Whatsapp

مشاوره رایگان

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

فهرست

راهنمای استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی منازل و محیط کار علاوه بر جذاب شدن  بیشتر محیط بر روی روحیه و سلامتی افرادی حاضر در آن مکان نیز تاثیر مثبت، غیر قابل انکاری می گذارد. بی شک این حقیقت بر هیچ کسی پوشیده نیست که تنوع رنگ های روشن نسبت به رنگ های تیره بسیار بیشتر بوده و همین امر دست اشخاص را در انتخاب رنگ و جلوه مورد نظر بازتر می گذارد.

مزایای و ویژگی انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی فقط به این موارد ختم نمی شود. اگر تا انتهای مطالب با ما همراه شوید به صورت کلی تر در رابطه با این موضوع برای شما صحبت خواهیم کرد.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

برای داشتن چیدمانی جذاب و زیبا بواسطه رنگ های روشن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

۱- انتخاب رنگ های خنثی

اگر قصد انتخاب زمینه ای خنثی در محل مورد نظر خود دارید رنگ های روشن برای این منظور بهترین گزینه می توانند باشند. انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی حتی در برای دیوار پوش ها، کاغذ دیواری، و رنگ های مناسب برای دیوار و سقف قابل اجرا می باشند.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی۲- استفاده از تئوری تضاد رنگ ها:

کنار هم قرار دادن رنگ های متضاد می تواند ایده ای جالب و زیبا برای یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد باشد. معمولا برای این منظور می توان از یک طیف رنگی درجه روشن تا تیره استفاده کرد.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

۳-  ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی:

به منظور داشتن یک طیف رنگی جذاب  و متنوع می توان از رنگ های متنوع انتخاب کرد که بسته به سلیقه خود و با قرار دادن رنگ ها در کنار یکدیگر می توانید ترکیب رنگی که دارای جلوه بیشتری هست را انتخاب کنید.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

۴- ترکیب چیدمان:

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی به منظور زیباتر شدن محیط مورد نظر به نوع ترکیب چیدمان نیز بستگی دارد. باید ابتدا رنگ مناسب با فضا را پیدا کرده و رنگی که قرار هست قالب بر فضا باشد باید به درستی انتخاب گردد.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

۵- استفاده از رنگ چوب:

استفاده از رنگ چوب در کنار رنگ های روشن یکی از راهکارهای مورد پسند اکثر سلیقه ها می باشد. بکار بردن چوب در دکوراسیون داخلی فضایی طبیعی پر از آرامش را به ساکنان آن هدیه می دهد. به عبارت دیگر از آنجایی که  استفاده از چوب نمادی از طبیعت می باشد آرامشی معادل با آرامش طبیعت را در ذهن و روان انسان تداعی می کند. حال اگر این آرامش با آرامش و سرزنده گی موجود در رنگ های روشن همراه گردد فضایی بکر و پر از انرژی مثبت که سرشار از تاثیرات شگرف بر روان آدمی می باشد را به وجود خواهد آورد.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی داری چه خاصیتی هست؟

بطور کلی انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی دارای سه خاصیت مهم هستند که این سه خاصیت عبارتند از: مکمل، خنثی کننده و مشابه.

رعایت این سه خاصیت در انتخاب رنگ های روشن  موجب می شود بهترین و متناسب ترین انتخاب را بکنید. حتی انتخاب مبلمان، پرده، فرش و غیر وابسته به این سه اصل بوده و در صورتی که متناسب باهم انتخاب شوند یک منظره و دکوراسیونی بسیار ایده ال برای شما خواهند ساخت.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ های روشن مدرن چه تاثیری بر دکوراسیون داخلی دارد؟

انتخاب رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی یک ایده کاملا مدرن و به روز بوده که به دلیل ظهور جلوه های زیبا و بی نظیر امروزه از استقبال بسیار بالایی در بین مردم برخوردار می باشد.

همچنین استفاده از رنگ های مدرن در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری نیز دارد. به عنوان مثال استفاده از رنگ های نقره ای و طلایی در کنار هم برای فضا یک ایده بسیار جالب هست که منجر به شیک و مدرن شدن دکور مورد نظر می شود.

البته باید متذکر شد که در انتخاب رنگ باید حد اعتدال نیز رعایت شود زیرا در غیر این صورت نه تنها نتیجه مورد نظر و مطلوب به دست نمی آید بله سبب ایجاد اخلال در زیبایی و جذابیت محیط مورد نظر نیز می شود.

به کاری گیری رنگ های روشن فقط با استفاده از زمینه فضا موجب زیبا شدن دکوراسیون داخلی نمی گردد. بلکه در برخی موارد استفاده از مبلمان، فرش، لوستر، تابلوها و مجسمه های دکوری رنگ روشن نیز می تواند تاثیر خود را در زیبایی محیط داخلی داشته باشد.

رنگ های روشن در دکوراسیون داخلی

 

رنگ های روشن دارای چه مزایایی هستند؟

یکی از بارز ترین مزایایی انتخاب رنگ های روشن دربر داشتن طیف وسیعی از رنگ ها می باشد که هر کدام در کنار یکدیگر جلوه بسیار جذاب و بی نظیر را در مقابل دیدگان اشخاص به وجود می آورد.

رنگ روشن می تواند به عنوان رنگ زمینه انتخاب شده و همچون یک بوم نقاشی دیگر رنگ ها را نیز درخود خنثی کند.

به عقیده بسیاری از روانشناسان و کارشناسان انتخاب رنگ های روشن در محیط کاری و زندگی مانع از گرفتار شدن افراد در دام بیماری های روحی و روانی همچون اضطراب و افسرده گی می شود. همچنین حس شاد بودن و سرزنده گی در فرد را نیز بر می انگیزد.

انتخاب رنگ های روشن در دیزاین داخلی این حس را به فرد القا می کند که منزل آنها دارای فضای باز و حتی بزرگتر از حد واقعی خود است.

در انتهای مطالب لازم دانستیم که یادآوری کنیم، انتخاب دکوراسیون داخلی یک امر کاملا سلیقه ای می باشد که هر فرد مطابق با سلیقه و روحیات خود مختار هست دکوراسیون داخلی محیط کار و زندگیش را طراحی کند.

اما توصیه ما انتخاب رنگ های روشن است زیرا اینکار علاوه بر به روز شدن محیط زندگی و کار شما، بر سلامتی جسمی و روانی تان نیز تاثیرات مثبتی می گذارد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.