مبلمان مدل های ساده و ظریف تر خریداری نمایید .
  • از لوازمی که دارای خطوط صاف و مستقیم هستند ، استفاده نمایید .
  • رنگ های خنثی بهترین گزینه برای دکور فضای داخلی خانه می باشند.
  • از مواد طبیعی نظیر چوب های باکیفیت و گیاهان طبیعی استفاده نمایید .
  • می توان از اکسسوری های خاص نظیر شمع های ایستاده ، کنار مبل استفاده کنید .
  • کوسن های زیبا و متنوع یک اکسسوری پر مصرف در این سبک خواهد بود .
  • در دکوراسیون مدرن هرچه کمتر وسیله وجود داشته باشد مناسب‌تر است .
  • میزعسلی و میز جلو مبلی با متریال های طبیعی می تواند انتخاب خوبی برای این سبک باشد .

جلو مبلی مدرن

نباید های چیدمان به سبک مدرن

  • از شلوغ نمودن خانه با لوازم غیر ضروری به شدت پرهیز نمایید .
  • نباید از پرده های چند لایه و شلوغ استفاده کنید .
  • از چسباندن مبلمان و سایر اکسسوری ها به دیوار اجتناب کنید .
  • از گچبری و حکاکی شلوغ باید صرفنظر نمایید .
  • زیاد در بند لوازم جانبی ریز و کوچک نباشید .
  • در سبک مدرن نباید از رنگ های تند و متنوع استفاده کنید .
  • نیازی به وجود ظروف گران قیمت نقره ، کریستال و برنز و … نخواهد بود .
  • استفاده از وسایل بسیار بزرگ و جاگیر لزومی نخواهد داشت .

سبک مدرن

دکوراسیون سالن پذیرایی با سبک مدرن :

با توجه به متراژ منزل و بودجه در نظر گرفته شده ، معمولا سالن های پذیرایی با اقلامی نظیر مبل ، فرش ، پرده ، ساعت ، میزغذاخوری و اکسسوری های دیگر آراسته می شود . برای هر کدام از این لوازم باید نکات و قوانین سبک مدرن رعایت شود ، تا در کلیت دیزاین یک نظم و هارمونی داشته باشیم .

مبلمان سبک مدرن ، فاقد منبت و کنده کاری بوده و از مبلمان استیل و سلطنتی در این سبک خبری نخواهد بود . بر عکس از مبل های اسپرت ، چستر و یا مبل های چرمی استفاده می شود . ظاهر این مبل ها نباید بزرگ و حجیم باشد ، زیرا در این سبک تمرکز بر روی خلوت بودن فضا و چیدمان ساده و بی آلایش باید باشد .

نقش پرده و جنس آن در سبک چیدمان مدرن اهمیت خاصی دارد . روشن بودن خانه از ویژگی های اساسی و مهم سبک مدرن می باشد ؛ برای این منظور استفاده از پنجره های بزرگ و پرده های حریر ساده با رنگ های روشن بسیار هوشمندانه می باشد . از نورهای مخفی و قرار دادن آینه برای روشن جلوه کردن اتاق می توانید استفاده کنید .

به طور کلی به هر فضایی که قصد بزرگ جلوه دادن آن را دارید و می خواهید روشن تر شود ، استفاده از انواع آینه چه دیواری و چه قدی خوب خواهد بود . از آن جا که استفاده از متریال های طبیعی نظیر چوب در این سبک ، جایگاه خاصی دارند ، سری جدید تولیدات زد دیزاین را به ساخت انواع آینه های چوبی و مدرن ، اختصاص داده ایم .

برای مشاهده و خرید انواع آینه و سایر اکسسوری و لوازم دکوراتیو مدرن به سایت ما مراجعه نمایید .

خرید آیینه

 

برای فرش نمودن سالن پذیرایی خود ، نباید به فکر استفاده از فرش های بزرگ باشید ؛ بر عکس باید از قالیچه های مدرن با رنگ های خنثی و نازک ، که با رنگ مبلمان همخوانی داشته باشد ، خریداری نمایید .می توان ، از قاب عکس های مدرن و بسیار متنوع که در بازار وجود دارد برای تکمیل کردن چیدمان تان استفاده کنید .رنگ های کرم ، قهوه ای مایل به قرمز ،بژ ، سیاه و سفید بیشترین طیف رنگی مورد استفاده در سبک مدرنیته می باشند .

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.