Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع میز در دکوراسیون

انواع میز در دکوراسیون

فهرست

کاربرد انواع میز در طراحی منزل

کاربرد انواع میز در دکوراسیون می تواند روشی مناسب برای زیبایی فضای دکوراسیون داخلی باشد. معمولا تعداد میزهایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد زیاد است و نکته جالب این است که هریک از این میزها خصوصیات و کارکردهای خاص خودشان را دارند و تصور فضایی بدون جا نمایی این گونه میز ها می تواند غیر قابل باور باشد. برای انتخاب میزهای مختلف می توان با توجه به خصوصیاتی که دارند برای یک یا چند منظور مختلف استفاده نمود. مهم ترین اولویت برای انتخاب و خرید یک میز تناسب داشتن با نیاز و تناسب با فضای دکوراسیون داخلی خریدار می باشد. بهترین روش برای این کار آشنایی با انواع میز و کارکردهای آن ها است تا بتوان با خصوصیات  میزهای مختلف آشنا شده و نوع متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری نمود.

خصوصیات انواع میز در دکوراسیون

در فضای دکوراسیون داخلی میزهای که استفاده و جا نمایی می شود از تنوع بالایی برخوردار هستند که هرکس متناسب با سلیقه، نوع کارکردی که از  آن ها انتظار دارد و یا به خاطر تناسب و هماهنگی دیزاین داخلی، نوع مورد مطلوب خود را انتخاب و در دکوراسیون داخلی جا نمایی می کند. اما باید توجه داشت که اولین قدم برای انتخاب و جا نمایی یک میز در فضای دکوراسیون داخلی شناخت انواع میز و کارکرد های آن است که می تواند باعث افزایش عیار و زیبایی دیداری دیزاین داخلی شود. معمولا در ساخت انواع میز با توجه به شرایط از چوب طبیعی، فلز، پلاستیک، چوب های صنعتی مثل لترون، ام دی اف و مصالح دیگر استفاده می شود.  در ادامه سعی می شود میزهای پرکار برد و خصوصیات آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

میز قهوه خوری( میز جلو مبلی) در دکوراسیون

میز قهوه خوری میزی است که غالبا در فضای میانی مبلمان پذیرایی جا نمایی می شود. در مناطق مختلف جهان این نوع میز با نام coffee Table هم شناخته می شود اما در ایران بیشتر با نام میز جلو مبلی شناخته می شود. این نوع میز بیشتر در دورهمی های خانوادگی و دوستانه که در سالن پذیرایی برگزار می شوند به عنوان فضایی برای قرارگرفتن ظرف قهوه مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل با این نام شناخته می شوند. میز جلو مبلی در زمان چیدمان مبلمان به عنوان یک وسیله مکمل می تواند نقش قابل توجهی در زیبایی دیداری فضای دیزاین داخلی داشته باشد. میزهای جلو مبلی با متریال های  مختلف در طرح ها و رنگ های متنوع تولید و روانه بازار می شوند و این امکان را فراهم می کنند که هرکس قادر باشد با توجه به سلیقه و دیزاین داخلی خود نسبت به انتخاب نوع مناسب  آن اقدام کند تا با دیگر وسایل دیزاین داخلی ست و هماهنگ شود.

میز جلو مبلی

 

  • انواع میزهای چای خوری در دکوراسیون

نوع دیگر از میزهایی که در فضای داخلی به شکل گسترده  مورد استفاده قرار می گیرد انواع میزهای چای خوری می باشد. این نوع میز ممکن است از نظر ظاهری تفاوت چندانی با میزهای جلو مبلی نداشته باشد. بیشتر اوقات از این نوع میز برای صرف چای استفاده می شود. این نوع میز مانند میزهای جلو مبلی در فضایی بین میزهای نشیمن جا نمایی می شوند. تنها تفاوتی که این نوع میز می تواند با میز جلو مبلی داشته باشد این است که این نوع میز ممکن است از نظر اندازه کوچکتر باشد و یا با ارتفاع بلندتر در قسمتی از پذیرایی با چند صندلی به شکل مجزا برای استفاده جا نمایی شوند.

  • – میز کنسول در دکوراسیون

میز کنسول از جمله میزهای دکوری است که در فضاهای دکوراسیون داخلی به عنوان وسیله ای تزیینی استفاده می شود. این نوع میز به دو شکل با آینه یا بدون آینه در فضاهای دکوراسیون داخلی جا نمایی می گردد. از میز کنسول بیشتر به عنوان وسیله ای تزیینی در نشیمن یا سالن پذیرایی استفاده می شود و کاربرد دیگری ندارد البته گاهی اوقات به شکل سلیقه ای این نوع میز در فضاهایی مثل راهرو های منازل هم کاربرد دارد. اکثر اوقات از فضای سطح میز کنسول برای جا نمایی وسایل تزیینی مثل انواع آباژورها، شمعدانی ها، مجسمه ها، قاب های عکس خانوادگی و … استفاده می شود.‌ معمولا برای حفظ تناسب و زیبایی بیشتر لوازم دکوری در سطح این میز به شکل جفت در نظر گرفته  می شوند.

  • انواع میز پا تختی در دکوراسیون

میزهای پا تختی نوعی میز نسبتا کوچک است که معمولا در کنار تخت و سرویس خواب قرار داده می شوند. میزهای پا تختی علاوه بر زیبایی ظاهری باعث بالا رفتن کیفیت دیزاین داخلی هم می شوند و  می توانند برای نگهداری لوازم دیگر مثل انواع چراغ  خواب ها  مورد استفاده  قرار گیرند. از میزهای پا تختی همچنین می توان برای قرار دادن لوازمی که قبل از خواب باید از بدن جدا شوند و در یک فضای قابل دسترس قرار گیرند هم می توان استفاده نمود وسایلی مثل ساعت مچی، انواع انگشتر، گوشواره، موبایل و … از جمله این وسایل هستند. همچنین می توان از فضای سطحی میزهای پا تختی برای جا نمایی انواع قاب های کوچک خانوادگی استفاده نمود. البته باید توجه داشت که میزهای پا تختی از نظر ساختار دارای تنوع بالایی هستند و حتی در طراحی بعضی از این نوع میز قفسه یا کشو هایی هم تعبیه می شود که می توانند فضاهای مناسبی برای قرار دادن لوازم مختلف باشند.

میز پا تختی

  • میز عسلی در دکوراسیون

میزهای عسلی نوعی از میز هستند که در کنار سرویس مبلمان قرار داده می شوند. این نوع میز به دلیل آنکه در فضای کنار یا انتهای مبل جا نمایی می شوند با نام عسلی شناخته می شوند‌. میزهای عسلی وقتی در کنارهای سرویس مبلمان جا نمایی می شوند می توانند به عنوان فضای برای پذیرایی از میهمانان مورد استفاده قرار گیرند. میزهای عسلی به خاطر ساختار کوچک و جمع و جور به راحتی قابل جابجایی می باشند و  قابلیت  قرار گیری در هر گوشه از فضای مبلمان را دارند. از میزهای عسلی زمانی که برای پذیرایی استفاده نمی شوند می توان برای قرار دادن وسایل تزیینی و دکوری استفاده نمود.

 

میز عسلی

–  میز تلویزیون در دکوراسیون

میز تلویزیون یکی از انواع میز است که به شکل گسترده در شکل ها، ابعاد و طرح های مختلف  با توجه به شرایط در فضای دکوراسیون داخلی جا نمایی و استفاده می شود. میزهای تلویزیون در انواع پایه دار و دیواری تولید و عرضه می شوند. معمولا سبک دکوراسیون فقط نوع چیدمان وسایل را شامل نمی شود بلکه هماهنگی ظاهری لوازم هم می تواند تاثیر خارق العاده ای در دکوراسیون داخلی داشته باشد.‌ البته باید توجه داشت که ظاهر لوازم هم مانند نوع چیدمان وسایل امری نسبی است که با گذشت زمان دچار تغییر می شود. میزهای تلویزیون هم از این قاعده جدا نیستند و از طراحی و مدل های سنتی فاصله گرفته و شکل های جدید و مدرنی به خود گرفته اند. به همین خاطر میزهای تلویزیون در سه بخش سنتی، کلاسیک و مدرن دسته بندی می شوند. میزهای تلویزیون از نظر شکل و ساختار ظاهری متفاوت بوده و ممکن است بین سازهایی ساده  و گاهی همراه با کشو و قفسه هایی با طراحی های متنوع در نوسان باشند. اکثر افراد ترجیح می دهند که میز تلویزیونی همراه با قفسه و یا کشو تهیه کنند که در آینده فضای لازم برای نگهداری وسایل جانبی را داشته باشند.

میز تلویزیون

– میز آرایش( میز توالت) در دکوراسیون

میز آرایش میزی است که معمولا همراه با آینه است و برای جا نمایی و قرار دادن لوازم آرایش و زیور آلات استفاده می گردد. معمولا سعی می شود میز آرایش از نظر ساختار از هماهنگی لازم با سرویس خواب برخوردار باشد. البته برای غلبه بر این مشکل می توان میز آرایش را به همراه سرویس خواب به شکل ست تهیه نمود. سرویس خواب معمولا شامل وسایلی مثل تختخواب، پا تختی، کمد و میز آرایش می باشد. میز آرایش معمولا باید کاربردی باشد یعنی از کشو و فضای لازم برای نگهداری لوازم مختلف برخوردار باشد. در اتاق خواب بهتر است از میز آرایش کوچک و جمع و جور در دکوراسیون استفاده شود  تا فضای زیادی از اتاق خواب اشغال نشود. میزهای آرایش در طرح های مختلف از چوب طبیعی و ام دی اف ساخته می شوند.‌   معمولا سطح چوب در میزهای آرایش مدل کلاسیک  دارای کنده کاری، برش کاری، ابزار و منبت کاری است اما در نوع مدرن تقریبا سطحی ساده و روشن دارند.

 

میز آرایش

سخن پایانی انواع میز در دکوراسیون

در فضای دکوراسیون داخلی میزهای زیادی برای زیبایی فضا داخلی مورد استفاده قرار می گیرند که از نظر کاربردی هم می توانند بسیار مفید و کارآمد باشند. در ساخت میزها معمولا از چوب، فلز، ام دی اف و مواد دیگری هم استفاده می شود. میز ها می توانند هم از نظر کاربردی و هم زیبایی شناسی تاثیر غیر قابل انکاری در زیبایی فضای دیداری دکوراسیون داخلی داشته باشند. منتهی باید توجه داشت که استفاده مناسب و طراحی درست در استفاده از انواع میز در دکوراسیون حرف اول را می زند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.